۵ محصول مهم اپل برای سال ۲۰۲۲

۵ محصول مهم اپل (به جز آیفون 14) که تا پایان امسال به بازار می‌آیند

اپل تا پایان سال ۵ محصول مهم را به جز آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ وارد بازار خواهد کرد که در ادامه با نام و امکانات آن‌ها آشنا می‌شوید.

در حالی که انتظار می‌رود مطابق معمول، آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ پاییز امسال (سپتامبر) معرفی شوند، اما اپل محصولات دیگری هم دارد که تا پایان امسال وارد بازار خواهند شد. به جز آیفون و اپل واچ، ما در اینجا فهرستی از ۵ محصول مهم اپل را گردآوری کرده‌ایم که تا پایان سال ۲۰۲۲ می‌توانید از نزدیک با آن‌ها ملاقات کنید.

۵ محصول مهم اپل برای سال ۲۰۲۲

۱. دومین نسل ایرپادز پرو

۵ محصول مهم اپل برای سال ۲۰۲۲ - ایرپادز پرو ۲

اپل ایرپادز پرو را در اکتبر سال ۲۰۱۹ عرضه کرد و حالا که سه سال از آن زمان می‌گذرد، ظاهراً غول آمریکایی به دنبال عرضه نسل جدید آن است.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: شایعات درباره ایرپادز پرو 2 و هر آنچه درباره این هدفون بی سیم اپل می‌دانیم

دومین نسل ایرپادز پرو تا پایان امسال همراه امکانات مختلف جدیدی از جمله چیپ ارتقا یافته H1 ارائه خواهد شد که این چیپ جدید قدرت‌بخش امکاناتی مثل حذف نویز فعال، پشتیبانی از پخش صدای Apple Lossless، سنسورهای حرکتی ارتقا یافته برای امکانات تناسب اندام بیشتر، یک کیس شارژ جدید که وقتی گم شود قابل ردیابی است، یک حسگر پوست برای قرارگیری بهتر داخل گوش و غیره است.

به نظر می‌رسد که کیس شارژ جدید ایرپادز پرو مثل کیس سومین نسل ایرپادز معمولی، ضد آب باشد.

در سال ۲۰۲۰ مارک گورمان، خبرنگار بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که اپل مشغول آزمایش طراحی جمع و جورتری برای ایرپادز پرو است که می‌تواند ساقه‌ها را از روی آن حذف کرده تا شبیه ایرباد Beats Studio Buds اپل شود. با این حال گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که نباید انتظار تفاوت زیادی در طراحی این محصول داشته باشیم.

عکسی از این محصول به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد AirPods Pro بعدی از تشخیص ضربان قلب، قابلیت تبدیل به سمعک و یک کیس شارژ USB-C برخوردار خواهد بود.

۲. آیپد پرو با چیپ M2

آیپد پرو جدید

مارک گورمان انتظار دارد اپل تا آخر امسال آیپد پرو جدید ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی را با چیپ‌های M2 و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم MagSafe ارائه کند.

این مدل‌های جدید آیپد پرو از همان طراحی بدنه نسل فعلی برخوردار خواهند بود. به استثنای یک کانکتور ۴ پین جدید که در بالا و پایین لبه‌های آن نقش می‌بندد. البته هدف از حضور این کانکتورها مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

هر چیزی که باید درباره آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل بدانید

اپل آخرین بار، تبلت آیپد پرو را در آوریل سال ۲۰۲۱ با چیپست‌های جدید M1، یک پورت تاندربولت، پشتیبانی از 5G، یک نمایشگر روشن‌تر در مدل ۱۲.۹ اینچی و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا یافته با پشتیبانی از قابلیت Center Stage اپل رونمایی کرد که در ویدیوهایی مثل فیس تایم، همیشه شما را در مرکز کادر حفظ می‌کند.

۳. یک آیپد ارزان قیمت با پورت USB-C

آیپد جدید

انتظار می‌رود اپل تا پایان امسال از یک آیپد ارزان قیمت با طراحی جدید و یک نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۵ اینچی، پورت USB-C و شاسی‌های مسطح با برآمدگی دوربین پشتی رونمایی کند. از دیگر شایعاتی که در مورد این آیپد شنیده می‌شود، می‌توان به حضور چیپست A14 Bionic در زیر قاب آن و پشتیبانی از اینترنت 5G اشاره کرد.

آیپد اقتصادی بعدی با پردازنده A14 و درگاه USB C به بازار خواهد آمد

در حالی که انتظار می‌رود دهمین نسل آیپد معمولی همچنان از دکمه هوم تاچ آیدی برخوردار باشد، اما ظاهراً جک هدفون از روی آن حذف خواهد شد. اپل نهمین نسل این تبلت را در سپتامبر سال ۲۰۲۱ با یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی، چیپست A13 bionic، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا یافته با قابلیت Center Stage، پنل True Tone و حافظه داخلی پیش‌فرض دو برابری رونمایی کرد.

۴. اپل تی وی با چیپ A14

۵ محصول مهم اپل برای سال ۲۰۲۲ - اپل تی وی جدید

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی اپل معتقد است که این شرکت در نیمه دوم سال جاری میلادی از نسل جدید Apple TV با ساختاری صرفه‌جویانه در هزینه رونمایی خواهد کرد. البته مشخص نیست که آیا این به معنای عرضه یک اپل تی وی ارزان قیمت‌تر است یا خیر.

آنطور که مارک گورمان می‌گوید، اپل تی وی جدید از چیپ A14 با ۴ گیگ رم قدرت خواهد گرفت. ولی مشخص نیست آیا این همان اپل تی وی است که مینگ چی کو هم به آن اشاره دارد یا محصول دیگری مد نظرش است. به هر ترتیب این تراشه جدید به معنای سرعت بالاتر در مقایسه با اپل تی وی 4K فعلی است که به چیپست A12 و ۳ گیگ رم مجهز است.

اپل تی وی 4K در آوریل سال گذشته با قیمت ۱۷۹ دلاری برای نسخه ۳۲ گیگابایتی رونمایی شد. اپل تی وی HD نیز با قیمت ۱۴۹ دلاری عرضه می‌شود. این درحالیست که بسیاری از ستاپ باکس‌های رقیب مثل کروم کست و روکو، با قیمتی بین ۲۵ تا ۱۰۰ دلار ارائه می‌شوند.

۵. مک پرو با چیپ M2 Extreme

مک پرو اپل سیلیکون

پس از رونمایی مک استودیو در مارس سال جاری میلادی، اپل خودش را آماده رونمایی از یک نسخه دیگر مک پرو با پردازنده اپل سیلیکون در سال جاری می‌کند.

اپل در سال ۲۰۲۰، فرآیند مهاجرت از اینتل به اپل سیلیکون را آغاز کرد و حالا که ۲ سال از آن زمان می‌گذرد و لپ تاپ‌ها و آیمک‌های مجهز به پردازنده اپل وارد بازار شده‌اند، به نظر زمان خوبی است که مک پرو جدید نیز با تراشه‌های ساخت خود اپل عرضه شود.

مارک گورمان می‌گوید این مک پرو جدید با تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme عرضه خواهد شد. احتمالاً به خاطر مهاجرت از اینتل، ابعاد آن کوچک‌تر شود؛ ولی مشخص نیست که آیا طراحی آن دست‌خوش تغییراتی نسبت به مدل اینتلی سال ۲۰۱۹ خواهد شد یا خیر. در هر صورت، این مک پرو جدید سریع‌ترین کامپیوتر مکی خواهد بود که اپل تاکنون عرضه کرده است.