شهر مریخ

ایلان ماسک می‌خواهد ظرف 20 سال، شهری خودکفا در مریخ بسازد

ایلان ماسک از دیرباز آرزو داشت تا یک شهر و تمدن انسانی را روی مریخ برپا کند. حالا او ادعا کرده که ظرف 20 سال آینده، شاهد تحقق این رویا خواهیم بود.

همه ما می‌دانیم که ایلان ماسک فردی بی‌نهایت جاه طلب است. چنین افرادی تقریبا همیشه به اهداف خود می‌رسند. در این رابطه باید یکی از پروژه‌های رویایی او در شرکت اسپیس ایکس را یادآوری کنیم: فرود روی مریخ و ساخت شهری خودکفا در سیاره سرخ. اگر این رویا به حقیقت بپیوندد، انسان به گونه‌ای بین ستاره‌ای تبدیل خواهد شد. روز گذشته مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، نظر جدید خود را در مورد این پروژه به اشتراک گذاشت.

قبل از اینکه درباره برنامه‌های ایلان ماسک برای فرود روی مریخ و ساخت آرمان شهر فضایی‌اش صحبت کنیم، می‌خواهیم به پستی توئیتری مربوط به صفحه «مالکان اسپیس ایکس در سیلیکون‌ولی» اشاره کنیم که به شدت جالب است. همانطور که در عکس زیر نشان داده شده، کمپانی SpaceX در طول 20 سال فعالیت، پیشرفت زیادی داشته است. این سرمایه گذاران هم در مورد پروژه شهر سازی مریخ و رویدادهای آینده از ایلان ماسک، سوالاتی را پرسیدند.

شهر مریخ

وضعیت کنونی سرمایه‌گذاران اسپیس در مقابل وضعیت 20 سال پیش آنها!

ماسک در پاسخ به این سوالات گفت:

امیدوارم تا 20 سال دیگر یک شهر خودکفا در مریخ وجود داشته باشد!

آیا ایلان ماسک می تواند برنامه جاه طلبانه خود را محقق کند؟ مریخ در حال حاضر به عنوان سیاره‌ای با ارزش شناخته می‌شود. زیرا نزدیکترین سیاره به زمین است و اندازه و الگوهای فعالیت آن، شباهت‌های زیادی به زمین خودمان دارد.

برخی از دانشمندان پیش بینی می‌کنند که مریخ علاوه بر نواحی قطبی، آثاری از آب مایع نیز در خود جا داده است. اگر انسان‌ها بخواهند به کاوش عمیق‌تری در کیهان بپردازند، مریخ می‌تواند ایستگاه موقت بی‌نظیری باشد.

اما آیا انسان‌ها می‌توانند در 20 سال، یک شهر مریخی بسازند؟ بیست سال تقریبا یک چهارم عمر انسان است، اما برای کیهان، یک رقم به شدت ناچیز است (عمر جهان هستی به حدود 13.8 میلیارد سال می‌رسد).

ماه گذشته ماسک ادعا کرد که نسل فعلی انسان‌ها می‌توانند زندگی مریخی را به چشم مشاهده کنند.

شهر مریخ

تصویری مفهومی از شهر های اولیه روی مریخ

علاوه بر این، ماسک در اواسط جولای اعلام کرده بود که بزودی، تمدنی خودکفا در سیاره مریخ ایجاد خواهد کرد. بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس در ادامه گفت:

اگر سرعت افزایش پرتاب‌ها تصاعدی باشد، 20 تا 30 سال پس از فرود اولین انسان‌ها [می‌توانیم شاهد شهر انسانی در مریخ باشیم]. البته با فرض انتقال 100 هزار نفر در هر مجموعه پرتاب و اسکان حداقل 1 میلیون انسان.

در حال حاضر، ماسک مشغول توسعه‌ی نسل بعدی از موشک‌های حامل با نام «Starship» است. در 9 آگوست سال جاری، Starship B7 فرآیند احتراق ثابت خود را با موفقیت در پایگاه «بوکا چیکا» تگزاس پشت سر گذاشت.

بیشتر تحلیلگران معتقدند که پیش‌بینی 20 ساله ایلان ماسک از ساخت آرمان شهر مریخی، بیش از حد خوشبینانه و رویایی است. نظر شما چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*