گوشی زیر 5 میلیون تومان

6 گوشی زیر 5 میلیون تومان در بازار ایران که می‌توانید به جای گلکسی A13 بخرید

یکی از محبوبترین گوشی‌های حال حاضر بازار گلکسی A13 است. با 6 گوشی زیر 5 میلیون تومان در بازار ایران آشنا شوید که جایگزینی برای A13 هستند.

هر سال گوشی به خصوصی از بین دیگر محصولات بازار جزو پرفروش ترین‌ها قرار می‌گیرد و طی سال جاری هم گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A13 فروش فوق العاده‌ای داشته است. به نظر می‌رسد این گوشی پرفروش تا ماه‌های آینده همچنان فروش خوبی داشته باشد و کاربران برای خرید آن صف بکشند.

با 6 گوشی زیر 5 میلیون تومان در بازار ایران آشنا شوید

اگر بخواهید یک گوشی اقتصادی در سری A بخرید و نیم نگاهی به مشخصات A13 بیندازید، مطمئناً شیفته آن خواهید شد. امکانات و قابلیت‌هایی که این میان رده ارائه می‌کند حرف ندارد و از آنجایی که برچسب قیمتی این گوشی باب میل مشتریان است، می‌تواند فروش فوق العاده‌ای داشته باشد.

البته هر گوشی تازه‌واردی که مشخصات خوب و قیمت ارزانی داشته باشد، طبیعتا مناسب خرید نیست و کمپانی سامسونگ هم هیچ زمانی اقدام به تولید چنین گوشی هوشمندی نمی‌کند. اصطلاحاً سامسونگ جایی نمی‌نشیند که آب زیرش برود. شاید مشتریان گلکسی A13 پس از مدتی کار با این موبایل از خرید آن پشیمان شوند؛ ولی چه فایده؟

اغلب امکانات و قابلیت‌هایی که سامسونگ گلکسی ای 13 ارائه می‌دهد در گوشی های میان رده این مدلی وجود دارد. برای مثال تراشه به کار رفته در این اسمارت فون اقتصادی است و 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران می‌گذارد.

گلکسی A13 چهار دوبین دارد و باتری و شارژر سریع آن همچون دیگر محصولات این کمپانی ارزیابی می‌شود. به لحاظ ظاهری باید اعتراف کنیم A13 قدیمی و از مد افتاده شده و متاسفانه وزن این گوشی طی روزها و هفته‌های بعد از خرید سنگینی خود را نشان می‌دهد. اگر بخواهیم صادقانه با این موضوع برخورد کنیم می‌توان گفت که در بازه قیمتی زیر پنج میلیون تومان اغلب گوشی‌ها پایین رده محسوب می‌شوند و رقابت جانانه‌ای با یکدیگر نخواهند داشت. در صورتی که می‌خواهید برای سامسونگ گلکسی A13 جایگزین بهتری پیدا کنید، مطلب زیر را از دست ندهید.

1. موتو جی 22 با قیمت 4.7 میلیون تومان

موتو جی 22

ظاهر و نحوه طراحی سامسونگ گلکسی ای 13 تکراری است و همچون محصولات قبلی این سری ساخته شده و نه ظرافت خاصی دارد و نه خلاقیتی برای طراحی‌اش به کار رفته است. البته در اغلب گوشی‌های این بازه قیمتی و حتی تمام محصولاتی که در این فهرست معرفی خواهند شد، مشکل طراحی تکراری و از مدافتاده به چشم می‌خورد.

اغلب کاربران عاشق خرید گوشی های هوشمند سامسونگ و شیائومی هستند، اما اگر تمایل دارید به سمت برندهای دیگر بروید همراه ما باشید. برند موتورولا یکی از کمپانی‌های مطرح قدیمی است که این روزها شهرت سابق را از دست داده و صرفا هر از چندگاهی چند گوشی میان رده رونمایی می‌کند.

