خودرو هوندا

15 مورد از بهترین خودرو های هوندا در کل دوران

در این مطلب قصد داریم به معرفی 15 مورد از برترین خودرو های هوندا بپردازیم و تاریخچه‌ی این خودروساز خوش نام ژاپنی را تحلیل کنیم.

خودروساز ژاپنی هوندا سابقه‌ای طولانی در تولید برخی از مطمئن‌ترین خودرو های سواری جهان دارد. سال‌ها تعهد مثال زدنی، طراحی نوآورانه و مهندسی درجه یک باعث شد تا هوندا پس از جنگ، از یک شرکت کوچک موتورسیکلت‌سازی در ژاپن به یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های خودرو سواری، ون و SUV در جهان تبدیل شود.

از مدل‌های مختلف خودروهای سواری گرفته تا مینی ون‌های خانوادگی و وانت‌های مستحکم، هوندا توانست شهرت زیادی را با تولید خودروهای قابل اعتماد بدست بیاورد که در مقایسه با سایر رقبا از استهلاک کمتری بهره می‌بردند. پس از حضور در بازار خودروهای سواری آمریکا در سال 1969 با سدان هوندا N600 و معرفی مدل سیویک در سالهای بعدی، محبوبیت این شرکت به اوج خود رسید. آغاز بحران جهانی انرژی در اواسط دهه 1970 باعث شد تا رانندگان در اندازه ماشین‌های خود تجدید نظر کنند. در نتیجه محبوبیت هوندا و خودروهای سبک وزن و کم مصرفش در بین خریداران آمریکایی به نقطه اوج جدیدی دست یافت.

بیشتر بخوانید:

از آن زمان، هوندا تعداد زیادی خودروی سواری تولید و عرضه می‌کند که بسیاری از آنها هر سال در آمریکا، فروش خوبی دارند. در اینجا نگاهی دقیق به 15 مدل از خودروهای هوندا می‌اندازیم که در زمان خود، اسم و رسم خاصی داشتند.

لیست بهترین خودرو های هوندا در تاریخ

هوندا سی آر وی 2020

خودرو هوندا

CRV مدل 2020 با چهار سطح تریم که هر کدام دارای گزینه موتور هیبریدی هستند، شهرت هوندا بخاطر اطمینان را با فناوری مدرن در داخل کابین ترکیب کرد تا بتواند با رقبای اصلی خود در کلاس شاسی بلندهای کراس اوور رقابت کند.

در واقع این اولین حضور موتور توربو شارژ در این مدل از CRV است. موتور 1.5 لیتری با یکی از بهترین گیربکس‌های اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) موجود در بازار جفت شده است. موتور 190 اسب بخاری (212 اسب بخار برای مدل‌های هیبریدی) شاید برای چنین خودرویی، عالی نباشد و ظرفیت بکسل 1500 پوندی هم بعضی خریداران را ناامید می‌کند، اما هندلینگ نرم، نمره‌های ایمنی بالا، کابین راحت و فضای بارگیری بزرگ می‌تواند مشکلات را به دست فراموشی بسپارد.

با مصرف سوخت 28 در شهر/ 34 در بزرگراه (40 در شهر/ 35 در بزرگراه برای مدل هیبریدی) خودرو هوندا CVR 2020 یکی از کم‌مصرف ترین خودروهای کلاس خود است. رسانه معتبر US News به مدل امسال امتیاز 8.5/10.0 داد و J.D Power و Associates امتیاز 9.4/10 از نظر منتقدان و رتبه ایمنی 9.9/10 را به آن دادند. اگرچه تریم پایه LX فاقد بسیاری از ویژگی‌های فنی مورد انتظار است، اما تریم‌های میان‌رده و بالاتر، بسیاری از امکانات رفاهی مورد نیاز برای خریداران جاه‌طلب را به ارمغان می‌آورند. صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی، سازگار با برنامه اپل CarPlay و Android Auto، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM با 9 بلندگو از جمله امکانات این خودرو است. صندلی‌های راحت در طول سفرهای جاده‌ای و مسافت‌های طولانی، رانندگی آرام و لذت بخشی را به مسافران هدیه می‌دهد.

