گران قیمت ترین گوشی های شیائومی

گران قیمت ترین گوشی های شیائومی در بازار ایران

شیائومی تنوع محصولات بالا و گوشی های جذابی دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی گران قیمت ترین گوشی های شیائومی در ایران بپردازیم.

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند رقابت سنگینی با یکدیگر دارند و دو رقیب اندرویدی سرسخت بازار گوشی، شیائومی و سامسونگ هستند. اگرچه شیائومی قدمت کمپانی سامسونگ یا اپل را ندارد، اما توانسته به لطف گوشی های هوشمند متنوع و مقرون به صرفه‌ای که تولید می‌کند، در صدر پرفروش ترین برندهای تولید موبایل قرار بگیرد.

گران قیمت ترین گوشی های شیائومی را بشناسید

محصولات شیائومی طرفداران بسیاری دارند، زیرا شرکت شیائومی گوشی‌های متنوع و البته اقتصادی راهی بازار می‌کند. قیمت محصولات این کمپانی در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌دهند واقعا بی‌نظیر است و یک مزیت رقابتی برای آنها به حساب می‌آید. هم‌اکنون با عرضه محصولات میان رده و پرچمدار در بازار موبایل، شیائومی تبدیل به یک غول فناوری و خصوصا تولیدکننده موبایل شده که می‌تواند با بزرگانی نظیر سامسونگ و اپل رقابت کند.

در بازار داخلی ما نیز محصولات شیائومی و سامسونگ علاقه‌مندان زیادی دارند، ولی گوشی های هوشمند شرکت شیائومی از نظر تعداد بیشتر هستند و سهم عمده بازار ما از آن چینی‌ها است. خوشبختانه مشکل خاصی در محصولات شیائومی دیده نمی‌شود و مشتریان از خرید خود رضایت دارند.

به طور کلی خرید گوشی ارزان قیمت با امکانات بالا می‌تواند عامل تحریک کننده خوبی برای مشتریان ایرانی به حساب آید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به گران قیمت ترین گوشی های برند شیائومی بیندازیم. با ما همراه باشید.

1. شیائومی 12 پرو (26 میلیون تومان)

شیائومی 12 پرو

اولین گوشی پرچمداری که در بازار کنونی خوش قیمت محسوب می‌شود، شیائومی 12 پرو است. این گوشی هوشمند مشخصات یک بالارده گران قیمت دارد، ولی هزینه‌ای که برای خرید آن می‌کنید کمتر از چیزی است که تصور خواهید کرد. اواخر سال میلادی گذشته شاهد رونمایی و سپس عرضه این محصول پرچمدار بودیم. می‌توانید مقاله بررسی شیائومی 12 پرو را به طور مفصل در ادامه بخوانید.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید گوشی پرچمدار با قیمت مناسب در دست داشته باشید و نمی‌خواهید بابت آن هزینه زیادی بپردازید، شیائومی 12 پرو گزینه خوبی به شمار می‌رود. در حال حاضر قیمت تقریبی این موبایل در بازار ایران از 26 میلیون تومان آغاز خواهد شد. هر چه حافظه و رم بالاتری بردارید، قیمت نیز بیشتر می‌شود.

وزن خالص این گوشی 205 گرم است که به نظر کمی سنگین می‌آید. شیائومی 12 پرو مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 است و می‌تواند به لطف پردازنده هشت هسته‌ای قدرتمندی که دارد و با حافظه رم 8 یا 12 گیگابایت، هر بازی و برنامه سنگینی که بخواهید را به راحتی اجرا کند.

صفحه نمایشگر این موبایل پرچمدار از نوع LTPO AMOLED است و 6.7 اینچ اندازه دارد. سطح وضوح این نمایشگر 1440 در 3200 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز خواهد بود. محافظ کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس وظیفه نگهداری از این صفحه نمایش را بر عهده دارد. از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، اچ دی آر 10 پلاس و روشنایی 1500 نیتی اشاره کرد.

شرکت شیائومی برای کاربران این گوشی بالارده از بهترین قطعات خود استفاده کرده و یک لنز عریض 50 مگاپیسکلی برای ثبت تصاویر تعبیه کرده است. این لنز مجهز به فوکوس خودکار شده و ساخت شرکت سونی است. لنز اولترا واید شیائومی 12 پرو نیز 50 مگاپیکسلی است و 115 درجه تصاویر را پوشش می‌دهد.

شیائومی 12 پرو

دیگر لنز این گوشی پرچمدار یک دوربین تله فوتو با قابلیت فوکوس خودکار و زوم اپتیکال است که تا دو برابر اجسام را به تصویر می‌کشد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم عملکرد قابل قبولی دارد و آن‌طور که برخی منابع بررسی‌های تخصصی داشته‌اند، عکس‌های خوبی ثبت می‌کند.

