اشیاء گران ایتالیا

این اشیاء گران قیمت و با ارزش، هدیه اجداد مردم ایتالیا به خدایان محلی است!

واقعاً شگفت‌انگیز است که مردم ایتالیا، این اشیاء گران قیمت و گنجینه با ارزش خود را به عنوان هدایای نذری به خدایان محلی تقدیم می‌کردند.

اخیراً‌ باستان شناسان مجموعه‌ای از اشیاء گران قیمت و با ارزش اجداد مردم ایتالیا را در چشمه‌های حرارتی کشف کرده‌اند. ظاهراً مردم این گنجینه‌ها را به امید جلب لطف خدایان محلی، درون حمام‌های حرارتی مشهور می‌انداختند.

کشف اشیاء گران قیمت در ایتالیا (هدایای مردم به خدایان)

باستان شناسان، گنجینه‌های اجداد مردم ایتالیا را در چشمه‌های مشهور ایتالیا کشف کرده‌اند. این چشمه‌های حرارتی در قرن چهارم قبل از میلاد توسعه یافتند. ظاهراً‌ علاوه بر نذورات باستانی کمیاب، ۳ هزار سکه باستانی در منطقه توسکانی یافت شده‌اند.

یک چهارم سکه‌ها تازه ضرب شده بودند و هنوز براق به نظر می‌رسند. این سکه‌ها از جنس طلا، نقره، اوریکالکوم و برنز هستند و به دوران سلطنت آگوستوس، امرپراتوران فلاویوس، تراژان، هادریان و مارکوس اورلیوس مربوط می‌شوند. در بزرگ‌ترین حمام، سکه‌های بسیار ارزشمند یونانی‌ها و رومی‌ها از جنس طلا و مس پیدا شده‌اند.

اشیاء گران ایتالیا

کشفیات منطقه توسکانی در واقع بزرگ‌ترین محموله ارز باستانی است که درون چشمه‌های آب گرم مدیترانه‌ای کشف شده‌است. جالب این است که تقریباً‌ همه اشیاء کشف شده در وضعیت تقریباً‌ عالی حفظ شده بودند.

این وضعیت عالی اشیاء کشف شده، بر اثر خواص شیمیایی آب و کمبود اکسیژن در لایه‌های گلی پایین چشمه‌ها بود. جاکوپو تابولی، باستان شناس و استاد مطالعات اتروسکی در دانشگاه سیه نا گفت:

سکه‌ها هنوز به رنگ زرد و قهوه‌ای براق هستند. چنین رنگ‌های روشن هرگز در هیچ کاوشی پیدا نشده‌اند. این یک معجزه است.

چند شیء دیگر از جمله نقش برجسته مرمری از سر یک گاو نر، پوتوی برنزی (کودک بالدار نمادین در هنر یونانی)، چراغ‌های مینیاتوری، کمربند فویل برنزی کشف شدند. این یافته‌ها برای باستان شناسانی که در سه سال گذشته در این مکان کار کرده‌اند، پیروزی بزرگی محسوب می‌شود.

شواهدی نشان می‌دهد که آب گرم پزشکی در گذشته به معنای محافظت شفابخش الهی تلقی می‌شدند. باستان شناسان از این که اشیاء در این وضعیت استثنائی پس از گذشت سال‌ها محفاظت شده‌اند، غافگیر شده‌اند.

اشیاء گران ایتالیا

یک شیء کشف شده دیگر، رحمی ساخته شده از برنز است که به باروری اشاره دارد. این شیء به دوران پایان جمهوری روم و آغاز امپراتوری روم بازمی‌گردد. از این روش اهدای نذر در چشمه‌های حرارتی هنوز تا ۵۰ سال پیش در ایتالیا انجام می‌شد.

ظاهراً زنان روستایی ایتالیا که برای باروری مشکل داشتند به چشمه‌های آب گرم می‌آمدند تا قدرت درمانی آب به آرامش رحم آن‌ها و باروری کمک کند.

یک کشف جالب دیگر، ردپاهایی بودند که اطراف یک حوض مقدس یافت شدند. این ردپاها با سرب و نقره حکاکی شده بودند و در اندازه‌های مختلف با صندل‌های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ساخته شدند.

احتمالاً این ردپاها بخشی از فرآیند نذری بودند. به این صورت که افراد در اطراف حوضچه قدم می‌زدند و از خدایان درخواست سلامتی می‌کردند. تصویر زیر نمای هوایی از منطقه چشمه‌های حرارتی است که اکتشاف‌های اخیر در آن انجام شده‌اند.

ایتالیا

قدمت نذورات به تمدن اتروسک‌ها و اجداد رومی‌ها برمی‌گردد. رومیان بسیاری از آداب و روسم مربوط به باروری، مرگ و عبادت را از اتروسک‌ها قرض گرفته‌اند. همچنین این اتروسک‌ها بودند که فواید و لذت حمام‌های حرارتی را به رومیان آموزش دادند.

اتروسک‌ها این بخش از منطقه توسکانی را به دلیل خواص درمانی آب که ناشی از کلسیم، منسزم، کلرید و سلوفات بود، ترجیج می‌دادند. اما رومی‌ها بعداً چشمه‌های حرارتی اتروسکی را توسعه دادند و آن‌ها را بزرگ‌تر و مجلل‌تر ساختند.

مجموعه حمام‌های حرارتی The San Casciano dei Bagni در زمان رومیان به یک استراحتگاه مذهبی و ثروتمند تبدیل شد. این مکان احتمالاً در آن زمان بسیار زیبا بوده است. حمام‌ها از چهار طرف دارای مناظر خیره کننده، فواره، ستون و آب نما بودند. گردشگری چشمه‌های حرارتی هنوز هم یک صنعت کلیدی برای این دهکده توسکانی است.

اشیاء گران ایتالیا

تابولی و همکارانش دریافتند که حمام‌های حرارتی باستان، عملکردی مانند یک بیمارستان داشتند. این درمانگاه‌ها افرادی با مشکل‌های باروری، تنفسی و درد مفاصل را جذب می‌کردند. مردم پس از شفا گرفتن در این مکان، نذرهای شخصی خود را به خدایان می‌پرداختند که شامل اعضای بدن ساخته شدن از فلز گران قیمت و حتی شاخه درخت بود.

باستان شناسان هنوز انتظار کشف چیزهای بیشتری را در این منطقه از ایتالیا دارند. تابولی گفت، امیدوار است که بتواند این مکان مقدس را به طور کامل از زیر خاک بیرون آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*