هوندا آکورد 2020

ماشین آکورد 2020

هوندا آکورد که اکنون در نسل دهم از مدل‌های خود قرار دارد، عملکرد خوبی در ایالات متحده آمریکا داشته است. این سدان خانوادگی پنج سرنشینی به دلیل امنیت و پتانسیل حیرت‌انگیز 300 هزار مایلی موتوری‌اش معروف است.

با مدل 2020، آکورد در حالت استاندارد به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شد که به موتور 2.0 لیتری قابل ارتقا بود. این موتورها به ترتیب با 192 و 252 اسب بخار و گیربکس CVT یا 10 سرعته اتوماتیک همراه شدند. ضمنا هوندا در مدل سال 2020 گزینه گیربکس دستی را برای ماشین بازان کلاسیک اضافه کرد. خریداران حتی می‌توانند یک آکورد طرح 2020 هیبریدی را انتخاب کنند.

کابین این ماشین، مانند یک قصر مجلل است که با صندلی‌های روکش چرمی با گزینه‌های گرمکن و تهویه، کامل شده است. نمایشگر لمسی 8 اینچی، برنامه اپل CarPlay و Android Auto برای استفاده در اختیار خریداران قرار دارد. سیستم جی پی اس و نمایشگر هدآپ هم به عنوان آپشن اضافی در مدل سال 2020 موجود است.

US News این مدل آکورد را در بین خودروهای سایز متوسط ​​مقرون‌به‌صرفه رتبه‌بندی کرد و امتیازات بالایی را بخاطر ایمنی، راحتی و ویژگی‌های داخلی به آن اعطا کرد. خریداران می‌توانند از هندلینگ عالی، قیمت رقابتی، مصرف سوخت پایین و سواری راحت آکورد 2020 لذت ببرند که به بهترین مدل سال از سری افسانه‌ای آکورد تبدیل شده است.

هوندا سی آر – وی 1999

سی آر وی 1999

هوندا اولین بار در سال 1997 شاسی بلند جمع و جور CR-V را معرفی کرد که در مجموع نقدهای متوسطی را به همراه داشت. کمبود قدرت در مقایسه با سایر ماشین‌های این کلاس، دلیل اصلی انتقاد و نارضایتی خریداران و کارشناسان خودرو بود. البته همه از ایمنی و مصرف سوخت خودرو هوندا سی آر – رضایت داشتند.

در سال 1999 مدل CR-V با موتوری بهبودیافته و گزینه تمام چرخ متحرک (AWD) یا دیفرانسیل جلو عرضه شد. CR-V که بر اساس پلتفرم سیویک ساخته شده بود، از این طرح قابل اعتماد استفاده کرد و اولین شاسی بلند واقعی برای این خودروساز ژاپنی لقب گرفت.

این مدل در طول سال‌ها، استهلاک فوق‌العاده پایینی را نشان داده است؛ به طوری که بسیاری از خریداران، رانندگی بیش از 200 هزار مایلی را گزارش کرده‌اند و همچنان از موتور اصلی  استفاده می‌کنند. محبوبیت نسل اول و دوم این مدل، باعث بقای طولانی سری CV-R شد و مرتبا رتبه اول یا دوم را در بین شاسی بلندهای کامپکت مقرون به صرفه کسب کرد.

ویژگی‌های درون کابین برای مدل 1999 با مدل سال مطابقت داشت. یک سیستم صوتی کامل با پخش‌کننده سی‌دی، شیشه‌ها و قفل‌های برقی، آینه‌های بیرونی با قابلیت تنظیم برقی و سایر فناوری‌ها که سواری این خودرو را لذت‌بخش و ایمن می‌کند.

