پورشه تایکان توربو S در پیست نوربرگرینگ

پورشه تایکان توربو S، تسلا مدل S Plaid را در جهنم سبز آلمان له کرد + ویدیو

پورشه تایکان توربو S با شکست رکورد تسلا مدل S پلید در پیست نوربرگرینگ، عنوان سریع ترین خودروی برقی جهان در جهنم سبز آلمان را تصاحب کرد.

در سال 2019 درست یک هفته قبل از رونمایی رسمی پورشه تایکان، نسخه پیش‌تولید تایکان توربو با پوشش استتاری راهی نوربرگرینگ شد و با پیمودن این پیست طی 7 دقیقه و 42 ثانیه، رکورد جدیدی را برای خودروهای الکتریکی تولید انبوه به ثبت رساند. با این حال، پاییز سال گذشته تسلا مدل S پلید از راه رسید و با ثبت رکورد 7 دقیقه و 35 ثانیه، پورشه را کنار زد. البته پورشه نمی‌گذارد که این دستاورد در اختیار تسلا باشد و با مدل بالارده تایکان توربو S (نسخه تولیدی) بازگشته است تا دوباره رکورد را تصاحب کند.

پورشه تایکان توربو S در پیست نوربرگرینگ

پورشه تایکان توربو S حالا توانسته است پیست وربرگرینگ را در 7 دقیقه و 33 ثانیه طی کند و با اختلاف بیش از 2 ثانیه رکورد را از تسلا مدل S پلید پس بگیرد. «لارس کرن» (Lars Kern) که پیش‌تر با تایکان به رکورد سال 2019 دست پیدا کرده بود، پشت فرمان این خودرو هم بوده است. پورشه به جای یک نسخه مطابق قوانین با رول کیج و صندلی‌های مسابقه‌ای، یک نسخه کاملاً معمولی از توربو S را به نوربرگرینگ برده و وزن آن با نسخه استاندارد این خودروی برقی یکسان بوده است. این تایکان از کیت عملکرد برخوردار شده بود که نرم‌افزار شاسی بروزرسانی‌شده و رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای P Zero Corsa شرکت پیرلی را به دنبال می‌آورد.

پورشه تایکان توربو S با اوربوست فعال توانایی تولید قدرت 750 اسب بخار را دارد که جهش بزرگی نسبت به خروجی 650 اسب بخاری تایکان توربو، رکورددار قبلی به شمار می‌رود. توربو S همچنین به صورت استاندارد با امکاناتی نظیر ترمزهای کربن سرامیک و فرمان‌پذیری محور عقب عرضه می‌شود. ضمناً نسخه‌ای که در نوربرگرینگ رکورد زد، مجهز به سیستم Dynamic Chassis Control پورشه شده بود که شامل آنتی رول بارهای فعال می‌شود.

رکورد پورشه تایکان توربو S در پیست نوربرگرینگ

البته نمی‌توان انتظار داشت که این رکورد برای مدتی طولانی در دست پورشه باقی بماند. روز به روز خودروهای الکتریکی عملکردمحور بیشتری روانه بازار می‌شوند که می‌توانند تایکان را به چالش بکشند. پیش‌تر حتی تسلا نسخه‌های تواناتری را از مدل S راهی نوربرگرینگ کرده ولی حداقل در حال حاضر این پورشه است که بر جهنم سبز آلمان حکومت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*