هنگ آیفون روی لوگو اپل

آیفون من روی لوگو اپل هنگ می‌کند و خاموش می‌شود؛ چه باید کرد؟

اگر آیفون شما در هنگام بالا آمدن روی لوگو اپل هنگ می‌کند و مجدداً خاموش می‌شود، می‌توانید با یکی از روش‌هایی این مطلب مشکل را رفع کنید.

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمالاً گوشی آیفون شما روی لوگو اپل هنگ می‌کند و به یکباره خاموش می‌شود. در چنین شرایطی احتمالاً نگران می‌شوید و تصور می‌کنید که دستگاه شما دچار مشکل بزرگی شده است. اما این مشکل ممکن است به آن بزرگی که فکرش را می‌کنید نباشد. ما در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف این مشکل و دلایل به وجود آمدن آن خواهیم پرداخت و سپس راهکاری را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

اول از همه باید بدانید که علت این اتفاق چیست. بعد به دنبال حل این مشکل بگردید.

چرا آیفون من روی لوگو اپل هنگ می‌کند؟

در اکثر مواقع، این یک مشکل نرم افزاری است. یک باگ در سیستم iOS می‌تواند باعث شود که آیفون شما به درستی بوت نشده و جلوتر از مرحله نمایش لوگو اپل نرود و به یکباره خاموش شود. جیلبریک کردن، بروزرسانی‌های نرم افزاری مشکل ساز، بازیابی‌های نرم افزاری و مواردی از این دست می‌توانند از عمده دلایل این اتفاق باشند.

البته گاهی یک مشکل سخت افزاری هم می‌تواند علت این اتفاق باشد. اگر اخیراً آیفون شما دچار آب خوردگی شده و یا به زمین افتاده، ممکن است علتش همان باشد. ولی دستگاه‌های اپل مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب و سقوط روی زمین دارند؛ بنابراین احتمال اینکه یک مشکل سخت افزاری علت هنگ کردن آیفون در مرحله نمایش لوگو اپل باشد، کم است. مگر اینکه آیفون شما اکنون دیگر سالخورده شده و مدت طولانی است که از آن استفاده می‌کنید.

اما خوشبختانه احتمال اینکه مشکل را بدون نیاز به تعمیرکار برطرف کنید زیاد است. ما در اینجا چند راهکار سریع و ساده را معرفی می‌کنیم که می‌تواند آیفون شما را روشن کرده تا مثل روز اول از آن استفاده کنید.

روش ۱: آیفونتان را برای مدتی شارژ کنید

احتمال اینکه به نمایش درآمدن لوگو اپل و به یکباره خاموش شدن آن به خاطر مردن باتری گوشی باشد زیاد است. شاید شارژ مشکل را حل کند. بنابراین گوشی را به یک آداپتور شارژ زده و حداقل ۱۰ دقیقه آن را شارژ‌ کنید. سپس دکمه کناری را نگه دارید تا گوشی روشن شود. اگر همچنان مشکل گوشی شما پابرجا بود، روش بعدی را امتحان کنید.

شارژ iPhone

روش ۲: آیفون را فورس ریست کنید

یک فورس ریست که به عنوان «هارد ریبوت» هم شناخته می‌شود،‌ روش مؤثری برای حل بسیاری از مشکلات آیفون‌های اپل است. این کار باعث قطع ارتباط باتری با گوشی شده و یک بار به طور کامل دستگاه شما را ریستارت خواهد کرد. این فرآیند، رشته‌هایی در باتری که ممکن است باعث این اتفاق شده باشند را برطرف کرده و اجازه می‌دهد سیستم روشن شود. ولی انجام این کار روی همه‌ی آیفون‌ها شبیه به هم نیست.

فورس ریست آیفون

  • برای فورس ریست آیفون ۸ به بعد کافیست دکمه ولوم بالا را فشار دهید و سریع رها کنید، سپس همین کار را برای دکمه ولوم پایین تکرار کنید و در نهایت دکمه کناری را بفشارید و نگه دارید تا لوگو اپل روی صفحه ظاهر شود.
  • برای فورس ریست آیفون ۷ شما باید هر دو دکمه ولوم را نگه دارید و به صورت همزمان دکمه Sleep را نگه داشته تا لوگو اپل روی صفحه ظاهر شود.
  • برای فورس ریست آیفون ۶ اس به قبل هم دکمه Sleep را نگه دارید و به صورت همزمان دکمه Home را فشار دهید تا لوگو اپل روی صفحه ظاهر شود.

