ادعاهای ایلان ماسک در مورد روبوتاکسی تسلا، همه را به وحشت انداخته است

ایلان ماسک در جریان یکی از کنفرانس‌های سالانه تسلا، صحبت‌های جالبی را در مورد روبوتاکسی انجام داده که می‌تواند مشاغل زیادی را به خطر بیندازد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا پیش از این به افشای چشم‌انداز جاه‌طلبانه‌اش برای روبوتاکسی ها (تاکسی‌های بدون راننده) پرداخته بود که احتمالا به نتایج مفید و مضری ختم می‌شود. او حالا صحبت‌های جدیدی در این زمینه مطرح کرده است.

سال‌هاست که تسلا درگیر ایده‌ی روبوتاکسی است. ایلان ماسک در سال 2019 پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای در مورد برنامه‌های Robotaxi تسلا انجام داد و حتی ادعا کرد که چنین خدماتی می‌توانند از اوایل سال بعد ارائه شوند. اگرچه این موضوع دقیقا به نتیجه نرسید، اما ماسک سرنخ‌هایی گذرا درباره‌ی برنامه‌های آتی تسلا ارائه داد که شامل تاکسی‌های بدون راننده می‌شود.

روبوتاکسی هایی که می‌توان با فشار دادن یک دکمه، فراخواند. نسخه‌ی ایده‌آل تاکسی‌های آینده می‌تواند بدون ابزار کنترل شده توسط انسان در سطح شهر حرکت کند.

مدیر عامل تسلا معتقد است که روبوتاکسی های او تقاضای بالایی خواهند داشت و حتی عنوان کرد می‌توانند در مقایسه با سرویس‌های رقیب، مانند Uber و Lyft سودآورتر و کم‌هزینه تر باشند. البته خود ایلان ماسک هم به چالش‌های پیشرو واقف است؛ مانند موانع مقرراتی و مسئولیت تصادف خودرو. با این حال، سختی‌ها نمی‌توانند مرد اول تکنولوژی را از ارائه‌ی یک بیانیه‌ی بلندپروازانه‌ی دیگر باز بدارند.

روبوتاکسی تسلا می‌تواند صنایع مختلف را تصاحب کند

روبوتاکسی

در طول جلسه سالانه سهامداران تسلا، ماسک پیش‌بینی کرد که روبوتاکسی آنها نه تنها چیزی شبیه به سرویس خدمات‌رسانی اوبر خواهد بود، بلکه خدماتی مشابه Airbnb نیز ارائه خواهد داد. ماسک فاش کرد که مالکان تسلا به زودی این انتخاب را خواهند داشت که خودروهای برقی شخصی خود را به سرویس روبوتاکسی تسلا اضافه کنند. انجام این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمانی که از خودروهای برقی خود استفاده نمی‌کنند هم درآمد کسب کنند.

ماسک اشاره کرد که این وسایل نقلیه، اغلب در پارکینگ‌ها خاموش می‌مانند و «هیچ استفاده‌ای نمی‌شوند». برای تحقق این رویا، لازم است تا سیستم رانندگی خودکار تسلا بدون نقص کار کند و ماسک هنوز نسبت به شانس موفقیت خود، کاملا مطمئن است.

مدیرعامل تسلا ادعا می کند که یک «راه حل کامل» خودکار در حال توسعه است؛ راه حلی که حتی اگر ماشین تسلا در «دنیای موازی» هم قرار بگیرد، همچنان کار می‌کند. مسئله این است که فناوری رانندگی خودکار می‌تواند مشاغل مختلف را با سرعت هشدار دهنده‌ای تهدید کند و تسلا یکی از مقصرهای اصلی این داستان است. سرمایه گذاران ممکن است به زودی بازار خودروهای برقی مستقل را جذاب‌تر از بازار املاک و مسکن بدانند و جذب این حوزه شوند. با توجه به تخمین‌های ایلان ماسک، روبوتاکسی قادر به تولید سالانه 30000 دلار با هر دستگاه است.

روبوتاکسی تسلا

اگرچه مشخص نیست که تسلا دقیقا چه زمانی می‌تواند این پروژه را عملی کند، اما احتمالا به این زودی‌ها شاهد تاکسی‌های بدون سرنشین نباشیم. سال گذشته پیتر راولینسون، مدیرعامل Lucid و مهندس سابق تسلا ادعا کرد که تاکسی‌های بدون سرنشین هنوز یک دهه با ما فاصله دارند، زیرا ساخت نرم افزار رانندگی خودکار به مانند بالا رفتن از کوه، دشوار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. در عجبم یه عده از حمالی نکردن میترسن !!!
    انگار دنیا تا ابد باید این ریختی طی شه …