سیستم عامل جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز سیستم عامل جدید خود را با همکاری یونیتی معرفی کرد؛ جایگزین پیشرفته MBUX

مرسدس بنز از سیستم عامل جدید خود رونمایی کرده که یونیتی مسئول توسعه آن بوده است. این سیستم عامل جدید، کابین دیجیتال را یک قدم جلوتر می‌برد.

مرسدس بنز به تازگی سیستم عامل جدید خود با نام Mercedes-Benz Operating System یا MB.OS را معرفی کرده است. این سیستم عامل که «یونیتی تکنولوژیز» (Unity Technologies) توسعه آن را بر عهده داشته، در مدل‌های 2024 خودروهای این شرکت آلمانی جایگزین سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX خواهد شد.

یونیتی شرکت خوشنامی است که در حوزه پلتفرم‌های سه‌بعدی بی‌درنگ تخصص دارد و زیربنای توسعه 70 درصد کل بازی‌های موبایلی بازار را تامین می‌کند. گذشته از این، در زمینه فناوری‌های واقعیت مجازی و افزوده پیشگام است. طراحان مرسدس بنز جهت طراحی رابط و تجربه کاربری کابین دیجیتال خودروهای این شرکت که شامل صفحه آمپر دیجیتال، سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگرهای سرنشینان می‌شود، از بسته نرم‌افزاری مصورسازی سه‌بعدی Unity Industrial Collection بهره خواهند گرفت.

سیستم عامل جدید مرسدس بنز

سیستم عامل یونیتی تمام خودروهای مرسدس بنز را به فضای کلود (Cloud) و اینترنت اشیاء (Internet of Things) متصل می‌کند و چهار بخش اصلی را در بر می‌گیرد: پیشرانه، فناوری خودران یا رانندگی خودکار، سیستم اطلاعات و سرگرمی و بدنه و سیستم‌های رفاهی. «مگنوس اوستبرگ» (Magnus Östberg)، مدیر ارشد بخش نرم‌افزار مرسدس بنز در گفت و گو با Auto News اظهار داشته است که سه هدف را برای این سیستم عامل در نظر گرفته‌اند: اینکه رابط کاربری را با توجه به یک برند لوکس شکل بدهند، ارتباطی دو سویه با کاربر ایجاد کنند و در نهایت سبک زندگی دیجیتال کاربر را به محدوده خودروی او بیاورند.

سیستم عامل جدید این خودروساز آلمانی از قابلیت استریم صدا و ویدئو به همراه برنامه‌های پیام‌رسان و گیمینگ برخوردار خواهد بود. ضمن اینکه تجربه‌هایی با بهره‌گیری از واقعیت افزوده را به دنبال می‌آورد و هوش مصنوعی را برای تنظیم خودرو با توجه به عادات و تمایلات کاربر به کار می‌گیرد. این سیستم اولین بار در خودروی مفهومی مرسدس بنز Vision EQXX به نمایش گذاشته شد و دارای جلوه‌های سه‌بعدی بی‌درنگ پیچیده‌ای بود.

کانسپت Vision EQXX مجهز به سیستم عامل جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز پس از بررسی تمام و کمال سایر فناوری‌های سه‌بعدی بی‌درنگ و «رابط ماشین و انسان» (Human Machine Interface) بالاخره یونیتی را برای خودروهای خود انتخاب کرده است. مدیر بخش نرم‌افزار این شرکت آلمانی می‌گوید که به لطف موتور یونیتی، «تجربه لوکس دیجیتال» را برای مشتریان به ارمغان می‌آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*