یکی از گوشی های میان رده موتورولا، موتو جی 22 است که به نظر می‌رسد خرید آن متقاعدکننده باشد. ارتفاع این اسمارت فون 164 میلی‌متر است و عرض 75 میلی‌متر و ضخامت 8.5 میلی‌متری دارد. وزن این گوشی قابل قبول به حساب می‌آید، چرا که تنها 185 گرم است.

موتو جی 22

Moto G22 مجهز به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی است که رزولوشن 720p ارائه می‌دهد. قلب تپنده این گوشی هوشمند تراشه میان‌رده مدیاتک است و فضای رم آن 4 گیگابایت بوده و فضای داخلی 128 گیگابایتی دارد. لنز اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی دارد. همچنین کاربران می‌توانند برای ثبت تصاویر خودشان از دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی بهره ببرند.

نباید از این گوشی هوشمند انتظار زیادی داشت، چرا که در بازه قیمتی قرار دارد که سازندگان آن تمایل چندانی برای وقت گذاشتن روی آن ندارند. به نظر می‌رسد طراحان موتو G22 در دقیقه 90 اقدام به طراحی آن کرده‌اند، زیرا لبه‌های دوربین برآمده است و باعث می‌شود گوشی روی سطوح صاف لق بخورد.

خوشبختانه یکی از نکات مثبت درباره این گوشی وزن کم آن در قیاس با سایر محصولات نظیر گلکسی A13 است. همچنین ساختار دوربین‌ها و کیفیت تصاویری که می‌توان با آنها ثبت کرد معمولی ارزیابی می‌شود. باتری موتو جی 22 مقاومت چندانی ندارد و ساده‌تر از هر گوشی دیگری انرژی مصرف می‌کند.

2. پوکو ام 3 پرو با قیمت 4.6 میلیون تومان

پوکو ام 3 پرو

اکثر گوشی‌هایی که امروزه تولید می‌شوند مجهز به اینترنت نسل 5 یا همان فایوجی هستند. فقدان اینترنت 5G می‌تواند به مثابه یک نقطه ضعف بزرگ به نظر برسد. جالب اینجاست که اگر همین‌قدر هزینه کنید می‌توانید موبایلی بخرید که اینترنت نسل پنج را پشتیبانی می‌کند. اگر برایتان مهم است که اینترنت فایوجی داشته باشید، بهتر است به سراغ گلکسی A13 نروید.

پیشنهاد ما برای خرید گوشی با اینترنت 5G، پوکو M3 پرو خواهد بود. ارتفاع این گوشی 164 میلی‌متر است و عرض 75 میلی‌متر و ضخامت 9 میلی‌متری دارد. وزن این اسمارت فون 5 گرم از موتو جی 22 بیشتر و 190 گرم است. نوع پنل صفحه نمایش این گوشی IPS و با رزولوشن اچ دی خواهد بود.

میزان حافظه رم پوکو ام 3 پرو 4 گیگابایت و حداکثر حافظه داخلی که در اختیار کاربر می‌گذارد، 64 گیگابایت است. لنز عریض محصول میان رده پوکو 48 مگاپیکسلی است و قابلیت خاصی به همراه ندارد. همچنین باتری این گوشی هوشمند 5000 میلی‌آمپر است و شارژر 18 واتی دارد.

شاید فکر کنید همین که پوکو M3 پرو مجهز به اینترنت نسل پنجم است، همه چیز تمام می‌شود و می‌توانید این گوشی را بخرید و با حال خوش از آن استفاده کنید؛ اما حقیقتاً به این سادگی نیست. منطقی نگاه کنیم می‌بینیم که پوکو ام 3 پرو وزن سنگینی دارد و اگر قاب و گلس روی آن بیندازید تا 210 گرم می‌شود.

