فقیرترین کشورهای جهان

فقیرترین کشورهای جهان در سال 2022

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود لیستی از فقیرترین کشورهای جهان در سال 2022 را منتشر کرد. در این لیست نام 7 کشور از جمله یکی از همسایگان ایران به چشم می‌خورد.

لیست فقیرترین کشورهای جهان در سال 2022 توسط بانک جهانی منتشر شد. بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد 7 کشور در جهان به دلیل بحران‌های مواد غذایی و بدهی در شرایط بسیار بدی قرار دارند؛ موضوعی که می‌تواند آثار مخربی را در سطح جهانی به همراه داشته باشد. در این گزارش تنها راهکار حل این بحران صادرات مواد خوراکی به این کشورها اعلام شده است.

فقیرترین کشورهای جهان در سال 2022 کدامند؟

بانک جهانی کشورهای افغانستان، اریتره، موریتانی، سومالی، سودان، تاجیکستان و یمن را به عنوان فقیرترین کشورهای دنیا در سال 2022 معرفی کرده است. این 7 کشور با بحران خوراک و بدهی شدیدی مواجه هستند.

طبق بررسی‌ها، رویدادهای طبیعی چون خشکسالی باعث شده تا این کشورها از جمله افغانستان نتوانند به میزان لازم گندم تولید کنند. در گزارش بانک مرکزی آمده است حدود 69 درصد از مردم افغانستان قادر به تامین نیازهای خوراکی خود نیستند و حدود 16 درصد از خانواده‌ها نیز در روز به کمتر از یک وعده غذایی دسترسی دارند.

فقیرترین کشورهای جهان

وزارت اقتصاد افغانستان در واکنش به این گزارش بانک جهانی اعلام کرد یکی از دلایل اصلی ایجاد بحران مواد غذایی در افغانستان به مسدود بودن دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا مربوط می‌شود. عبداللطیف نظری، معاون وزیر اقتصاد افغانستان نیز در این خصوص عنوان کرد ما برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی باید به تدریج اقداماتی چون تقویت زیربناها، مکانیزه ساختن کشاورزی و گسترش تجارت و ترانزیت افغانستان را در دستور کار قرار دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چرا افغانها با اینهمه بدبختی و گرسنگی هر کدام ۱۰ الی ۱۵ بچه دارن ؟