ساعت مچی مرموز ایلان ماسک

ساعت مچی مرموز ایلان ماسک ، زمان مریخ و زمین را نشان می‌دهد + عکس

ماجرای ساعت مچی مرموز ایلان ماسک چیست؟ آیا این ساعت زمان مریخ و زمین را به طور دقیق نمایش می‌دهد؟ جزئیات را در ادامه بخوانید.

این روزها ناسا و برخی از افراد مشهور همچون ایلان ماسک در صدد هستند تا مریخ را مستعمره زمین کنند و نسل بشر را هنگام نابودی زمین به این سیاره انتقال دهند. سال گذشته چندین برنامه اکتشافی مهم و ارزشمند در خاک سیاره سرخ انجام شد و نتیجه این بود که انسان می‌تواند به مریخ برسد و شرایط زندگی در آنجا را مهیا کند.

پشت پرده ساعت مچی مرموز ایلان ماسک

مهم‌ترین مولفه‌ای که در رسیدن به سیاره سرخ دانشمندان را درگیر کرده، مبحث زمان است. هنوز هیچکس نمی‌تواند تاریخ دقیق رسیدن انسان به سیاره سرخ را مشخص کند. البته برخی از افراد همچون ایلان ماسک که موسس اسپیس ایکس است و در حوزه سفرهای فضایی کاری و تفریحی خدمت‌رسانی می‌کند، معتقد هستند که تا رسیدن به مریخ زمان زیادی نمانده است.

ساعت مچی مرموز ایلان ماسک

به تازگی تصاویری از ساعت مچی ایلان ماسک منتشر شده که نشان می‌دهد این کارآفرین میلیاردر چیزهایی درباره سفر به سیاره سرخ می‌داند که ما از آن بی‌خبر هستیم. ساعت ماسک گویا هم زمان سیاره ما را و هم زمان مریخ را نمایش می‌دهد! فردی که ساعت ماسک را ساخته بهرنز (Behrens) نام دارد و طوری آن را طراحی کرده که ساعت هر دو سیاره نشان داده شود.

جالب‌تر از همه این که ساعتی که بهرنز ساخته نه تنها زمان دقیق مریخ و زمین را نشان می‌دهد، بلکه مناطق زمانی مختلف هر سیاره را به تفکیک دارد. همان‌طور که می‌دانید در سیاره ما هر 24 ساعت یک روز به حساب می‌آید، ولی در مریخ یک شبانه روز بیشتر از 24 ساعت می‌شود. البته این اختلاف زمانی تنها 37 دقیقه است.

ساعت مچی مرموز ایلان ماسک

ساعت ماسک 24 ساعت مریخ را نشان می‌دهد و علاوه بر آن 37 دقیقه نیز به صورت اتوماتیک به روز اضافه می‌کند. به گفته بهرنز، ویژگی این مدل ساعت این است که زمان در ساعت‌ها و دقایق توسط سیستم 4 غلتکی نمایش داده می‌شود. قیمت چنین ساعتی طبیعتا باید بالا باشد و گفتنی است که 9125 دلار روی دست ایلان ماسک مشهور خرج گذاشته است.

سایت بهرنز به عنوان تولیدکننده ساعت‌های لوکس و گران قیمت در سال 2021 تصمیم گرفت به پاس قدردانی از تلاش‌های بشریت برای رسیدن به مریخ این ساعت را بسازد.