هوندا اودیسی 2017

ماشین اودیسی 2017

هوندا مینی ون موفق خود را از سال 1995 تولید کرده است و این خودرو به طور مداوم در صدر کلاس خود جا خشک کرده است. مدل سال 2017، آخرین مدل از نسل خود بود و سپس در سال 2018 یک طراحی کاملا جدید به نمایش گذاشته شد. با گذشت چند سال از عرضه، خودرو هوندا اودیسی 2017 ثابت کرده است که در نوع خود تک است.

فرقی نمی‌کند خانواده پرجمعیتی داشته باشید یا به یک خودروی با واگن باری بزرگ نیاز داشته باشید، اودیسه 2017 ارزش جستجو در بازار ماشین‌های دست دوم را دارد. بیش از 140 فوت مکعب فضای بار در دسترس است و جابجایی صندلی‌ها برای دستیابی به این فضای بزرگ به راحتی انجام می‌شود.

رسانه MSN، جادار بودن و نمره ایمنی بالای این مینی ون را تحسین کرده و مدل سال 2017 را به عنوان مدل برتر معرفی می‌کند. ضمنا توضیح می‌دهد که چگونه این مدل، جایزه بهترین مینی ون خانوادگی را برای هشت سال متوالی (از سال 2011 تا 2018) دریافت کرده است.

مدل 2017 دارای حداقل شکایات از جانب خریداران بوده و تاکنون تنها یک مورد گزارش شده است.

US News به طور کلی امتیاز 8.5/10.0 را به اودیسی داده است و مدل 2017 را به دلیل عملکرد بی عیب، جادار بودن و اطمینان تحسین می‌کند. ویژگی‌های درون کابین جزو برترین آپشن‌های ارائه شده برای مینی‌ون‌های 2017 بود؛ به خصوص آپشن جاروبرقی داخل کابین برای تمیز کردن سریع و آسان. خریداران و منتقدان از قدرت موتور V-6 این وسیله نقلیه و کابین جادار که می‌تواند تا هشت مسافر را در خود جای دهد، به شدت راضی بودند.

هوندا آکورد 2011

خودرو هوندا

خودرو هوندا آکورد 2011 هرگز بالاترین رتبه را در خودروهای سایز متوسط در اختیار نداشت، اما ثابت کرده که یکی از گزینه‌های محبوب در بازار ماشین‌های دست دوم است. این ماشین به دلیل عملکرد فنی متوسط و فضای داخلی نسبتا کوچک نسبت به سایر رقبا در این کلاس، کمی از قافله عقب افتاد و به ترتیب امتیاز 9.3/10.0 و 9.8/10.0 برای هزینه خرید و ایمنی کسب کرد.

آکورد 2011 نسبت به مدل‌های قبلی، مصرف سوخت بهبود یافته‌ای داشت و به طور متوسط ​​23MGP در شهرها و 34 در بزرگراه به دست آورد. فضای داخلی جادار و زیبا، پنج سرنشین را به راحتی در خود جای می‌دهد؛ اگرچه صندوق عقب، فضای بار نسبتا کوچکی نسبت به رقبا دارد.

برای کسانی که به ماشینی دست دوم با طول عمر بالا  نیاز دارند، خودرو هوندا آکورد 2011 ارزش بالایی دارد. آکورد 2011 امتیاز قابلیت اطمینان 5.0/5.0 را از Consumer Reports کسب کرده است. مالکان متعددی ادعا کرده‌اند که آکورد 2011 بیش از 300 هزار مایل مسافت را با حداقل مشکلات طی کرده است.

اگر خواهان امکانات به روز در داخل کابین و عملکرد فنی بهتر هستید، به آخرین نسل آکورد نگاهی بیندازید. اما اگر یک خودروی دسته دوم بادوام می‌خواهید که هنوز تازه نفس باشد، آکورد 2011 در صدر لیست خرید شما قرار می‌گیرد.

هوندا ریج لاین 2008 و 2020

شاسی بلند ریج لاین

خودرو هوندا ریج لاین تقریبا دو دهه در خط تولید باقی مانده و همواره امتیازات بالایی هم از سوی خریداران و  منتقدان کسب کرده است. مشکلی که در ظرفیت بار کم ریج لاین به چشم می‌خورد، با عملکرد فنی عالی، راحتی و ایمنی بالا جبران می‌شود. مدل‌های اولیه از نظر ظاهری شبیه هوندا پایلوت بودند، اما طراحی مجدد که اخیرا انجام شده، ریج لاین را به خودرویی برجسته تبدیل کرد.

