گوشی جدید اپل سامسونگ

این گوشی جدید بی ادعا، ریاکاری پرچمداران مدرن اپل و سامسونگ را برملا می کند

در این جا قصد داریم گوشی جدید بی ادعایی را معرفی کنیم که با عملکرد و قابلیت‌های فوق‌العاده خود، بسیاری تعاریف پیشین اپل و سامسونگ از پرچمداران را به چالش می‌کشد.

در هفته‌های گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند پذیرای محصول جدید و بی ادعایی بوده که به سادگی قادر است در بسیاری زمینه‌ها پرچمداران اپل و سامسونگ را شکست داده و ریاکاری آن‌ها را برملا کند. این محصول، ایسوس زنفون 9 است که در میان محصولات متنوع و پرزرق و برق رونمایی شده در چند هفته اخیر، کمتر مورد توجه واقع شد. با این حال، چنان که در ادامه این متن مطالعه خواهید کرد، این گوشی یک گنج به تمام معنا از آب درآمده که تمام علاقمندان به گلکسی‌های سامسونگ و آیفون‌های اپل را انگشت به دهان خواهد کرد!

شاید در نگاه اول کسی نسبت به این گوشی جدید و بی ادعا خوشبین نباشد؛ چرا که تجربه تاریخی ما نشان داده است که تعداد پرچمداران با اندازه کوچک در دنیای اندروید کمتر از انگشتان یک دست است! با این حال ایسوس توانسته یکی از همین گوشی‌های انگشت‌شمار را روانه بازار کند.

گوشی ایسوس زنفون 9 یک گوشی پرچمدار واقعی است که طراحی فشرده و کوچکی دارد. صفحه نمایش این گوشی 5.9 اینچی است و حاشیه‌های صفحه نمایش آن بسیار باریک‌تر از انتظار هستند. به همین جهت به سادگی می‌توان یک دست با این گوشی کار کرد. بر اساس استانداردهای سال 2022، گوشی کوچک، محصولی به حساب می‌رود که اندازه صفحه نمایش آن حدود 6.1 یا 6.2 اینچ باشد. به این ترتیب پرچمدار جدید ایسوس حتی از گوشی‌های کوچک امسال نیز کوچک‌تر است!

ایسوس زنفون 9؛ یک نیروگاه کوچک جیبی!

ایسوس زنفون 9

مهم‌ترین نکته پیرامون Asus Zenfone 9 استفاده آن از چیپست‌های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که قدرتمندترین تراشه حال حاضر دنیای اندروید به شمار می‌رود. عملکرد این تراشه واقعا محشر است و رفع برخی ایرادات جزیی نسل پیشین نظیر داغ کردن بیش از حد در برخی شرایط باعث شده است که با یک هیولای کوچک طرف باشیم.

از سوی دیگر گوشی‌های با ابعاد کوچک، حتی با وجود مشکلاتی که ممکن است عملکردشان را تحت تاثیر قرار دهد، هنوز طرفداران پر و پا قرص زیادی در سطح جهان دارند. به عنوان مثال، گلکسی زد فلیپ 4 یکی دیگر از دستگاه‌های کوچکی است که اخیرا مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 روانه بازار شده است. اندازه کوچک این گوشی تاشوی سامسونگ باعث داغ کردن بیش از حد آن در استفاده‌های سنگین مانند گیمینگ شده و در نتیجه، عملکرد گوشی به حدی کاهش می‌یابد که حتی محصولات میان رده بازار هم به راحتی قادر به شکست آن هستند. در عین حال این گوشی تاشوی جدید سامسونگ مورد استقبال بسیار خوبی واقع شده است.

ایسوس البته با هوشمندی از این تله فرار کرده و Zenfone 9 را طوری ساخته که علیرغم فشرده بودن قادر به ارائه عملکرد فنی شگفت‌انگیزی است. البته در این راه، ضخامت این گوشی به ناچار کمی افزایش پیدا کرده است؛ اما مهندسی فوق‌العاده ایسوس باعث شده همچنان با یک گوشی خوش‌دست و باریک طرف باشیم.

برای مثال، تست 3D Mark WildLife Extreme را در نظر بگیرید. این تست به مدت بیست دقیقه انجام پذیرفت و عملکرد سخت افزاری هر دو گوشی را مورد پژوهش قرار داد. همان گونه که مشاهده می‌شود، عملکرد ایسوس زنفون 9 در گذر زمان کاهش می‌یابد و از حدود 2800 به حدود 1500 می‌رسد. با این وجود، امتیازهای ثبت شده توسط این گوشی در هر دو حالت حدود دو برابر گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ است. به این ترتیب عملکرد Asus Zenfone 9 در بخش گیمینگ تقریبا دو برابر بهتر از گلکسی زد فلیپ 4 است.

گوشی جدید اپل سامسونگ

البته طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که محصول کوچکی نظیر ایسوس زنفون 9 بتواند با سطح عملکردی هیولایی مثل وان پلاس 10 تی رقابت کند. با وجود اینکه هر دو گوشی از تراشه‌های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کنند، اما OnePlus 10T به دلیل ابعاد بزرگ‌تر خود سیستم تهویه مناسب‌تری دارد و در کل زمان بیست دقیقه‌ای انجام تست عملکرد تقریبا یکسانی را ارائه می‌دهد.

