گوشی ایسوس زنفون ۹

گوشی ایسوس زنفون ۹ با طراحی کامپکت و مشخصات یک پرچمدار رونمایی شد

گوشی ایسوس زنفون ۹ – Asus Zenfone 9 به عنوان یک پرچمدار جمع و جور با طراحی زیبا، سخت افزار قدرتمند و قیمت زیر هزار دلاری معرفی شد.

کمپانی ایسوس از یک گوشی هوشمند جمع و جور جذاب به نام ایسوس زنفون ۹ رونمایی کرد که علیرغم جثه کوچکترش، نسبت به نسل قبلی همه چیز در آن بزرگ‌تر شده است. این شامل یک سنسور دوربین بزرگ‌تر، باتری بزرگ‌تر و سیستم خنک‌کننده بزرگ‌تر می‌شود.

گوشی ایسوس زنفون ۹

این گوشی جدید ابعاد ۱۴۶.۶ در ۶۸.۲ در ۹.۲ میلی‌متری دارد و وزن آن هم ۱۶۵ گرم است که باعث شده یکی از کوچک‌ترین پرچمداران اندرویدی بازار لقب بگیرد. البته نمی‌توان آن را یک گوشی “Mini” دانست، چرا که قدرت فوق‌العاده بالایی دارد. در زیر قاب گوشی Zenfone 9 ایسوس چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام آرمیده و سازنده لوله حرارتی نسل قبلی را با یک محفظه بخار جایگزین کرده تا زیر بدنه خنک‌تر بماند.

گوشی ایسوس زنفون ۹

سه پیکربندی حافظه برای این گوشی در نظر گرفته شده که شامل ۸ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه، ۸ گیگ رم/ ۲۵۶ گیگ حافظه و ۱۶ گیگ رم/ ۲۵۶ گیگ حافظه می‌شود. حافظه داخلی این گوشی از نوع UFS 3.1 و رم آن هم از نوع LPDDR5 است. خبری از اسلات کارت حافظه microSD در این گوشی نیست (چیزی که در نسل قبلی هم نبود. علاوه بر این، به صورت پیش‌فرض اندروید ۱۲ روی آن نصب است که ایسوس تا ۲ سال بروزرسانی‌های اندرویدی و ۲ سال اضافه‌تر، پچ‌های امنیتی را برای آن منتشر خواهد کرد.

به پشت گوشی برمی‌گردیم، جایی که یک فریم میانی آلومینیومی استفاده شده است. قاب پشتی از جنس پلیمر ساخته شده که در برابر خراش مقاوم‌تر از پلاستیک است و به مراتب از شیشه مستحکم‌تر است. این گوشی گواهی IP68 را هم در اختیار دارد که آن را در برابر نفوذ آب، گرد و غبار مقاوم می‌کند. شیشه نمایشگر جلویی آن هم با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

یک نمایشگر زیر ۶ اینچ (به طور دقیق ۵.۹ اینچ) با یک پنل +OLED HDR10 ساخت سامسونگ در جلوی گوشی ایسوس زنفون ۶ حضور دارد که رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. این نمایشگر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی (به همراه گزینه‌های ۹۰ و ۶۰ هرتزی) و نرخ نمونه‌برداری لمس ۲۴۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

گوشی ایسوس زنفون ۹

اوج روشنایی این نمایشگر ۱۱۰۰ نیت و متوسط آن هم ۸۰۰ نیت است که می‌تواند نویدبخش یک پنل شفاف و روشن در زیر نور آفتاب باشد. ایسوس این نمایشگر را با دو سطح روشنایی متفاوت کالیبره کرده تا مطمئن شود کیفیت صفحه نمایش همیشه بالا است. این نمایشگر پوشش ۱۱۲ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 و پوشش ۱۵۱.۹ درصدی از فضای رنگی sRGB دارد. همچنین از DC dimming در سطوح پایین روشنایی و حالت Always On نمایشگر پشتیبانی می‌کند.

گوشی Zenfone 9 ایسوس از سه سنسور سونی برای دوربین‌هایش استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به نام IMX766 است. این ماژول از یک لرزشگیر گیمبال هیبرید ۶ محور استفاده می‌کند که سه برابر توانمندتر از فناوری OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) است.روی این گوشی خبری از دوربین تله فوتو نیست، اما سنسور اصلی IMX766 می‌تواند زوم ۲ برابری بدون افت کیفیت با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی را ارائه کند.

گوشی ایسوس زنفون ۹

دومین دوربین، یک سنسور اولترا واید ۱۱۳ درجه‌ای به نام IMX363 است. این یکی فوکوس خودکار را ارائه می‌کند که به لطف آن می‌توانید عکس‌های ماکرو از فاصله ۴ سانتی‌متری بگیرید. ضمناً لرزشگیر الکترونیکی را هم برای ویدیوها ارائه می‌کند. شما با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید ویدیوهای ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای 8K با لرزشگیر الکتریکی یا ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای 4K با لرزشگیر الکتریکی ضبط کنید. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور Sony IMX663) تعبیه شده که فوکوس خودکار و فوکوس خودکار تشخیص فاز را ارائه می‌کند و می‌تواند ویدیوهای ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای 4K ضبط کند.