همانطور که گفته شد، تعیین تنها یک مدل از Ridgeline به عنوان نمونه‌ی برتر، کار دشواری است. به همین دلیل، ما به یک مدل جدیدتر (2020) و مدلی که در بازار خودروهای دست دوم محبوب است (2008) اشاره خواهیم کرد.

ریج لاین در سومین سال تولید با عرضه‌ی مدل 2008، گوی رقابت را از سایر خودروسازان ربود. یکی از رسانه‌های معتبر خودرو اشاره می‌کند که ریج لاین 2008 تقریبا بی نقص و عالی است. اگرچه امکانات داخل کابین برای برخی خریداران، کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما این هیولا در زمان خود، همیشه صدرنشین کلاس خود بود. یک ریج لاین تمیز می‌تواند بیش از 250 هزار مایل مسافت را طی کند، مصرف سوخت خود را پایین نگه دارد و مالک را با مشکلات کمی مواجه کند.

پس از یک وقفه‌ی چند ساله در تولید، Ridgeline در سال 2017 با طراحی جدیدی به خط مونتاژ بازگشت. بهترین نسخه از نسل جدید، مدل 2020 است؛ زیرا برای اولین بار سیستم چهار چرخ متحرک را (AWD) در حالت پایه معرفی کرد که با یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مستحکم و موتور قدرتمند V6 کار می‌کرد. مدل 2020 شامل سیستم اطلاعات – سرگرمی پیشرفته، پخش صوتی عالی و عملکرد فنی رضایت‌بخش می‌شود.

هوندا فیت 2019

خودرو هوندا فیت

هوندا مدل محبوب Fit را در سال 2001 معرفی کرد. پس از انجام چندین طراحی مجدد نه چندان دلچسب، شکایت‌های مداوم خریداران، اعتبار این خودرو را با مدل فاجعه بار 2015 نابود کرد (مدل 2015 چهار شکایت رسمی و بیش از 200 گزارش مربوط به مشکل فنی داشت). Fit 2015 که از نو طراحی شده بود، مشکلاتی را برای این برند ژاپنی ایجاد کرد که تا سال 2019 به طور گسترده ادامه داشت.

فیت مدل 2019 با فضای داخلی عالی، مصرف سوخت بهینه و رتبه بندی‌های چشمگیر از نظر ایمنی و هزینه مالکیت، بالاخره توانست خریداران و منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد. به حدی که توسط رسانه US News به عنوان برترین خودرو کلاس «کامپکت کوچک» انتخاب شد.

اگرچه هوندا فیت، خودرویی قدرتمند و سریع نیست (تنها 130 اسب بخار قدرت تولید می‌کند)، اما هندلینگ خوبی دارد و فضای کافی هم در اختیار مالک قرار می‌دهد. ضمنا هوندا، فضای باربری قابل توجهی را برای چنین خودرو کوچکی طراحی کرده که شایسته‌ی ستایش است. یکی برجسته‌ترین ویژگی‌های خودرو هوندا فیت 2019، استهلاک کم و عمر بالای آن است. متخصصان ادعا می‌کنند که عمر موتور این ماشین به بیش از 300 هزار مایل می‌رسد.

هوندا اس 2000 مدل 2004

ماشین جی دی ام

درست است که هوندا به سدان‌ها و مینی‌ون‌های خانوادگی شهرت دارد، اما نمی‌توان سهم قابل توجه آن در تولید خودروهای اسپرت را نادیده گرفت. یکی از نمادین‌ترین خودروهای اسپرت روباز، هوندا S2000 است که بهترین مدل آن مربوط به سال 2004 می‌شود.

