بارش شهابی برساوشی

عکس های بی نظیر بارش شهابی برساوشی امسال را از دست ندهید

اگر به هر دلیلی فرصت رصد بارش شهابی برساوشی امسال را از دست دادید، در ادامه می‌توانید عکس های بی نظیر این بارش شهابی را مشاهده کنید.

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانستند در روز جمعه و شنبه اوج بارش شهابی برساوشی سال 2022 را رصد کنند؛ اما بسیاری از افراد فرصت رصد این پدیده جذاب نجومی را به دلیل همزمانی با پدیده ابرماه از دست دادند؛ چرا که درخشش زیاد ماه کامل در آسمان مانع دیدن شهاب‌باران شده بود. از این رو اگر به هر دلیلی فرصت رصد بارش شهابی برساوشی امسال را از دست دادید، عکاسان نجومی توانستند تصاویر بی نظیری از این بارش را ثبت کنند.

عکس های بی نظیر بارش شهابی برساوشی امسال

مری مک اینتایر از آکسفوردشایر در بریتانیا تصویر بسیار جذابی از شهاب باران برساوشی را در صفحه توییتری خود به اشتراک گذاشت و در توضیح آن نوشت: «من توانستم به کمک دوربین شهاب‌سنگی که به شکل خودکار تصاویری از آسمان ثبت کند، لحظه عبور گلوله آتشین برساوشی را در زمان اوج آن به ثبت برسانم.»

بارش شهابی برساوشی

وو ژنگی (Wu Zhengie)، عکاس نجومی نیز در در مغولستان و ولایت خودمختار دیگینگ تبت در چین توانست عکس بی نظیری از شهاب باران برساوشی را به ثبت برساند.

بارش شهابی برساوشی

سل آلتون (Veysel Altun) به عنوان یک عکاس حوزه نجوم بر فراز یک اردوگاه در سامسون کشور ترکیه موفق به ثبت تصویر جذابی از شهاب‌های برساوشی شد.

بارش شهابی برساوشی

ارسین ارتوک (Ercin Ertuk) هم بر فراز درختان از آسمان آنکارا در ترکیه تصویر بی نظیری از یک شهاب سنگ را ثبت کرد.

Perseid meteor shower

گفتنی است بارش شهابی برساوشی هر ساله در اواسط مردادماه رخ می‌دهد. در این زمان هنگامی که زمین از میان ذرات باقی مانده از دنباله دنباله‌دار Swift–Tuttle می‌گذرد، در آسمان شاهد عبور شهاب‌های آتشین متعددی خواهیم بود.

Perseid meteor shower

عکاس: Paul M Smith

بارش شهابی جباری به عنوان یکی دیگر از بارش های شهابی بزرگ سال 2022 محسوب می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند اوج آن را در روزهای 28 و 29 مهر 1401 رصد کند. این بارش شهابی از عبور زمین از بین باقی مانده دنباله‌دار هالی به وجود می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*