گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 - Xiaomi Mix Fold 2

ضخامت فوق العاده کم شیائومی Mix Fold 2 شما را شگفت زده می‌کند

شیائومی میکس فولد 2 – Xiaomi Mix Fold 2 موبایل تاشوی جدید این شرکت بزرگ چینی است که باریک ترین و نازیک ترین گوشی تاشوی دنیا به حساب می‌آید.

«لی جون» (Lei Jun)، مدیر عامل شیائومی، از اندازه دست و پاگیر گوشی‌های تاشو ناراضی بود و در همین راستا تیم شیائومی حدود دو سال روی این مشکل کار کرد. محصول این تیم حالا گوشی تاشوی فوق العاده باریک شیائومی Mix Fold 2 است.

به گفته لی جون، شیائومی Mix Fold 2 در حالت باز فقط 5.4 میلی‌متر ضخامت دارد. انتظار می‌رود در حالت تاشده هم با احتساب برآمدگی دوربین‌ها مجموعاً 11.4 میلی‌متر ضخامت داشته باشد.

وزن مسئله دیگری است که مورد توجه مدیر عامل شیائومی بوده است. با توجه به گزارش‌هایی که البته هنوز صحتشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، شیائومی Mix Fold 2 فقط 202 گرم وزن خواهد داشت و حتی از برخی گوشی‌های عادی غیر تاشو سبک‌تر خواهد بود. برای مقایسه باید گفت که شیائومی می میکس فود اصلی در حالت‌های باز و تاشده به ترتیب 7.6 میلی‌متر و 17.2 میلی‌متر ضخامت داشت و وزن آن به 317 گرم می‌رسید؛ البته این رقم برای مدل شیشه‌ای سبک‌تر آن است.

حالا این سوال به ذهن خطور می‌کند که چطور چنین کاهشی در ضخامت و وزن گوشی تاشوی شیائومی ممکن شده است؟ تیم شیائومی روی ساده‌سازی مکانیزم لولا متمرکز بوده و نهایتاً تعداد اجزای آن را به 87 عدد کاهش داده است. این به همراه مواد پیشرفته باعث شده است لولا 35 درصد سبک‌تر شود و این قسمت تا 25 درصد باریک‌تر شود. ضمن اینکه شیائومی سعی در به حداقل رساندن چین نمایشگر داشته و از طراحی موسوم به قطره‌ای برای لولا بهره گرفته است.

گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 - Xiaomi Mix Fold 2

از جزئیات طراحی که بگذریم، باید گفت که شیائومی Mix Fold 2 در پیروی از پرچمدارهای اخیر مثل شیائومی 12S مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خواهد بود. ضمناً شنیده‌ها حکایت از این دارند که یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ 67 واتی برای آن در نظر گرفته شده است. در تصویری که اخیراً از این گوشی تاشو به بیرون درز پیدا کرده، سه دوربین را در پنل پشتی با لوگوی Leica مشاهده می‌کنیم. جالب است ببینیم این شرکت چینی در این بدنه باریک چه سنسورهایی را جا داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*