بیت کوین

صعود بیت کوین به بالای 24 هزار دلار با اعلام کاهش تورم در آمریکا

با کاهش نرخ تورم به 8.5 درصد در ماه جولای بیت کوین صعود کرد و طی یک دقیقه حدود هزار دلار رشد داشت. کل بازار رمز ارزها از این رشد نفع برد.

حدود یک ماه پیش با افزایش نرخ تورم آمریکا به بیشترین میزان در ۴۰ سال اخیر بازار ارز دیجیتال فرو ریخت، اما به نظر وضعیت در حال بهبود است. روز گذشته دولت ایالات متحده آخرین داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) را منتشر کرد که نشان می‌دهد نرخ تورم بعد از چند ماه متوالی افزایش و ثبت رکوردهای جدید طی چند دهه اخیر، کاهشی شده است. با اعلام کاهش نرخ تورم بیت کوین صعود کرد. به دنبال آن آلت کوین‌ها نیز منتفع شدند.

صعود بیت کوین و آلت‌ کوین‌ها به لطف کاهش تورم

در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین 24,140 دلار است که افزایشی 5.4 درصدی را طی 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد. بین آلت کوین‌های برتر، ملکه بازار رمز ارزها یعنی اتریوم بیشترین رشد را داشته است. علت، همزمان شدن اعلام کاهش نرخ تورم و صعود بیت کوین با اعلام پشتیبانی صرافی بایننس از بروزرسانی آتی این شبکه بوده است. سایر آلت کوین‌ها هم افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

قیمت ارزهای دیجیتال برتر 20 مرداد 1401

از شروع سال 2022، قیمت بیت کوین تحت تاثیر وضعیت تورم ایالات متحده آمریکا بوده است، چرا که نخستین رمز ارز دنیا یک دارایی پرریسک محسوب می‌شود. از طرفی مردم در شرایط اقتصادی نامناسب ترجیح می‌دهند با سرمایه‌‌گذاری در دارایی‌های مطمئن‌تر، ریسک را کاهش بدهند. همچنین به خاطر بالا رفتن تورم در آمریکا و رسیدن به بیشترین مقدار طی 40 سال اخیر، بانک مرکزی کشور طی ماه‌های گذشته اقدام به افزایش ادامه‌دار نرخ بهره کرده که باز هم سرمایه‌گذاران را به خروج از بازارهای مالی پرریسک (و سپرده کردن پول در بانک) تشویق می‌کند.

ترمز افزایش تورم در آمریکا کشیده شد

برای چند ماه متوالی، بانک مرکزی آمریکا اعداد بالایی را برای نرخ تورم اعلام می‌کرد، به طوری که در ماه ژوئن به 9.1 درصد رسید. این بالاترین میزان طی 4 دهه اخیر بوده است.

با در نظر گرفتن کاهش قیمت نفت، تصور بر این بود که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه جولای، بعد از مدتی برای نخستین مرتبه کاهش پیدا کند. عصر روز گذشته، ایالات متحده نرخ تورم کمتر 8.5 درصد را برای ماه قبل اعلام کرد. این میزان از عدد پیش‌بینی شده برای ماه جولای 0.2 درصد پایین‌تر بود. با کاهش نرخ تورم بیت کوین طی یک دقیقه حدود هزار دلار صعود کرد.

علت این افزایش بیشتر نوع نگاه سرمایه‌گذاران به بیت کوین و در کل ارزهای دیجیتال است. در نظر داشته باشید اعداد CPI دید خوبی نسبت به تصمیمات احتمالی بانک مرکزی آمریکا طی جلسه‌های پیش روی خود می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*