آپدیت اندروید ۱۳ سامسونگ

نسخه آزمایشی One UI 5.0 برای گوشی های سامسونگ منتشر شد + آموزش نصب

نسخه آزمایشی One UI 5.0 برای گوشی های سامسونگ منتشر شد. در ادامه با تغییرات این آپدیت مبتنی بر اندروید ۱۳ و نحوه نصب آن آشنا خواهید شد.

از وقتی که نسخه‌های پیش‌نمایش آزمایشی آپدیت اندروید ۱۳ منتشر شدند، ما مشتاق بودیم که ببینم سامسونگ چگونه آن را روی رابط کاربری سفارشی One UI خودش پیاده‌سازی می‌کند. حالا خبر خوب اینکه نسخه آزمایشی One UI 5.0 سامسونگ مبتنی بر اندروید ۱۳ گوگل در دسترس عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه تاکنون درباره آپدیت One UI 5.0 گوشی های سامسونگ می‌دانیم

طی دو سال گذشته، سامسونگ بازی جدیدی را شروع کرده و در ارائه نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌هایش پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است. سامسونگ امکانات اساسی اندروید خام را همانگونه که هستند حفظ می‌کند و فقط برخی از ویژگی‌ها را برای استفاده کاربران در گوشی‌های سری گلکسی، شخصی‌سازی می‌کند. غول کره‌ای عملکرد بی‌نقصی در این زمینه داشته و سال به سال هم این عملکرد بهتر از گذشته می‌شود.

حالا سامسونگ آماده انتشار آپدیت آزمایشی One UI 5.0 برای آن دسته از کاربرانی شده است که می‌خواهند پیش از نسخه نهایی، با امکانات و تغییرات این بروزرسانی آشنا شوند. مطابق همیشه ما پیشنهاد نمی‌کنیم این بروزرسانی را روی گوشی اصلی خود که روزانه از آن استفاده می‌کنید، نصب کنید؛ چرا که این بروزرسانی‌ها آزمایشی هستند و می‌توانند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورند. اگر مشکلی از این بابت ندارید، بقیه کار بسیار ساده است و می‌توانید این آپدیت را روی گوشی خود نصب کنید.

تغییرات نسخه آزمایشی One UI 5.0

اما قبل از اینکه بخواهیم به نحوه نصب این بروزرسانی آزمایشی اشاره کنیم، ابتدا بد نیست نگاهی به تغییرات و امکانات جدید وان یو آی ۵.۰ بیاندازیم. در این نسخه کاربران گزینه‌های نامحدودی برای شخصی‌سازی رابط کاربری گوشی خود در اختیار خواهند داشت.

آپدیت اندروید ۱۳ سامسونگ

در این نسخه آزمایشی امکانات جدید خیلی زیادی دیده نمی‌شود، اما سامسونگ تغییرات جزئی ولی مهمی را روی طراحی رابط کاربری گوشی‌هایش ایجاد کرده که باعث زیباتر به نظر رسیدن آن‌ها شده است. به طور مثال جزئیاتی که در صفحه قفل گوشی نمایان می‌شود، زیباتر شده‌اند. لبه‌های پنل نوتیفیکیشن‌ها گردتر شده، پس زمینه را کاملاً مسدود نمی‌کند و گرافیک زیباتری دارد. نمی‌گوییم به طور کلی بازطراحی شده، اما نسبت به گذشته متفاوت است.

مرکز نوتیفیکیشن‌ها نیز شبیه پنل نوتیفیکیشن‌ها لبه‌های گردی دارد و آیکون‌ها در آن بزرگ‌تر شده‌اند که باعث دید بهتر کاربر می‌شود. این‌ها فقط بخشی از تغییراتی است که وان یو آی ۵ نسبت به گذشته داشته و اکنون در نسخه آزمایشی One UI 5.0 ظاهر شده است. اما چگونه باید آن را روی گوشی گلکسی خود نصب کنیم؟

آموزش نصب وان یو آی ۵ بتا روی گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ با استفاده از اپلیکیشن Samsung Members که در گلکسی استور حضور دارد، دریافت نسخه‌های آزمایشی بروزرسانی‌هایش را برای کاربران سهولت بخشیده است. فقط کافی است این اپلیکیشن را نصب کرده و با اکانت سامسونگ در آن لاگین کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اپلیکیشن Samsung Members، از بنر بالای صفحه روی گزینه One UI Beta Program کلیک کنید.
  2. گزینه Register را لمس کنید.
  3. گزینه Enroll را لمس کنید و سپس به انتهای صفحه آمده و روی گزینه Agree کلیک کنید.
  4. حالا باید به صفحه تنظیمات گوشی خود بروید.
  5. به پایین اسکرول کرده و گزینه Software Update را بفشارید.
  6. در نهایت روی دکمه Download and install بزنید.
  7. اکنون نسخه آزمایشی وان یو آی ۵ شروع به دانلود شدن می‌کند. پس از دانلود،‌ آن را روی دستگاه خود نصب کنید.

فرآیند نصب One UI 5 بتا معمولاً بین ۵ تا ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید. در این مدت گوشی شما بلااستفاده است و ممکن است چندین بار خاموش و روشن شود. بنابراین نگران نباشید و به هیچ دکمه‌ای دست نزنید. وقتی بروزرسانی نصب شد، اکنون می‌توانید ببینید که چه چیزی در نسخه مبتنی بر اندروید ۱۳ رابط کاربری وان یو آی در انتظار شما است.

کدام گوشی‌های سامسونگ از One UI 5 بتا پشتیبانی می‌کنند

در حال حاضر فقط گوشی‌های خانواده گلکسی S22 (نسخه معمولی، پلاس و اولترا) از این نسخه آزمایشی پشتیبانی می‌کنند. البته به زودی قرار است گلکسی زد فولد ۳ نیز به جمع آن‌ها بپیوندد.

بیشتر بخوانید:

این دستگاه های سامسونگ آپدیت اندروید 13 را دریافت خواهند کرد

در حال حاضر امکان دانلود این بروزرسانی فقط برای کاربران ساکن آلمان فعال شده است. بنابراین برای دانلود، باید آی‌پی گوشی خود را به این کشور تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*