بنابراین در صورتی که قصد دارید با گوشی اندرویدی خود به گیمینگ حرفه‌ای بپردازید، بهتر است قید استفاده از گوشی‌های با ابعاد کوچک را بزنید و محصول غول پیکری چون وان پلاس 10T را انتخاب کنید. با این وجود اگر اصرار دارید گوشی انتخاب شما هم کوچک باشد و هم قدرتمند، احتمالا محصولی بهتر از ایسوس زنفون 9 پیدا نخواهید کرد.

جک 3.5 میلیمتری هدفون؛ بر ملا کننده ریاکاری اپل و سامسونگ

در کنار عملکرد فنی شگفت‌انگیزی که ایسوس زنفون 9 ارائه می‌دهد، یک ویژگی بسیار جذاب آن که به خوبی ریاکاری کمپانی‌های سرشناسی چون اپل و سامسونگ را فاش می‌کند، جک 3.5 میلیمتری هدفون است که در این محصول قرار گرفته و اتفاقا عملکرد فوق‌العاده‌ای هم دارد.

پیش از این، بازیگران عمده بازار گوشی‌های هوشمند، به سردمداری اپل و سامسونگ، این حس را در ما ایجاد کرده بودند که در صورت تعبیه جک هدفون در گوشی‌های مدرن، کمپانی‌های سازنده برای بالا نگه داشتن سطح محصولاتشان مجبور به قربانی کردن برخی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها خواهند شد. از طرف دیگر، اشغال کردن فضا نیز دیگر بهانه بسیاری کمپانی‌های گوشی‌ساز نظیر اپل و سامسونگ بود تا این درگاه محبوب را از محصولاتشان حذف کنند.

با این وجود ایسوس با تعبیه این درگاه در گوشی جدید و کوچک خود دست سامسونگ و اپل را رو کرده و ریاکاری آن‌ها را فاش نموده است.

علاوه بر این، کمپانی‌های بزرگ این حوزه همچنین اصرار داشتند که حضور درگاه 3.5 میلیمتری هدفون در یک دستگاه را مترادف با عمر باتری ضعیف آن توصیف کنند. با این حال، عمر باتری بسیار خوب زنفون 9 ایسوس این گزاره را نیز باطل می‌کند!

درگاه هدفون Zenfone 9

بر اساس گزارش‌های متعدد پیرامون Asus Zenfone 9، این محصول قادر است بین هر دو بار شارژ  حدود 1.9 روز دوام بیاورد! اگر این عدد برایتان عجیب است، باید بدانید که بر اساس تست‌های انجام شده بر روی این گوشی، محصول جدید ایسوس قادر است حین فعال بودن تمامی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و با شبیه‌سازی شرایط استفاده روزانه کمی بیشتر از یک روز و نیم دوام بیاورد. بنابراین عمر 1.9 روزه باتری به خوبی توصیف‌کننده زنفون 9 است.

اینکه ایسوس چگونه توانسته درگاه هدفون را در یک گوشی به این ضخامت تعبیه کند، از دانش ما خارج است. با این حال نکته بارز در این خصوص این است که اگر این کمپانی که فروش گوشی‌های آن به مراتب پایین‌تر از اپل و سامسونگ است توانسته در گوشی جدید خود چنین کاری را به انجام برساند، شکی نیست که این غول بزرگ هم قادر به انجام آن خواهند بود.

با این حال باید به این مساله هم توجه کرد که اگر شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ درگاه 3.5 میلیمتری هدفون را در محصولات آتی خود تعبیه کنند، چگونه می‌توانند در آینده، هر سه الی چهار سال یک بار کاربران را مجبور به خرید ایربادهای بی سیم کنند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چرا الکی گندش کردین که بقیه دروغ میگن یه بار سرچ کنید داخلش رو ببینید، سایر گوشیا قطر رو کم کردن که خوشدست بشه اما این قطر رو زیاد کرده که جا باز شده بالای سیستم خنک کننده این رو قرار بده و دوباره دورشم سیستم خنک کننده اضافی گذاشته که کمتر داغ کنه
    تو متن میگید که از بار علمیتون خارجه و درسته اما برای درست کردن یه مطلب و راستی آزمایی بهتره بیشتر سرچ کنید و حداقل سیستم سخت افزار داخلیش رو با توضیحاتش مطالعه کنید

  2. تو ایران فقط سام و شیا و اپل می شه خرید بقیه برند ها کشکن

  3. تنها کاربرد جک هدفون برای کار توی شارژه
    مخصوصا تو گوشی های ایسوس که مثل لپتاپ های جدید موقع اتصال به منبع برق دیگه از باطری استفاده نمیکنن و مستقیم از برق میگیرن
    وگرنه مبدل تایپ سی به جک ۳ و نیم میلیمتری هست و حتی گوشی ها هم به شارژ سریع مجهز شدن و نیازی به توی شارژ کار کردن نیست پس تقریبا همیشه به مبدل و در نتیجه جک هدفون دسترسی داریم
    حتی توی جعبه ی poco f3 هم یکی از همین مبدل ها رو گذاشتن دیگه بقیه ی گوشی ها رو نمیدونم
    با اضافه کردن جک هدفون فقط گوشی گرونتر میشه
    ولی واقعا نباید اینجوری نبودن این ویژگی رو توجیح کنن