ابرخودرو مرسدس AMG One

تولید ابرخودرو مرسدس AMG One رسما آغاز شد + ویدیو

مرسدس بنز AMG One هایپرکار بلندپروازانه‌ای است که فناوری فرمول یک را به خیابان‌ها می‌آورد. اخیراً تولید ابرخودروی آلمانی وان آغاز شده است.

مرسدس بنز پس از تاخیرهای بی‌شمار و تیزرهای هیجان‌انگیز، در ژوئن 2022 از هایپرکار مرسدس AMG One رونمایی کرد. مشتریان علاقه‌مند و البته ثروتمند بی‌صبرانه منتظرند تا پشت فرمان این ابرخودروی 1049 اسب بخاری بنشینند که فناوری‌های فرمول یک را به خیابان‌های شهر می‌آورد. حالا بالاخره تولید این خودرو در کاونتری بریتانیا آغاز شده است.

ابرخودرو مرسدس AMG One

مرسدس بنز فرایند ساخت پردردسر هایپرکار خود را به فرایند ساخت ساعت‌های لوکس تشبیه کرده و اظهار داشته است که One کاملاً دستی ساخته می‌شود و 16 مرحله تست و مونتاژ را پیش از تکمیل ساخت می‌گذراند. بخش AMG این شرکت آلمانی تمام توان خود را به کار گرفته است تا محصولی باکیفیت را ارائه بدهد. به عنوان مثل، برخی از خرده‌سیستم‌ها مونتاژ و آزمایش می‌شوند و در وقتی دیگر پیاده و نصب می‌شوند.

این فرایند برای کل قسمت بیرونی مرسدس AMG One صورت می‌گیرد. به همین خاطر، تیم مونتاژ می‌تواند اجزا را زیر ذره‌بین ببرد و در صورت نیاز اندازه آن‌ها را تغییر بدهد. گذشته از این، متخصصان ساخت این توانایی را خواهند داشت تا جلای کربنی نهایی را روی کار بیاورند.

پروسه ساخت ابرخودرو مرسدس AMG One

مرسدس بنز پیشرانه این هایپرکار را با هدف تضمین سلامت و دوام آن، مثل خودروهای فرمول یک خود در دمای فوق‌العاده بالا به آزمایش می‌گذارد. بعد از تکمیل کار بدنه، پیشرانه 1.6 لیتری V6 و 4 موتور الکتریکی این ابرخودرو نصب می‌شوند. بیش از 50 فرد متخصص که آموزش‌های ویژه دیده‌اند، روی هر کدام از 275 واحد خودرو کار می‌کنند.

پروسه ساخت ابرخودرو مرسدس AMG One

پس از اینکه مرسدس AMG One از هر مرحله می‌گذرد، تمامی نمونه‌های آن مورد بررسی‌های کیفی قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در یکی از تست‌ها این خودرو باید در شرایط بارانی شبیه‌سازی‌شده کوچک‌ترین نشتی نداشته باشد. پس از خروج از خط تولید هم هر کدام از نمونه‌ها باید تست پایانی را بگذرانند و تاییدیه نهایی را پس از ارزیابی‌ها در محل آزمایش، از راننده تست دریافت کنند. این هایپرکار آلمانی 2.8 میلیون دلاری بعد از دریافت چراغ سبز از انگلیس به دفتر مرکزی AMG در آفالترباخ آلمان فرستاده می‌شود تا به مشتریان تحویل داده شود.

هایپرکار مرسدس بنز آ ام گ وان

«فیلیپ شیمر» (Philipp Schiemer) از مرسدس AMG هایپرکار One را بلندپروازانه‌ترین پروژه این شرکت، از توسعه تا تولید بر شمرده است. البته بد نیست بدانید که هیچ‌کدام از 275 دستگاه این خودرو به ایالات متحده آمریکا راه پیدا نخواهد کرد. مرسدس بنز برای فروش ابرخودروی وان در آمریکا باید از عرضه این خودرو با سطح عملکرد کنونی آن کوتاه می‌آمد و به هیچ وجه آماده این کار نبود. البته با وجود قیمت گزاف 2.8 میلیون دلاری، تمامی نسخه‌های این هایپرکار به فروش رفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*