دوربین این گوشی میان رده عملکرد معمولی دارد و نباید کاربران روی آن حساب چندانی باز کنند. دوربین سلفی متاسفانه بدتر از سایر لنزهای پنل پشتی عمل خواهد کرد. امکانات و قابلیت‌های این گوشی بد نیست و ظرفیت باتری آن 5000 میلی‌آمپری ساعتی خواهد بود. بنابراین با شارژر 18 واتی باید گوشی را زود به زود به شارژر متصل کنید.

3. ردمی 10 ایکس با قیمت 4.8 میلیون تومان

ردمی 10 ایکس

و باز هم ابتدا از سامسونگ گلکسی A13 صحبت می‌کنیم. این گوشی میان رده مجهز به یک لنز 8 مگاپیکسلی سلفی است. دریچه دیافراگم آن F2.2 خواهد بود و نباید انتظارات زیادی از آن در این زمینه داشت. اما گوشی ردمی 10 ایکس با دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عرضه شده است.

این دوربین سلفی مجهز به دریچه دیافراگم F2.3 است و اندازه سنسور آن 1.3 اینچی خواهد بود و با مجموع این مشخصات می‌تواند تصاویر سلفی بهتری نسبت به گلکسی ای 13 ثبت کند. شباهت ظاهری این دو گوشی به یکدیگر زیاد است و ارتفاع ردمی 10X حدود 162 میلی‌متر خواهد بود. این گوشی عرض 77 میلی‌متری و ضخامت 9 میلی‌متری و وزن 200 گرمی دارد.

از نظر صفحه نمایش مجهز به یک پنل 6.5 اینچی با کیفیت تصویر HD است. همچنین خوشبختانه این گوشی هوشمند علاوه بر این که 128 گیگابایت برای حافظه داخلی فضا باز می‌گذارد، حافظه رم 6 گیگابایتی ارائه می‌دهد. خوشبختانه تعبیه لنز دوربین وسط پنل پشتی یک خلاقیت تازه محسوب می‌شود و می‌تواند خطاهای ناخواسته به هنگام عکاسی را کاهش دهد.

متاسفانه یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی همچون سامسونگ گلکسی A13، عدم پشتیبانی از اینترنت 5G است. همچنین ضخامت این گوشی بیش از حد نرمال است و تراشه اقتصادی مدیاتک روز و شب به شما می‌فهماند که چه گوشی خریداری کرده‌اید. تنها نقطه قوت و امید این گوشی برای کاربران، کیفیت دوربین و تصاویری است که ثبت می‌کنید.

4. گلکسی ام 22 با قیمت 4.7 میلیون تومان

گلکسی ام 22

نمایشگر سامسونگ گلکسی A13 از نوع 6.6 اینچی IPS است و وضوح تصویر اچ دی ارائه می‌کند. گوریلا گلس نسل 5 وظیفه محافظت از صفحه نمایش این میان رده را بر عهده دارد. همچنین نمایشگر نزدیک به 83 درصد از پنل جلویی را پوشانده است. خوشبختانه گلکسی ام 22 در همین بازه قیمتی قرار دارد و امکانات و مشخصات بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نوع پنل صفحه نمایش سامسونگ گلکسی M22 امولد است و اگرچه 6.4 اینچ اندازه دارد، ولی به مراتب از رقیب سری A خود عملکرد بهتری خواهد داشت. به لحاظ ابعاد و وزن این گوشی خوش‌دست محسوب می‌شود. همچون سایر گوشی‌های معرفی شده در این فهرست، گلکسی ام 22 نیز مجهز به یک چیپست مدیاتک است و 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد.

از جمله برتری‌های سامسونگ گلکسی ام 22 نسبت به سامسونگ گلکسی ای 13 می‌توان به لنز عریض 48 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و شارژر سریع 25 واتی اشاره کرد. متاسفانه تمام قوت ام 22 در نمایشگر سوپر امولد آن خلاصه می‌شود. البته صفحه نمایش تراکم پیکسلی پایینی دارد و به نظر می‌رسد ضخیم‌تر از آن چیزی است که به چشم می‌آید.