خوشبختانه یکی از نقاط قوت این گوشی تعبیه اسپیکرهای استریوی هارمن کاردن است که شفافیت و وضوح صدای خوبی به ارمغان می‌آورد. بر اساس آنچه کمپانی شیائومی اعلام کرده، باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی شیائومی 12 پرو به لطف شارژر سریع 120 واتی تنها در عرض 18 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

یکی از مزایا و قابلیت‌های جذاب این گوشی تجهیز آن به شارژر وایرلس یا بی‌سیم 50 واتی است که می‌تواند تنها در 42 دقیقه باتری را شارژ کند. همچنین شیائومی 12 پرو دارای فناوری شارژ معکوس 10 واتی است. یکی از قابلیت‌های جالبی که پرچمدار شیائومی دارد، بهره‌وری از حسگر اپتیکال زیر نمایشگر است. متقاضیان می‌توانند این گوشی هوشمند را در چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و صورتی سفارش دهند. حداقل و حداکثر حافظه داخلی و رم این اسمارت فون 128/256 گیگابایت و 8/12 گیگابایت خواهد بود.

2. شیائومی 12 اس اولترا (32 میلیون تومان)

شیائومی 12 اس اولترا

خوشبختانه روند واردات گوشی های شیائومی به بازار ایران سریع است و از این جهت نقدی بر فرآیند واردات این قبیل گوشی های هوشمند وارد نیست. به هر حال هم‌اکنون زمان زیادی از رونمایی و عرضه سری جدید شیائومی نمی‌گذرد که شاهد حضور آن در بازار ایران هستیم.

گفتنی است روی گوشی شیائومی 12 اس اولترا بزرگترین لنز دوربین جهان نصب شده است و گوشی دیگری که بتواند با این پرچمدار از این حیث رقابت کند وجود ندارد. دوربین یک اینچی شیائومی جدید مورد توجه مشتریان این شرکت قرار گرفته و نظر آنها را جلب کرده است.

قیمت شیائومی 12 اس اولترا هم‌اکنون در بازار ایران 32 میلیون تومان خواهد بود و چون به تازگی عرضه جهانی شده نمی‌توان نسخه‌های زیادی از آن خریداری نمود. این گوشی هوشمند مجهز به جدیدترین پردازنده سری اسنپدراگون شده که 8 پلاس نسل یک نامیده می‌شود.

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و تست‌های فنی روی این پرچمدار تازه‌وارد، مشخص شده که در بخش فعالیت‌های تک هسته‌ای، شیائومی 12 اس اولترا پس از گوشی قدرتمند راگ 6 پرو ایسوس دارای بیشترین قدرت ممکن است. همچنین از نظر عملکرد چند هسته‌ای در میان گوشی های اندرویدی سرآمد همگان است.

گوشی جدید شیائومی بر پایه سیستم عامل و رابط کاربری جدید شیائومی یعنی اندروید 12 و می‌یوآی 13 مستقر شده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌ها و امکانات آن استفاده کنند. البته ذکر این نکته الزامی است که چون عرضه این اسمارت فون در حال حاضر برای کاربران چینی و به صورت اختصاصی بوده، از نرم افزارهای از پیش نصب شده پشتیبانی می‌کند. البته برای استفاده کاربران غیر چینی زبان‌های مورد نیاز به آن افزوده شده است.

شیائومی 12 اس اولترا مجهز به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO AMOLED است که می‌تواند وضوحی در حد 1440 در 3200 پیکسل ارائه دهد. وظیفه محافظت از صفحه نمایش این پرچمدار بر عهده گوریلا گلس ویکتوس خواهد بود. از جمله قابلیت‌های نمایشگر 12 اس اولترا می‌توان به دالبی ویژن و اچ دی آر 10 پلاس اشاره کرد. همچنین نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است و میزان روشنایی صفحه به 1500 نیت می‌رسد.

شیائومی 12 اس اولترا

دوربین گوشی مذکور شامل یک لنز 50 مگاپیکسلی یک اینچی می‌شود که هم مجهز به فوکوس خودکار چند منظوره است و هم لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار لیزری دارد. دیگر لنز این گوشی یک 48 مگاپیکسلی تله فوتو است که هم لرزشگیر دارد و هم زوم اپتیکال آن 5 برابری است. دوربین اولترا واید شیائومی 12 اس اولترا 48 مگاپیکسلی است و فوکوس خودکار و سنسور تشخیص عمق دارد.

کاربران می‌توانند برای ثبت تصاویر سلفی از یک لنز 32 مگاپیکسلی بهره‌مند شوند. خوشبختانه نتایج بنچمارک نشان می‌دهند که دوربین سلفی به کمک هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کند. انرژی این پرچمدار گران قیمت را یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری تأمین می‌کند.

