اولین خودرو 8 سیلندری ایران

با اولین خودرو 8 سیلندری که در ایران تولید شد آشنا شوید + عکس

آیا می دانید اولین خودرو 8 سیلندری ایران چه بوده است؟ در این مطلب نگاهی به محصولات قدیم و جدید شرکت پارس خودرو می‌اندازیم.

اگر از علاقه‌مندان به خودرو باشید، اطلاعات خوبی درباره آنها دارید و با تعصب خاصی درباره خودروهای قدیمی و با کیفیت بازار صحبت خواهید کرد. موزه خودرو یکی از مکان‌هایی است که طرفداران خودروهای قدیمی و عاشقان دنیای خودرو هر از گاهی به آن سر می‌زنند.

با اولین خودرو 8 سیلندری ایران آشنا شوید

اولین خودرو 8 سیلندری ایران

به تازگی شرکت پارس خودرو از اولین خودروی هشت سیلندری مونتاژی در بازار کشورمان رونمایی کرده است. محل نگهداری این خودرو در موزه محصولات پارس خودرو است و هم‌اکنون در معرض نمایش عموم مردم قرار گرفته است. با نگاهی به گذشته پارس خودرو در می‌یابیم که این شرکت در سال 1335 تأسیس شده و بیست سال پیش از آن که انقلاب اسلامی پیروز شود، خودروهای مختلفی از محصولات AMC و جنرال موتورز را مونتاژ می‌کرد.

یکی از نخستین محصولاتی که پارس خودرو در خط تولید کارخانه‌های خود مونتاژ کرده، بیوک است. بیوک به عنوان یک محصول آمریکایی و لوکس در آن زمان 8 سیلندری بوده و در بازار کشورمان مونتاژ و راهی پارکینگ مشتریان شده است. پیشرانه بیوک حجم 5700 سی‌سی داشته و می‌تواند قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را تولید کند. در حال حاضر در بازار نمونه‌های سالم این خودرو یافت می‌شود.

اولین خودرو 8 سیلندری ایران

در آن زمان پارس خودرو طی همکاری موفقی با شرکت جنرال موتور توانست خط مونتاژ بیوک را به ایران بیاورد و بین سال‌های 1355 تا 1367 نزدیک به 10 هزار و 709 دستگاه از آن را راهی بازار کند. سدان بیوک دارای پنج تیپ مختلف بوده که نام‌گذاری آنها از B1 آغاز می‌شود و تا B5 ادامه دارد.

تفاوت بین تیپ‌های مختلف بیوک منحصر به امکانات رفاهی و آپشن‌های داخلی آن است. از جمله این امکانات می‌توان به شیشه بالابرهای برقی یا دستی، صندلی‌های یک تکه نیمکتی یا اسپرت تکی، جعبه دنده دستی یا اتوماتیک، شیفتر کنسولی یا فرمانی و جزئیاتی دیگر اشاره کرد.

اولین خودرو 8 سیلندری ایران

از دیگر خودروهایی که در شرکت جیپ یا همان جنرال موتورز ایران (پارس خودرو فعلی) تولید و مونتاژ می‌شد می‌توان به جیپ ویلیز، شهباز، آریا شاهین، وانت سیمرغ، آهو بیابان، شورولت ایران رویال، شورولت نوا، وانت شورولت و کادیلاک ایران سویل اشاره کرد.

شرکت پارس خودرو بعد از انقلاب فعالیت‌های خود را از سر گرفت و محصولات مختلفی را راهی بازار کرد. برخی از محصولات این شرکت بعد از انقلاب شامل نیسان پاترول، سپند، سپند 1 و 2 و PK، پیکاپ، ماکسیما، نیسان مورانو، قشقایی، تیانا، تندر 90، مگان، ساندرو، پیکاپ ریچ، سرانزا، ون اچ 2 ال و برلیانس می‌شود. محل برگزاری این موزه در جاده مخصوص کرج است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*