ام جی 7؛ از تصاویر تا مشخصات فنی و هرآنچه که می‌دانیم + ویدیو

ام جی 7 یک سدان اسپرت بنزینی با 257 اسب بخار قدرت است که با تمام خودروهای چینی فرق دارد. در ادامه با خودرو اسپرت MG 7 آشنا خواهیم شد.

تقریبا 10 روز با رونمایی جدیدترین عضو خانواده‌ی سدان‌های اسپرت ام جی فاصله داریم. این خودرو یکی از اعضای پر ادعای سری “Black Label” ام جی است که با ظاهر تهاجمی خود، هر کسی را وسوسه می‌کند. در این مطلب به مشخصات فنی و قابلیت‌های منحصر به فرد MG7 نگاهی خواهیم داشت پس با گجت نیوز همراه باشید. اما پیش از اینکه به بحث‌های فنی و ویژگی‌های خارق العاده این خودرو برسیم، پیشنهاد می‌کنیم که تیزر تبلیغاتی این محصول جذاب چینی را از طریق این لینک تماشا کنید.

معرفی سدان اسپرت ام جی 7

سدان اسپرت MG7

قبل از هر چیزی، اجازه دهید تا کمی با سری «بلک لیبل ام جی» آشنا شویم. این سری فقط جایگاه خودروهای لاکچری و اسپرت MG است که از طراحی منحصر به فرد و جدیدترین پیشرانه‌های دنیا بهره می‌برند. ام جی 7 هم دقیقا تمام این موارد را دارد. به علاوه این اولین باری نیست که شرکت ام جی، یک سدان را با پسوند 7 روانه بازار می‌کند. در همین راستا بد نیست بدانید که در اصل، نسل اول MG7 طی سال‌های 2007 تا 2013 روی خط تولید چینی‌ها باقی مانده بود. البته این خودرو یک فیس لیفت ناموفق از سدان روور 75 (مدل‌‍‌های 1998 تا 2005) محسوب می‌شد که خود روور 75 (Rover 75) هم ترکیبی از شاسی بی ام و سری 3 و چهره‌ی رولز رویس بود!

ام جی 7

از مباحث تاریخی عبور می‌کنیم تا به طراحی ظاهری برسیم. اول از همه به طراحی یک دست و اسلیک آن بپردازیم که عاری از خطوط شکسته و تند است. جلو پنجره مستطیلی این خودرو، از یک هواکش مشبک مشکی رنگ و لیپ اسپرت بهره می‌برد و به هواکش‌های کاپوت محدود شده است. چراغ‌های مثلثی شکل هم در نوع خود تک هستند و پیش از این، آن‌ها را در هیچ کدام از محصولات قبلی MG ندیده بودیم. نمای کناری به رینگ‌های 5 پره 20 اینچی و دستگیره‌های درب پاپ اوت خلاصه می‌شود و طراحان چینی‌‎، حرف‌های خود را برای قسمت عقبی گذاشته‌اند.

سدان اسپرت MG7

در این قسمت علاوه بر دیفیوزر اسپرت و اگزوز چهار کاناله فعال، یک اسپویلر «دم اردکی» دینامیکی اکتیو را هم داریم که فقط در سرعت‌های بالا فعال می‌شود و در انتها به ابعاد ام جی 7 می‌رسیم که شامل 4884 میلی متر طول، 1889 میلی متر عرض و 1447 میلی متر ارتفاع می‌شود. اگر با فاکتور ابعاد جلو برویم، بی ام و M3 یکی از رقبای اصلی این خودرو به حساب می‌آید. البته خود شرکت ام جی اعتقاد دارد که MG7 می‌تواند همان حس و حال آئودی A4 را به شما هدیه دهد؛ البته با قیمت بسیار پایین‌تر!

مشخصات فنی و حضور یک پیشرانه قدرتمند

سدان اسپرت MG7

قبل از هر چیزی باید بگوییم که ام جی 7 در دو نسخه مختلف شامل مدل‌های 405 VTGI و 300 VTGI به بازار خواهد آمد. همچنین از آن جایی که پیشرانه‌های V6 و V8 در کشور چین دیگر جایی ندارند، ام جی مجبور شده است تا به سراغ چهار سیلندرهای خطی برود. در تریم 405 VTGI، یک پیشرانه l4 توربو شارژ با حجم 2 لیتر را داریم که 257 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک 9 سرعته ZF راهی چرخ‌های جلویی می‌کند (دیفرانسیل جلو بودن ام جی 7 هنوز رسما تایید نشده است).

سدان اسپرت MG7

در تریم 300 VTGI با 500 سی سی کاهش در حجم پیشرانه، یک موتور 1.5T را داریم که 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما برتری این نسخه در گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه آن خلاصه می‌شود. همچنین گفته می‌شود که ساخت نسخه‌ پلاگین هیبرید ام جی 7 هم در راه است.