شفق قطبی

شفق سبز قطبی را از دید فضانوردان ناسا تماشا کنید

اخیراً یکی از فضانوردان ناسا عکس‌های بسیار زیبایی از شفق سبز قطبی گرفته است. منظره‌ای که از فضا قابل مشاهده است،‌ شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

فضانوردان ناسا منظره‌ای زیبا از شفق قطبی سبز رنگ را در ایستگاه فضایی بین المللی به ثبت رسانده‌اند. فوران‌های خورشیدی اخیر منجر به این اتفاق شده‌اند و ظاهراً این فوران‌ها و فعالیت‌های پیوسته خورشیدی اخیر در آینده هم ادامه خواهند داشت.

منظره دیدنی شفق سبز قطبی از دید فضانوردان ناسا

باب هاینز (فضانورد ناسا) تصویر زیبایی از منظره شفق سبز قطبی را در آگوست سال ۲۰۲۲ ثبت کرد. شفق‌های قطبی چه روی زمین چه در ایستگاه فضایی بین المللی جادویی به نظر می‌رسند. باب هاینز روز چهارشنبه در توییتر نوشت:

شفق‌های قطبی امروز کاملاً‌ تماشایی هستند! از فعالیت‌های خورشیدی اخیر که منجر به این منظره شگفت‌انگیز شد، سپاسگزاریم.

شفق قطبی فضانوردان ناسا

چهار تصویری که او منتشر کرد، چرخش‌های سبز رنگ واضحی را نشان می‌دهد که به منحنی زمین چسبیده است. یکی از این تصاویر، شفق قطبی را در دوردست‌ به همراه نورهای شهر و ابرها در پایین آن نشان می‌دهد.

این تصویر خاص به دلیل ظاهر شدن مجموعه‌ای از رگه‌های نوری در برابر تاریکی فضا قابل توجه است. هاینز در یک توییت دیگر توضیح داد که این رگه‌های نور در واقع بازتابی از آرایه‌های خورشیدی ایستگاه هستند.

شفق

اگر به عکس فوق از شفق‌های قطبی با دقت نگاه کنید رگه‌‌های نور را در برابر تاریکی فضا می توانید مشاهده کنید.

اخیراً خورشید، فوران‌هایی از ذرات باردار را به بیرون می‌فرستد که باعث رویدادهای شفق قطبی در زمین می‌شوند. اداره اقیانوسی و جوی، نمایی از خورشید را در ۱۵ و ۱۶ اوت به اشتراک گذاشت.

فوران خورشیدی

در این تصاویر چندین فوران مشاهده می‌شود که احتمالاً همان فوران‌ها، شفق‌های قطبی اخیر را ایجاد کرده‌اند. عکس زیر توسط تصویرگر فرابنفش خورشیدی یا SUVI در ناسا گرفته شده است.

خورشید

فوران‌های خورشیدی می‌توانند به طور بالقوه باعث ایجاد اختلال در فضاپیماها و ارتباطات شوند؛ بنابراین فقط تاثیرات زیبا مثل شفق قطبی ندارند. احتمالا شقق‌های قطبی بیشتری برای انسان‌هایی که در ایستگاه فضایی بین المللی هستند در راه است. به نظر می‌رسد که چرخه خورشیدی در آینده همچنان فعال خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*