همچنین تراشه مدیاتک معمولی این گوشی قدیمی است و نمی‌تواند اینترنت 5G را پوشش دهد. دوربین 48 مگاپیکسلی هم همیشه با کیفیت عکس نمی‌گیرد و طراحی آن زیبا نیست. تنها امکاناتی که مناسب به نظر می‌رسند، قابلیت شارژ سریع 25 واتی و دوربین سلفی است.

5. پوکو ام 3 با قیمت 4.4 میلیون تومان

پوکو ام 3

سامسونگ گلکسی A13 در دو مدل با حافظه‌های 4 یا 6 گیگابایتی پیدا می‌شود. قیمت این گوشی با حافظه 4 گیگابایتی بین 4.6 تا 4.8 میلیون تومان خواهد بود و اگر قصد داشته باشید مدل 6 گیگابایتی رم آن را خریداری کنید می‌بایست تا 5.5 میلیون تومان هزینه کنید.

اگر هم خرید گوشی از برند سامسونگ یا شیائومی برایتان فرقی نمی‌کند، می‌توانید همین الان با قیمت 4.4 میلیون تومان، پوکو M3 بخرید که مجهز به حافظه رم 6 گیگابایتی است. از نظر ضخامت، پوکو ام 3 نزدیک به یک میلی‌متر بیشتر از گلکسی ای 13 است.

هر دو گوشی دارای یک نمایشگر با قدرت یکسان هستند، ولی در بخش باتری و شارژدهی، این گوشی پوکو است که پیروز میدان است. پوکو ام 3 هم شارژر 18 واتی دارد و هم قابلیت شارژ معکوس خواهد داشت. متاسفانه ضخامت این گوشی زیاد است و به 9.6 میلی متر می‌رسد که شاید برخی از کاربران به خاطر وجود چنین ضخامتی از خیر خرید آن بگذرند.

مجموعه دوربین این گوشی عملکرد رضایت‌بخشی ندارند و کیفیت تصاویر ثبت شده چنگی به دل نمی‌زند. تنها لنزی که بیش از بقیه به درد عکاسی می‌خورد، همان لنز اصلی یا عریض خواهد بود.

6. آنر ایکس 7 با قیمت 4.5 میلیون تومان

آنر ایکس 7

6 گوشی زیر 5 میلیون تومان در بازار ایران

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A13 عملکرد معمولی و نسبتا مناسبی دارد. ظرفیت این گوشی 5000 میلی‌آمپر ساعتی است، ولی برای خوشحال کردن کاربران (بخوانید فریب دادن آنها) یک شارژر 15 واتی هم توی جعبه گذاشته‌اند. برای این که باتری این گوشی کاملا شارژ شود، 1.5 ساعت صبر کنید.

برای این که از شر باتری و کندی شارژر آن خلاص شوید خرید آنر X7 را پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی شده است. خوشبختانه بر خلاف گلکسی ای 13 این گوشی دارای شارژر سریع 22.5 واتی است که به مراتب عملکرد بهتری دارد. یکی دیگر از مزایای آنر ایکس 7 عرضه آن با حافظه داخلی 128 گیگابایت است.

همچنین سازندگان این گوشی برای آن یک رم توربو تعبیه کرده‌اند که می‌تواند به هنگام نیاز عملکرد و کارایی حافظه رم را تا 50 درصد ارتقا دهد و بهبود بخشد. نوع نمایشگر این گوشی میان رده IPS است و بر خلاف سایر محصولات معرفی در این مقاله مجهز به تراشه اسنپدراگون 680 خواهد بود.

متاسفانه این اسمارت فون مانند اغلب گوشی‌های این فهرست مجهز به پردازنده‌ای که از اینترنت 5G پشتیبانی کند، نیست و باید با همان نسل فورجی سر کرد. یکی دیگر از معایب خرید آنر فقدان ارائه خدمات گوگل به علت تحریم‌های آمریکا است.

نظر شما درباره 6 گوشی زیر 5 میلیون تومان در بازار ایران چیست؟