مرحله سوم قرعه کشی خودرو

اعلام تاریخ مرحله سوم قرعه کشی خودرو + لیست خودروهایی که از قرعه کشی خارج شدند

سخنگوی وزارت صمت، تاریخ مرحله سوم قرعه کشی خودرو را اعلام کرد. در ادامه می‌توانید لیست خودروهایی که از قرعه کشی خارج شدند را مشاهده کنید.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد یکی از سیاست‌های وزارت صمت، حذف تدریجی قرعه کشی خودرو است. به گفته قالیباف، این امر به مرور زمان انجام می‌شود و تا به امروز هم یازده خودرو از لیست قرعه کشی خارج شده‌اند. یکی از بندهای فرمان هشت ماده‌ای رئیس جمهور رئیسی در حوزه خودرو، به نحوه عرضه خودروهای داخلی به مشتریان و ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم مربوط می‌شود. در همین راستا، افزایش عرضه و حذف تدریجی روند قرعه کشی در دستور کار قرار گرفته و فرایند فعلی عرضه خودرو از طریق قرعه کشی فورا اصلاح و شفاف خواهد شد.

حذف تدریجی فروش خودروهای داخلی با قرعه کشی

سخنگوی وزارت صمت می‌گوید آقای وزیر بارها و بارها روی حذف تدریجی قرعه کشی خودرو تاکید کرده‌اند. با بررسی روند قرعه کشی در سال جاری متوجه می‌شویم که در هر مرحله تعداد بیشتری از خودروها از این فرایند خارج می‌شوند که این اتفاق به خاطر افزایش تولید خودروهای کامل در کارخانه‌های خودروسازی کشورمان بوده است. در حال حاضر از بین محصولات سایپا فقط خودروهای کوییک اس و ساینا اس همچنان به صورت قرعه کشی عرضه می‌شوند و سایر محصولات این شرکت از روند قرعه‌کشی خارج شده‌اند و مشتریان می‌توانند آنها را به صورت پیش فروش خریداری کنند.

مرحله سوم قرعه کشی خودرو

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت و معدن و تجارت

به گفته قالیباف، در گروه صنعتی ایران خودرو هم چهار خودروی تارا اتوماتیک، تارا دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک بدون قرعه کشی عرضه می‌شوند و به مرور سایر محصولات این شرکت نیز از روند قرعه کشی خارج خواهند شد. وی اضافه کرد:

امسال شیوه قرعه کشی یکپارچه را در پیش گرفتیم که باعث ایجاد ثبات در بازار شد و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب را کاهش داد. در ماه‌های اخیر قیمت خودرو در بازار روند کاهشی داشته و در قرعه‌کشی‌ها هم تقاضای سفته‌بازی و واسطه‌گری کمتر شده است. با مدیریتی که در عرضه خودرو رخ داده، تعداد بیشتری از خودروهای داخلی از فرایند قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره زمان حذف کامل قرعه کشی‌ها از فروش فوق‌العاده خودرو گفت این قدم بعدی ماست و با افزایش تولید می‌توانیم تعداد خودروهای بیشتری را به صورت فروش فوق العاده و بدون قرعه کشی به مشتریان عرضه کنیم. به عنوان مثال، اکنون برخی خودروهای سایپا مثل کوییک، کوییک آر دو رنگ، وانت سایپا 151 و تمام محصولات زامیاد در قالب طرح‌های فروش فوق العاده و بدون قرعه کشی قابل ثبت نام خواهند بود.

در سوی دیگر، گروه صنعتی ایران خودرو هم در قدم اول دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه روانه بورس کالا کرد و در قدم بعدی قرار است خودروهای پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس در بورس عرضه شوند. این اتفاقات باعث می‌شوند دست ایران خودرو برای تامین نقدینگی به منظور افزایش تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر شود. در حال حاضر سایپا تولید خودروهای ناقص را به صفر رسانده و به زودی این اتفاق خوب در ایران خودرو هم رخ خواهد داد.

مرحله سوم قرعه کشی خودرو چه زمانی برگزار می‌شود؟

امید قالیباف در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد سومین نوبت قرعه کشی یکپارچه خودروها در نیمه اول شهریورماه 1401 انجام می‌شود و جزئیات بیشتر در این رابطه به زودی منتشر خواهد شد. وی در پایان، لیست خودروهایی که تاکنون در قالب طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوری و فروش فوق العاده بدون قرعه کشی به مشتریان عرضه می‌شوند را به شرح زیر اعلام کرد:

تارا دنده اتوماتیک، تارا دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، ساینا اس، کوییک اس، کوییک آر با گیرکس معمولی و رینگ آلومینیومی، کوییک با گیربکس معمولی، ام وی ام ایکس 55 اکسلنت اسپورت، ام وی ام ایکس 55 پرو اکسلنت اسپورت، فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*