ایستگاه فضایی روسیه

ایستگاه فضایی روسیه (ROSS) بالاخره رونمایی شد؛ خط و نشان پوتین برای ناسا

سازمان فضایی روسکوسموس، از طرح اولیه ایستگاه فضایی روسیه (ROSS) که قرار است به پایگاه اختصاصی روس‌ها در فضا تبدیل شود، رونمایی کرد.

تنش میان روسیه و اوکراین موجب تغییراتی مختلف در ابعاد جهانی شده است. ایالات متحده و اروپا قاطعانه حامی اوکراین هستند و متحدان خود را متقاعد کرده‌اند که در این راستا قدم بردارند. به همین دلیل، روابط آمریکا و روسیه تیره‌تر از هر زمان دیگری شده و اکنون پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی را نیز تحت الشعاع قرار داده است. روسیه قبلا مدعی شده بود که با خروج از پروژه بین‌المللی، ایستگاه فضایی اختصاصی خود به نام ROSS را خواهد ساخت. ایستگاه خدمات مداری روسیه توسط یک شرکت انرژی وابسته به فدراسیون این کشور توسعه یافته است.

راه‌اندازی اولیه ایستگاه خدمات مداری روسیه، در انجمن “Army 2022” واقع در پارک پاتریوت مسکو انجام شد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، طرح اولیه ایستگاه خدمات مداری روسیه نتایج مورد انتظار را پس از عبور از مرحله دوم نشان می‌دهد. در واقع، فضاپیماهای اورل، سایوز و پراگرس می‌توانند در این ایستگاه فضایی پهلو بگیرند. ایستگاه مداری فاز دوم نیز شامل چرخش ماژول‌های هدف، تولید و خدمات است. البته هنوز شرایط و هزینه‌های این پروژه اعلام نشده است.

مدل ایستگاه فضایی روسیه

ایستگاه فضایی روسیه تا سال 2035 آماده می‌شود

بر اساس گزارش‌ها، ایستگاه خدمات مداری روسیه قرار است تا سال 2035 تکمیل و بهره‌برداری شود. مرحله اول شامل چهار ماژول پایه و مرحله دوم شامل سه ماژول است. اینها شامل ماژو‌ل‌های هدف و تولید و هم‌چنین پلتفرم خدمات است. شایان ذکر است که شیب مداری ROSS به 96 تا 98 درجه می‌رسد. این بدان معنی است که تقربیا به دور قطب شمال و جنوب در چرخش خواهد بود. شیب مداری ایستگاه‌ فضایی بین‌المللی 51.6 درجه و هم‌چنین ایستگاه فضایی چین 42 درجه است.

در 26 ژوئیه، رئیس آژانس فضایی فدرال روسیه اعلام کرد که روسیه پس از سال 2024 از پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج می‌شود. با این حال، پس از آن روسکوسموس توضیح داد که روسیه احتمالا در سال‌های 2025، 2028 و 2030 در سه مرحله این ایستگاه را ترک خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. زنده باد ولادیمیر پوتین

  2. اولین استگاه فضای مستقر در فضا هم متعلق به شوروی سابق بود که با از هم پاشیدن شوروی در اثر برجام گورباچوف و نبودن مدیریت درست و کمبود بودجه تعطیل شد و مدتی بعد در اثر سغوط به لایه جو زمین سوخت و از بین رفت و شاید این هم یکی از دست آورد های غرب در شبه برجام با گورباچوف بود در حالی که تمام دنیای غرب آرزوی بودن فقط چند روزه رو در چنین ایستگاه فضایی را داشتند..و البته هنوز هم ایستگاه فضایی بین المللی برای رفت آمد و ساپورت ایستگاه محتاج صنایع فضای روسیه هست