ایسوس روی پرچمدار خودش، سیستم صوتی را هم جدی گرفته است و به همین خاطر از ترکیب سخت افزار Qualcomm و تنظیم Dirac استفاده می‌کند. دو اسپیکر روی این گوشی تعبیه شده که یکی از طراحی ۷ مگنتی در پایین و دیگری از طراحی ۳ مگنتی در بالای دیوایس استفاده می‌کند. هر یک از آن‌ها از آمپلی‌فایر Qualcomm Aqstic استفاده می‌کنند. یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم ارائه می‌شود، اما اگر ترجیح می‌دهید از اتصال بی‌سیم استفاده کنید، می‌توانید از کدک‌های aptX HD و Adaptive و LDAC و AAC استفاده کنید. شما روی این گوشی به چهار استایل صوتی توسعه یافته توسط Dirac و اکولایزر ۱۰ باند دسترسی دارید. همه‌ی این‌ها به شما اجازه می‌دهند بتوانید بهترین تجربه صوتی را از گوشی یا هدفون خود دریافت کنید.

ایسوس از یک باتری بزرگ‌تر ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روی این گوشی استفاده کرده که ۳۰۰ میلی آمپر ساعت بزرگ‌تر از باتری زنفون ۸ است. این می‌تواند باعث بهبود عمر باتری دستگاه شود. ضمناً شما می‌توانید حداکثر شارژ دریافتی را روی ۹۰ یا ۸۰ درصد تنظیم کنید تا عمر باتری گوشی‌تان افزایش پیدا کند. ایسوس می‌گوید اگر همیشه گوشی‌تان را فول شارژ کنید، پس از ۵۰۰ چرخه شارژ تنها ۷ درصد از ظرفیت باتری از دست می‌رود، در حالی که در شرایط عادی این میزان باید ۱۵ درصد باشد.

گوشی ایسوس زنفون ۹

شما امکانات خوبی را با این باتری دریافت خواهید کرد. گوشی با یک شارژر ۳۰ واتی به نام HyperCharger عرضه می‌شود که از USB Power Delivery 3.0 PPS پشتیبانی می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که اگر حالت Steady یا Ultra Steady را روی گوشی خود فعال کنید، حداکثر توان شارژ به ترتیب به ۱۸ و ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. ایسوس می‌گوید با مکالمه‌های طولانی صوتی، ارسال هزاران پیام، پخش موسیقی برای بیش از ۱ ساعت، تماشای ویدیوهای یوتیوب و تیک تاک، یک ساعت بازی کردن و گرفتن چند عکس و ضبط ویدیو در روز، این گوشی می‌تواند ۲ روز کامل شارژدهی داشته باشد.

گوشی زنفون ۹ ایسوس اثر انگشت را از زیر نمایشگر، به فریم کناری گوشی برده است. این باعث شده کاربر بتواند از این دکمه به عنوان یک دکمه هوشمند استفاده کند. به طور مثال شما می‌توانید از آن برای اسکرول کردن صفحه به بالا و پایین استفاده کنید. همچنین می‌توانید تنظیم کنید که با دو بار لمس یا یک لمس طولانی، چه کاری را انجام دهد.

ایسوس از گوشی‌های ROG، حالت مخصوص بازی Game Genie را با خودش به این گوشی آورده است. این حالت به شما اجازه می‌دهد نوتیفیکیشن‌ها را مسدود کنید، اما همچنین در صورت نیاز به شما اجازه می‌دهد یک اپلیکیشن را به صورت شناور روی گوشی خود اجرا کرده و اطلاعاتی که می‌خواهید را بررسی کرده یا در صورت نیاز به پاسخ، به آن پاسخ دهید.

حالت بازی Game Genie

این حالت مخصوص بازی می‌تواند نرخ FPS را به نمایش بگذارد، شارژ باقی مانده گوشی را تخمین بزند و حرارت داخلی بدنه را به شما بگوید. همچنین در صورت نیاز می‌تواند فعالیت برنامه‌ها در پس زمینه را محدود کند تا رم بیشتری آزاد شود. یک ضبط ویدیوی داخلی برای ضبط گیم پلی را نیز ارائه می‌کند. بخش Game Genie در این گوشی به شما اجازه می‌دهد اگر در مرحله‌ای از بازی گیر کرده‌اید، بدون نیاز به خروج از بازی بتوانید راهنما را مرور کنید یا در یوتیوب به دنبال راه حل آن بگردید.

محتویات داخل جعبه گوشی Zenfone 9

ایسوس همراه خود گوشی، آداپتور شارژ ۳۰ واتی HyperCharge با یک کابل و یک قاب بامپر را ارائه کرده است. جعبه این گوشی هم از کاغذ بازیافتی ساخته شده است.

قطعات داخل جعبه Asus Zenfone 9

اگر شما هم مشتاق خرید این پرچمدار کوچک جثه شده‌اید، می‌توانید نسخه پایه گوشی ایسوس با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی را با قیمت ۸۰۰ یورو خریدای کنید.

اما ایسوس در کنار گوشی، از یک سری قاب مخصوص به نام Connex Case هم رونمایی کرده که به یکدیگر وصل می‌شوند و به عنوان یک نگهدارنده گوشی که با اتصال به گوشی به صورت خودکار یوتیوب را اجرا می‌کند (شما می‌توانید اپلیکیشنی که اجرا می‌شود را دستی تغییر دهید) از آن استفاده کنید. یک قاب دیگر هم هست که می‌توانید کارت‌های ویزیت را در آن نگهداری کنید.

قاب‌های Asus Connex

یک قاب دیگر هم به نام Smart Backpack Mount طراحی شده که می‌تواند به یک گیره تبدیل شده تا یک سر گوشی‌تان را به آن و طرف دیگر را به کوله پشتی خود متصل کنید و گوشی خود را به یک «اکشن کم» تبدیل کنید.

قاب گیره‌دار Smart Backpack Mount

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*