آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2 را برای اولین بار تماشا کنید + ویدیو

ویدیو و تصاویری از آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2 منتشر شد. در ادامه با ویژگی‌های طراحی و مشخصات گوشی تاشو جدید شیائومی بیشتر آشنا می‌شویم.

از زمانی که شیائومی نسل اول گوشی تاشو خود را با نام میکس فولد تولید و عرضه کرد، به نظر نمی‌رسد که این دستگاه توانسته باشد آنچنان که باید مورد توجه مشتریان و منتقدان قرار بگیرد. حتی بسیاری از افراد، میکس فولد را یکی از بزرگترین شکست‌ها در خط تولید گوشی های هوشمند شیائومی می‌دانند. با این حال این کمپانی چینی تمام تلاش خود را کرده تا با یک گوشی تاشو جدید، قدرتمندتر از قبل به این عرصه وارد شود.

شیائومی میکس فولد 2 به تازگی معرفی شده و به همین دلیل اکنون می‌خواهیم جعبه گشایی یا آنباکسینگ آن را مشاهده کنیم و با ویژگی‌ها و جزئیات آن بیشتر آشنا شویم.

ویدیوی آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

جعبه‌ی Mix Fold 2 درست مثل سایر گوشی های تاشو، بسیار بزرگ است. این جعبه به صورت کشویی و کتابی باز می‌شود که نشان‌دهنده وضعیت پریمیوم و ممتاز میکس فولد 2 در بین گوشی های هوشمند شیائومی است. پس از بیرون آوردن یک تکه مقوایی، گوشی MIX Fold 2 جلوی چشم ما ظاهر می‌شود.

آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

طبق معمول، ابتدا گوشی را کنار می‌گذاریم و لوازم جانبی و سایر جزئیات موجود در جعبه را بررسی می‌کنیم. اول از همه یک شارژر معمولی 67 واتی به همراه کابل شارژ وجود دارد. شما همچنین یک دفترچه راهنما و یک سوزن خروج سیم کارت را مشاهده می‌کنید. خاص‌ترین گزینه‌ی موجود در این جعبه، قاب محافظ گوشی است. قاب شفاف زشتی که با شیائومی 12 اس اولترا عرضه می‌شود، در میکس فولد 2 با یک قاب چرمی گیاهی جایگزین شده که طراحی زیبا و کیفیت خوبی دارد. در این کیف چرمی، یک میله وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید گوشی تاشو خود را به صورت ایستاده روی سطوح بگذارید. این قاب گوشی واقعا سطح بالا است و یک قاب ارزان معمولی نخواهد بود.

آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

برخی گوشی های تاشو مثل سری گلکسی زد فولد سامسونگ یا ویوو ایکس فولد، دارای اندازه بزرگ و وزن سنگینی هستند و برخی افراد این موضوع را یکی از نقاط ضعف این گوشی‌ها می‌دانند؛ اما شیائومی میکس فولد 2 تا حد امکان سبک و کوچک‌تر شده و شما می‌توانید پس از تا کردن آن، از دستگاه مثل یک موبایل معمولی استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، Xiaomi MIX Fold 2 به طور قابل توجهی نسبت به رقبای خود مثل سامسونگ گلکسی زد فولد 4، اوپو فایند ان، هواوی میت ایکس 2 و ویوو ایکس فولد باریک‌تر است.

آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

با نگاهی به ضخامت میکس فولد 2 متوجه می‌شوید که این گوشی تاشو حتی از تبلت آیپد مینی اپل هم باریک‌تر است. به علاوه، این گوشی یکی از سبک ترین گوشی های تاشو محسوب می‌شود. بنابراین میکس فولد 2 شیائومی واقعا مانند یک تبلت کوچک و بسیار جمع‌وجور در دست شما احساس می‌شود. وقتی آن را تا می‌کنید، کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از یک گوشی معمول است، اما باز هم اندازه و وزن قابل قبولی دارد. در هر صورت اگر می‌خواهید یک گوشی تاشو بخرید که به اندازه کافی باریک و سبک باشد، اوپو فایند N و شیائومی MIX Fold 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اما اگر بخواهید بین شیائومی میکس فولد 2 و اوپو Find N یکی را انتخاب کنید، ما میکس فولد 2 را پیشنهاد می‌کنیم، پرا که صفحه نمایش بهتری دارد. در قسمت بیرونی این گوشی تاشو شاهد صفحه نمایشی با نسبت تصویر 21:9 هستیم که در سمت راست شیشه محافظ آن دارای انحنایی است که عملکرد ژست‌های حرکتی را راحت‌تر می‌کند. روی این نمایشگر از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده و حاشیه‌های بسیار باریکی در طرفین دارد. مهم‌تر از همه این که این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