روش ۳: آیفون خود را با برنامه iSumsoft IOS Refixer تعمیر کنید

اگر هیچ یک از روش‌های بالا جواب نداد، احتمالاً یک باگ نرم افزاری بزرگ باعث بروز مشکل هنگ کردن آیفون روی صفحه لوگو اپل و خاموش شدن آن است. در این حالت شما می‌توانید از یک نرم افزار بازیابی سیستمی iOS مثل iSumsoft iOS Refixer استفاده کنید و مشکل را فوراً برطرف کنید.

iSumsoft iOS Refixer یک نرم افزار مستقل برای حل مشکلات مختلف آیفون از جمله گیر کردن روی صفحه لوگو، ریبوت شدن مکرر، رفتن به ریکاوری مود، سیاه شدن صفحه و غیره است. با این ابزار شما می‌توانید آیفونتان را بدون از دست دادن هرگونه اطلاعات، دوباره زنده کرده و روشن کنید.

برای استفاده از این برنامه کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نرم افزار iSumsoft iOS Refixer را روی کامپیوتر ویندوزی خود دانلود و نصب کنید. همچنین باید از نصب iTunes روی کامپیوتر خود مطمئن باشید.
  2. نرم افزار iSumsoft iOS Refixer را روی کامپیوتر خود اجرا کرده و گزینه Standard Mode انتخاب کنید.
    نرم افزار iSumsoft iOS Refixer
  3. در صفحه بعدی فهرستی از مشکلات نرم افزاری که این برنامه قادر به حل آن‌ها است را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و با کلیک روی Start به مرحله بعدی بروید.
    هنگ آیفون روی لوگو اپل
  4. آیفون خود را با یک کابل USB به کامپیوتر وصل کرده و آن را روی حالت Recovery قرار دهید. سپس به مرحله بعدی بروید.
    هنگ آیفون روی لوگو اپل
  5. نرم افزار فوراً آیفون شما را تشخیص خواهد داد و از شما می‌خواهد فریمور مورد نیازتان را برای حل مشکل آیفون دانلود کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که روی دکمه آبی رنگ Download کلیک کرده و منتظر بمانید تا فریمور مورد نیاز دانلود شود.
    هنگ آیفون روی لوگو اپل
  6. در نهایت پس از اتمام دانلود روی دکمه آبی رنگ Repair کلیک کنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا مشکل حل شود.
    هنگ آیفون روی لوگو اپل

روش ۴: بازیابی آیفون با iTunes

اگر نمی‌خواهید از ابزارهای متفرقه برای حل مشکل آیفون خود استفاده کنید، روش دیگری که وجود دارد بازیابی آیفون از طریق نرم افزار iTunes خود اپل است. این کار تمام محتوا و تنظیمات آیفون که باگ‌های نرم افزاری هم شامل آن‌ها می‌شوند را پاک خواهد کرد و آخرین نسخه سیستم عامل iOS را روی گوشی شما نصب می‌کند.

برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از طریق iTunes وارد اکانت اپل خود شوید. مطمئن شوید که آخرین نسخه iTunes روی سیستم شما نصب است. اگر برنامه باز است آن را ببندید.
  2. آیفون خود را دقیقاً زمانی که لوگو اپل روی صفحه ظاهر می‌شود، هنگ می‌کند و مجدداً خاموش می‌شود، از طریق کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید و آن را وارد حالت Recovery کنید.
  3. برنامه iTunes را روی سیستم کامپیوتر خود اجرا کنید تا به صورت خودکار آیفون شما را شناسایی کند و در پنجره‌ای به شما اطلاع دهد که آیفون شما دچار مشکل شده است و می‌توانید آن را با آپدیت کردن یا بازیابی، تعمیر کنید. در این پنجره روی دکمه Restore کلیک کنید.
  4. در گام بعدی گزینه Restore and Update را بزنید و سپس مراحل روی صفحه را دنبال کنید تا آیفون شما به تنظیمات کارخانه بازگردد.

هنگ آیفون روی لوگو اپل

در نهایت اگر هیچ یک از مشکلات بالا جوابگو نبود، شما ناچار هستید به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و گوشی خود را به دست تعمیرکاران بسپارید. معمولاً هنگ کردن آیفون روی لوگو اپل و خاموش شدن آن اتفاق طبیعی در بین آیفون‌ها است.

خبر خوب اینکه در اکثر مواقع آن یک مشکل نرم افزاری بوده که به راحتی برطرف شده است. ولی ما توصیه می‌کنیم حتماً از برنامه‌های عیب‌یابی آیفون استفاده کنید، چرا که آن‌ها با تشخیص درست مشکل می‌توانند خیلی بهتر به شما در تعمیر گوشی‌تان کمک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*