پست های اینستاگرام

آیا می‌توان فهمید که چه کسی پست های اینستاگرام ما را دیده است؟

آیا می‌توان فهمید که چه کسانی پست های اینستاگرام ما را مشاهده کرده‌اند؟ در اینجا نحوه انجام آن و چیزهایی که باید بدانید را توضیح داده‌ایم.

از زمان راه اندازی اینستاگرام یعنی سال ۲۰۱۰ تاکنون، این پلتفرم یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس بوده است. روزانه بیش از ۹۵ میلیون عکس در Instagram آپلود می‌شود، بنابراین طبیعی است که بدانید چه کسانی استوری، عکس پروفایل و پست های اینستاگرام شما را مشاهده می‌کنند. در اینجا به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید این مسئله را ردیابی کنید.

آیا می‌توان فهمید که چه کسی صفحه اینستاگرام شما را می‌بیند؟

Instagram در موشکافی جزئیاتی مثل اینکه چه اشخاصی پروفایل و محتوایی که به اشتراک می‌گذارید را می‌بینند، کمی ضعیف است. پس جای تعجب نیست که اگر کاربران بخواهند بدانند که چه کسانی پست‌ها و صفحه‌ی آن‌ها را می‌بینند.

تا حدودی می‌توان فهمید که چه کسی عکس‌‌ها و ویدیوهای شما را در این پلتفرم مشاهده کرده، اما این فقط در مورد استوری‌ها صدق می‌کند. متاسفانه، این برنامه برای عکس و ویدیوهایی که پست می‌شوند، چنین قابلیتی ارائه نکرده است. پس به این ترتیب، نمی‌توانید بفهمید که چه کسی عکس‌ها و ویدیوهای پست شده‌تان در صفحه فید شما را مشاهده کرده‌اند، مگر آنکه افراد آن پست‌ها را لایک کرده یا زیر آن‌ها کامنت گذاشته باشند.

با این حال، شما می‌توانید ببینید که یک پست ویدیویی چه تعداد بازدید داشته است. اگر یک حساب بیزینسی یا تجاری در اینستاگرام دارید، می‌توانید تعداد بازدید کنندگانی که در چند هفته گذشته داشته‌اید یا تعداد کاربرانی که محتوای شما را در فید خود دیده‌اند را نیز مشاهده کنید. اما فقط تعداد آن‌ها را می‌فهمید و نام کاربری آن‌ها قابل مشاهده نیست. همانطور که در بالا گفتیم زمانی با خبر می‌شوید که چه کسی پست شما را مشاهده کرده که برای شما کامنت گذاشته یا پست شما را لایک کرده باشد.

چگونه می‌توان فهمید که چه کسی استوری شما را مشاهده کرده است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، می‌توانید ببینید که در طول روز چه کسی استوری اینستاگرام شما را مشاهده کرده، اما چگونه می‌توانید به این اطلاعات در اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید؟ برای مشاهده این مسئله کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با ضربه روی بخش Your Story در بالای سمت چپ صفحه، استوری خود را باز کنید.
  2. انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشید. با این کار تعداد افراد و نام کاربری آن‌هایی که هر یک از عکس‌ها و ویدیو‌های استوری شما را مشاهده کرده‌اند را خواهید دید. شما فقط می‌توانید این اطلاعات را ببینید.

اگر استوری شما منقضی شده باشد (یعنی بیش‌تر از ۲۴ ساعت از زمان استوری کردن آن گذشته باشد)، می‌توانید تا ۴۸ ساعت پس از آن، ببینید که چه افرادی آن را مشاهده کرده‌اند. برای این کار به قسمت پروفایل خود بروید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در گوشه سمت راست بالای صفحه روی سه خط موازی ضربه بزنید.
  2. سپس گزینه‌ی Archive را لمس کنید.
  3. اگر از قبل روی قسمت Stories Archive نبود، روی عنوانی که در بالای صفحه نوشته شده ضربه بزنید تا یک منوی کشویی باز شود.
  4. سپس گزینه‌ی Stories Archive را انتخاب کنید.
  5. روی استوری که می‌خواهید مورد بررسی قرار دهید ضربه بزنید و بعد صفحه را به سمت بالا بکشید یا روی نماد مشاهده در سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید.