خودرو هوندا اس 2000 مدل 2004 با یک طراحی مجدد جزئی نسبت به سال قبل، همان قدرت 240 اسب بخار را حفظ کرد، اما تغییراتی را برای کاهش دور موتور اعمال کرد تا به خودروی بهینه‌تری تبدیل شود؛ به طوری که شاهد کاهش دور موتور از 8300 دور در دقیقه به 7800 دور در دقیقه بودیم.

اس 2000 مدل 2004 سریعتر از برادران بزرگتر خود بود و رانندگان از نظر عملکرد فنی و هندلینگ به آن امتیازات بالاتری دادند. البته بیشتر نمرات خوب به خاطر رینگ‌های جدید 17 اینچی و سیستم تعلیق ارتقا یافته به ارمغان آمد. رادیو ماهواره‌ای و بلندگوهای پشتی نیز جزو آپشن‌های جدید در مدل 2004 بودند.

هوندا سیویک 2019

سیویک 2019

سیویک نیز مانند آکورد، شهرت دیرینه‌ای به عنوان یکی از قابل اعتمادترین خودروهای موجود در بازار دارد. هر دو مدل ارزش خود را در گذر زمان حفظ کرده‌اند و تا چندین سال پس از عرضه هم می‌توان مدل‌های قدیمی‌تر را در سطح جاده مشاهده کرد.

انتخاب بهترین مدل از خودرو هوندا سیویک کمی چالش برانگیز است، اما ما فکر می‌کنیم که مدل 2019 با طراحی کاملا جدیدش، انتخاب شایسته‌ای باشد. گذشته از ایمنی و طول عمر بالا که شناسنامه‌ی هر کدام از خودروهای هوندا است، در مدل 2019 سیویک شاهد سه مدل کیت بدنه و پنج تریم مختلف بودیم. طراحی مجدد، بروزترین امکانات داخلی را برای سیویک به ارمغان آورد؛ از جمله سیستم اطلاعات – سرگرمی پیشرفته‌تر و فضای داخلی بزرگتر.

بسیاری از منتقدان، Civic 2019 را به عنوان برترین خودرو کامپکت با قیمت معقول رتبه بندی می‌کنند. از ویژگی‌های برجسته سیویک می‌توان به مصرف سوخت پایین، نمره ایمنی بالا و هزینه سرویس پایین اشاره کرد. قیمت اولیه ماشین حدود 24 هزار دلار تعیین شده که در بین هم رده های خود بی‌سابقه است. اگر در بازار خودروهای دست دوم به دنبال ماشین مدل بالا می‌گردید، سیویک 2019 با قیمت مناسب و طول عمر بالایش می‌تواند بهترین انتخابتان باشد. ضمن اینکه این خودرو در بازار ایران هم نسبتا محبوب است.

هوندا المنت 2005

ماشین المنت 2005

هوندا در سال 2003 شاسی‌بلند کراس اوور و کامپکت جعبه‌ای شکل خود را معرفی کرد که با شکایات متعدد از جانب خریداران مواجه شد؛ از مشکلات موتوری گرفته تا آپشن‌های معیوب داخل کابین خودرو. اما زمانی که مدل‌های 2005 به فروش گذاشته شدند، طرفداران شاهد ظهور یکی از بهترین و محبوب‌ترین شاسی بلندهای دهه 2000 میلادی بودند.

اگرچه این مدل، تنها به سه تریم متفاوت محدود می‌شد، اما فناوری بکار رفته در داخل کابین، حتی برای مدل پایه نیز چشمگیر و قابل ستایش بود. خیلی از منتقدان، کف‌های قابل شستشو و فضای بار قابل تنظیم این مدل را جزو نکات مثبت آن دانستند. خریداران خودرو هوندا المنت 2005 می‌توانستند فضای بار عظیمی را با جلو بردن ردیف عقب صندلی بدست بیاورند.

سواری نرم با هندلینگ آسان، باعث محبوبیت این اس یو وی در بین مخاطبین جوان شده بود. ضمن اینکه ایمنی بالا و قابلیت اطمینان نیز المنت را به گزینه‌ای ایده آل برای خانواده‌های اهل مسافرت تبدیل می‌کرد.