در داخل گوشی نیز از صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای استفاده شده که از شیشه UTG ساخته شده و چین و تاخوردگی آن تقریبا در همان سطح ویوو ایکس فولد است. در این قسمت از پنل OLED Eco2 استفاده شده که مصرف انرژی آن بهینه‌تر است. باید ببینیم در آینده میکس فولد 2 در بررسی تست دوام باتری چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد.

سایر مشخصات و ویژگی های شیائومی Mix Fold 2

شیائومی میکس فولد 2 دارای دو باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت است. اگرچه گوشی های تاشو ظرفیت باتری نسبتا مشابهی دارد، اما شیائومی باید تلاش زیادی را در این زمینه انجام می‌داد، چرا که بدنه باریک و سبکی دارد و قرار دادن باتری‌های بزرگ در چنین بدنه‌ای مشکل به نظر می‌رسید. یکی از نکات تعجب‌آور این گوشی این است که دوربین اصلی IMX 766 درون بدنه‌ای با ضخامت تنها 5 میلی‌متر تعبیه شده است. این دوربین ساخت سونی با تیونینگ لایکا، یکی از ویژگی‌های برجسته میکس فولد 2 محسوب می‌شود.

آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

معرفی و عرضه شیائومی میکس فولد 2 با کمی تاخیر انجام شد و احتمالا بزرگترین دلیل آن منتظر ماندن برای تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بود. مطمئنا تراشه‌های اسنپدراگون 888 پلاس یا اسنپدراگون 8 نسل 1 مصرف باتری بیشتری داشتند و از نظر قدرت عملکرد نیز به پای اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نمی‌رسیدند. باید منتظر بررسی‌های کامل و جامع این گوشی تاشو شیائومی باشیم تا ببینیم میکس فولد 2 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در زمینه تست باتری، تست دوربین و تست عملکرد فنی چگونه عمل می‌کند.

شیائومی رابط کاربری MIUI Fold 13 را برای میکس فولد 2 سفارشی‌سازی کرده است. در مقایسه با نسل اول این گوشی که رابط کاربری آن از تبلت‌ها کپی شده بود، میوآی فولد 13 تغییرات زیادی تجربه کرده است؛ از جمله این که آیکون‌های دسکتاپی بیشتری وجود دارند و بسیاری از برنامه‌ها برای این نسخه بهینه‌سازی شده‌اند. ژست‌های حرکتی هم اضافه شده‌اند و مثلا با کشیدن سه انگشت خود به صورت افقی، تقسیم سریع صفحه انجام می‌شود. همچنین کاربردهای مختلفی مانند چند پنجره‌ای وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید همزمان بازی کنید و در پنجره دیگر از ابزار نقشه استفاده کنید یا حتی ویدیو ببینید. در هر صورت طبق تجارب اولیه، رابط کاربری MIUI Fold 13 خوب به نظر می‌رسد.

آنباکسینگ شیائومی میکس فولد 2

گوشی تاشو شیائومی MIX Fold 2 مطمئنا یک گوشی کامل و بی نقص نیست و هنوز برخی ایرادها در آن وجود دارد. به عنوان مثال فناوری شارژ بی سیم وجود ندارد که منطقی هم هست، چرا که سیم‌پیچ‌های شارژ بی سیم منجر به افزایش ضخامت بدنه می‌شوند. حالت PC در نسل اول میکس فولد هم حذف شده و برای کاهش وزن دستگاه، لولاها بسیار ساده شده‌اند و به همین دلیل گوشی زاویه ایستایی کمتری دارد. این بدان معناست که در بسیاری از سناریوها نمی‌توانید از این دستگاه مثل گلکسی زد فولد استفاده کنید.

با این حال شیائومی میکس فولد 2 انتظارات کاربران از گوشی تاشو شیائومی را برآورده می‌کند و به نظر می‌رسد عملکرد دوربین، سخت افزار و سایر بخش‌های آن نیز راضی‌کننده باشد.