این باتری 4860 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به یک شارژر فوق سریع 67 واتی سیمی و فناوری شارژ 50 واتی بی‌سیم است. بر اساس نتایج منتشر شده این گوشی سخت جان می‌تواند 27 ساعت به طور مداوم برای مکالمه کار کند یا این که 14 ساعت وبگردی‌ها را تحمل نماید. همچنین تماشاگران فیلم و سریال می‌توانند با خیال راحت تا 16 ساعت به تماشای فیلم بپردازند.

با شارژر فوق سریع 67 واتی می‌توان در عرض 50 دقیقه شیائومی 12 اس اولترا را شارژ کرد. سیستم صوتی استریوی این گوشی که در بالا و پایین گوشی تعبیه شده توسط هارمن کاردن توسعه داده شده است و کیفیت خوبی دارد. یکی از قابلیت‌های مهم این پرچمدار، بهره‌مندی آن از سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر است.

همچنین از دیگر مشخصات و قابلیت‌های این گوشی می‌توان به پنل پشتی از جنس چرم، گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار و آب IP68 و پشتیبانی از اینترنت فایوجی اشاره کرد. میزان حافظه داخلی شیائومی 12 اس اولترا 256 یا 512 گیگابایت و میزان حافظه رم آن 8 یا 12 گیگابایت خواهد بود.

3. شیائومی میکس فولد 2 (از 39 میلیون تا 50 میلیون تومان)

شیائومی میکس فولد 2

بازار گوشی های تاشو طی یکی دو سال اخیر به شدت داغ شده و مشتریان بدشان نمی‌آید از این سری موبایل‌ها استفاده کنند. همزمان با رونق گرفتن بازار گوشی های تاشو، شرکت شیائومی نیز تصمیم گرفت از قافله عقب نماند و به همین منظور موفق شد اولین سری از گوشی های تاشوی خود را با نام میکس فولد راهی بازار کند.

این کمپانی در سال جاری توانست مدل بعدی این گوشی تاشو را با نام میکس فولد 2 روانه بازار کند. رقبای این محصول پرچمدار از کمپانی سامسونگ هستند و نام‌هایی مثل گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ دارند. میکس فولد 2 دارای وزن 262 گرم است که از این حیث موبایل سنگینی به حساب می‌آید.

شاید بتوان گفت گران ترین گوشی حال حاضر شیائومی میکس فولد 2 با قیمت 50 الی 60 میلیون تومان است. نام پردازنده این گوشی اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک است که تراشه‌ای پرچمدار و قدرتمند محسوب می‌شود. تمام مدل‌های میکس فولد 2 مجهز به رم 12 گیگابایتی هستند و به مدد پردازنده هشت هسته‌ای قدرتمندی که این اسمارت فون دارد، هیچ برنامه یا بازی نیست که نتواند اجرا کند.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های گوشی های تاشو، صفحه نمایش آنها است؛ زیرا هم می‌تواند نقطه قوت به حساب آید و هم نقطه ضعف. میکس فولد 2 مجهز به دو نمایشگر شده که یکی از آنها در حالت تا شده قابل استفاده خواهد بود. این نمایشگر امولد است و اندازه 6.56 اینچی دارد. وضوح و کیفیت بصری این نمایشگر 1080 در 2520 پیکسل است و کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس از آن محافظت می‌کند.

دومین صفحه نمایش میکس فولد 2 وقتی قابل استفاده است که گوشی را باز می‌کنیم. این پنل 8 اینچی مجهز به پنل Foldable LTPO2 OLED است و رزولوشن 1914 در 2160 پیکسلی دارد. شیشه Schott UTG از این نمایشگر 8 اینچی محافظت می‌کند. از دیگر قابلیت‌های نمایشگرهای این گوشی می‌توان به دالبی ویژن و اچ دی آر 10 پلاس اشاره کرد.

شیائومی میکس فولد 2

گران قیمت ترین گوشی های شیائومی

ساختار دوربین‌ها در پنل پشتی میکس فولد 2 به این صورت است که یک لنز 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک لنز 13 مگاپیکسلی با پوشش 123 درجه و یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو با فوکوس خودکار و زوم اپتیکال 2 برابری در آن تعبیه شده است.

همچنین کاربران می‌توانند برای ثبت تصویر خود از لنز سلفی 20 مگاپیسکلی بهره ببرند. همچون دو گوشی دیگر این لیست، میکس فولد 2 هم از سیستم استریوی هارمن کاردن بهره‌مند شده و صدای 24 بیتی دارد. انرژی این گوشی تاشوی گران قیمت توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود.

شرکت شیائومی اعلام کرده گوشی پرچمدار تاشوی آنها می‌تواند تنها در عرض 40 دقیقه با شارژر 67 واتی فوق سریع صد درصد شارژ شود. همچنین از دیگر قابلیت‌های گران قیمت ترین گوشی شیائومی می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و ان اف سی اشاره کرد.

نظر شما درباره گران قیمت ترین گوشی های شیائومی چیست؟