هوندا سیویک سی آر ایکس (1988 -1991)

سیویک سی آر ایکس

خودرو هوندا سیویک CR-X تنها بین سال‌های 1988 تا 1991 در دسترس بود، اما این مدت زمان کافی بود تا به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپورت کامپکت در دوران خود شناخته شود. سی آر ایکس خودرویی سریع و قدرتمند بود که بر اساس پلتفرم سیویک ساخته شده بود. اما هوندا سدان کوچک خود را به حیوانی کاملا متفاوت تبدیل کرد و به آن سیستم تعلیق دو جناقی اعطا کرد. سه گزینه موتوری در دسترس خریداران قرار داشت؛ از جمله یک موتور چهار سیلندری با قدرت 150 اسب بخار که در نوع خود بی‌نظیر بود.

گیربکس پنج سرعته دستی می‌توانست به حداکثر سرعت بیش از 110 مایل در ساعت (177 کیلومتر در ساعت) برسد، اما موفقیت واقعی CR-X مربوط به مصرف سوخت پایین آن می‌شد. هوندا افتخار می‌کرد که سیویک CR-X تحت شرایط عادی می‌تواند به مصرف سوخت حداکثر 70 مایل در هر گالن در بزرگراه دست یابد. محدوده‌ی حداقلی هم حدود 50 در هر گالن اعلام شده بود.

اگرچه از نظر فنی با یک خودروی چهار نفره طرف بودیم، اما فضای ردیف عقبی به حدی کم بود که یک کودک را هم به سختی در خود جا می‌داد. البته ردیف عقب، قابلیت تا شدن داشت تا فضای بار مناسبی را در اختیار خریداران قرار دهد. فضایی که می‌توانست تقریبا هر کالایی را در خود جا دهد.

هوندا پرلود 1994

خودرو هوندا پرلود

رسانه «موتور ترند» به درستی خودرو هوندا پرلود را «یکی از شگفت‌انگیزترین ماشین‌ها» در تاریخ هوندا می‌نامد. این مدل در دهه 1980 در ایالات متحده آمریکا محبوب شد و تقاضا برای این کامپکت اسپرت در دهه بعدی نیز ادامه داشت. در طول نسل چهارم این مدل (1992-1996)، طراحی سبک «اوریگامی» کنار گذاشته شد و از طرحی رونمایی شد که مطابق با خودروهای اسپرت آن دوران بود.

پرلود 1994 در زیر کاپوتش، مجهز به موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر F22A1 است که به دلیل اطمینان، استایل و کیفیت بالایش، امتیاز عالی 5/5 را از جانب خریداران دریافت کرده است. این خودرو نیز مانند بسیاری از مدل‌های این دوره به صورت استاندارد با گیربکس پنج سرعته دستی، با امکان ارتقا به حالت اتوماتیک عرضه شد.

اگرچه این خودرو از سال 2001 به بعد تولید نشده است، اما هنوز هم تعدادی از آنها در سطح جاده به چشم می‌خورد که گواهی واقعی بر طول عمر بالای محصولات هوندا است.

هوندا آکورد هیبریدی 2022

ماشین هیبریدی

شرکت خودروسازی هوندا با فناوری هیبریدی غریبه نیست و با نسخه هیبریدی آکورد 2022 یکبار دیگر توی خال می‌زند! موتور ترند در اوایل سال جاری، رتبه 1 در کلاس خودروهای مربوطه و امتیاز کلی 8.9/10 را به مدل 2022 اعطا کرد. ضمنا این خودرو بالاترین امتیاز ایمنی در این نشریه را به خود اختصاص داده است.

اکثر رسانه‌های دیگر هم با این موضوع موافق هستند و حتی یک قدم بالاتر می‌روند. یکی از منتقدان گزارش می‌دهد که خودرو آکورد هیبریدی، بهترین ماشین خانوادگی در کلاس خود است. جادار بودن، راحتی داخل کابین و آپشن‌های مدرن دلایلی هستند که هر خانواده‌ای را برای خرید آکورد هیبریدی ترغیب می‌کنند. نمایشگر لمسی بزرگ برای سیستم اطلاعات سرگرمی، سازگاری با برنامه‌های اپل CarPlay و Android Auto، فناوری‌های جذاب و هماهنگی درون کابین باعث شده تا آکورد هیبریدی به پکیجی کامل و بی‌نقص تبدیل شود.

علاوه بر این، یک تریم اسپرت جایگزین تریم EX برای مدل سال جاری شده که تغییرات برجسته‌ای نسبت به مدل 2021 دارد. مدل 2022 با بازده سوختی 50 مایل در هر گالن نشان می‌دهد که هوندا در فناوری هیبریدی، کاملا پیشرو است و صنعت خودروسازی را در این مسیر جدید همراهی خواهد کرد.

هوندا اچ آر وی 2021

ماشین ساب کامپکت

خودرو اچ آر وی به عنوان کراس اوور ساب کامپکت هوندا در سال 1999 معرفی شد و به طور مداوم در کلاس خود به موفقیت رسید. پس از دو نسل تولید مدل‌های باکیفیت، هوندا یک طراحی کاملا جدید را برای این سری ارائه کرد که در سال 2021 به بازار آمد و به یکی از بهترین خودروهای SUV‌ در آمریکا تبدیل شد.

خودرو هوندا HRV در بازارهای دیگر با نام Vezel به فروش می‌رسد. اچ آر وی‌های صادراتی به آمریکا، بدنه‌ی مقاوم‌تری نسبت به نسخه‌های اسپورت‌تر اروپایی دارند و شاید همین موضوع، دلیلی برای موفقیت بیشتر این مدل در بین خریداران آمریکایی باشد.

HR-V 2021 نقص‌های نسل قبل را از بین برد و به خودرویی قابل اعتماد و سرسخت تبدیل شد که تا به امروز، شکایتی از آن ثبت نشده است. رسانه Car Buzz نمره ایمنی 10/10 را به آن اختصاص می‌دهد. اگرچه اچ آر وی 2021 ماشین هیجان انگیزی برای رانندگی نیست (مشکل مشترک همه‌ی خودروهای کامپکت)، اما سواری نرمی را ارائه می‌دهد و از مصرف سوخت پایینی برخوردار است. US News هم امتیاز ایمنی نسبتا بالایی به آن می‌دهد و ضمنا استهلاک پایین و فضای عظیم بارگیری را به عنوان دلایلی برای خرید اچ آر وی 2021 مطرح می‌کند؛ خودرویی که شایسته‌ی لقب «ماشین خانوادگی» است.

هوندا ان اس ایکس 1991

خودرو هوندا

رسانه Auto Evolution از ان اس ایکس 1991 به عنوان «یکی از نمادین‌ترین ماشین‌های اسپرت ساخته شده توسط هوندا» یاد می‌کند. NSX که در آمریکا با نام Acura شناخته می‌شود، با همکاری آیرتون سنا، راننده سابق فرمول 1 و قهرمان سه دوره مسابقات طراحی شده است. تخصص سنا و هنر مهندسان هوندا منجر به تولید یک ماشین سریع با موتور 3.0 لیتری VTEC شد که با بدنه‌ای تمام آلومینیومی احاطه شده بود.

مدل 1991 با گیربکس دستی استاندارد با 270 اسب بخار قدرت و دور موتور 7100 RPM در اختیار خریداران قرار گرفت. تریم دیگری هم در نظر گرفته شده بود که شامل گیربکس اتوماتیک و 252 اسب بخار با دور موتور ۶۶۰۰ RPM می‌شد.

خودرو هوندا NSX 1991 با حداکثر سرعت 168 مایل در ساعت (270 کیلومتر در ساعت) ثابت کرد که ماشینی شایسته برای راننده‌ی افسانه‌ای فرمول 1 و عاشقان سرعت در سراسر جهان است.

به نظر شما بهترین خودرو ساخته شده توسط هوندا کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*