اگر یک اکانت بیش از ۱ بار یک استوری شما را مشاهده کند، ممکن است ببینید که تعداد بازدید‌ها یا همان Views بیشتر از تعداد Username‌هاست.

اگر می‌خواهید محتوای شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، مواردی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا استوری‌های اینستاگرام شما بازدید بیشتری داشته باشند.

چگونه می‌توان فهمید که ویدیوی اینستاگرام شما چند بازدید داشته است؟

شما می‌توانید ببینید که ویدیوهای اینستاگرام شما چه تعداد بازدید داشته‌اند و این بازدید‌ها ویدیوهای شما از پست‌های معمولی که فقط لایک‌ها را نشان می‌دهند، متفاوت می‌کند. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید تعداد لایک پست های اینستاگرام خود را مخفی کنید.

برای بررسی اینکه چند نفر ویدیوی اینستاگرام شما را دیده‌اند، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به قسمت پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی ویدیویی که می‌خواهید مورد بررسی قرار دهید، ضربه بزنید.
  2. در زیر آن ویدیو، می‌توانید ببینید که ویدیوی شما چه تعداد بازدید داشته است. اما برای مشاهده کل بازدید‌ها و لایک‌ها می‌توانید روی گزینه‌ی [X] views ضربه بزنید.
  3. اولین عدد در صفحه زیر تعداد بازدیدهای ویدیوی شماست. عدد دوم هم تعداد لایک‌های این ویدیو را نشان می‌دهد.

شما نمی‌توانید نام کاربری همه کسانی که ویدیو را تماشا کرده‌اند ببینید، اما می‌توانید در این فهرست پیمایش کرده و نام همه کاربرانی که ویدیوی شما را لایک کرده‌اند را مشاهده کنید. اگر به دنبال شخص خاصی در این لیست می‌گردید، می‌توانید از نوار جستجوی بالا استفاده کنید.

کل بازدیدها فقط از طریق ویدیوها در دسترس هستند. آن دسته از پست های اینستاگرام که به صورت عکس هستند، فقط نام کاربرانی را نشان می‌دهد که آن را لایک کرده‌اند.

اگر یک اکانت حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، در زیر پست‌های خود گزینه‌ی View Insights را خواهید دید. برای ویدیوها، می‌توانید به جای ضربه روی X views گزینه‌ی View Insights را انتخاب کنید تا اطلاعات دقیق‌ ویدیوی خود را مشاهده کنید.

علاوه بر تعداد کل لایک‌ها، بازدیدها و نظرات می‌توانید تعداد اشتراک گذاری‌ها و ذخیره‌ها را نیز مشاهده کنید. Instagram همچنین تعداد اکانت‌هایی که توسط یک پست شما جذب شده‌اند و تاثیری که از نظر بازدید و فالو‌های جدید روی پروفایل شما داشته‌اند را نیز نمایش می‌دهد.

آیا برنامه‌های متفرقه‌ای وجود دارند که به شما نشان دهند چه کسی پست های اینستاگرام شما را دیده است؟

اگر برنامه‌ی مورد علاقه شما آن قابلیتی که مدنظرتان است را در خود نداشته باشند، چه می‌کنید؟ برخی از کاربران در چنین شرایطی فورا جستجو می‌کنند تا ببینند برنامه‌ای وجود دارد که این کار را برایشان انجام دهد یا خیر. فریب اپلیکیشن‌هایی که ادعا می‌کنند این کار را برای شما انجام می‌دهند را نخورید!

در سایت Reader’s Digest مقاله‌ای منتشر شده بود که می‌گفت: «هر برنامه‌ای که ادعا می‌کند افراد و اکانت‌هایی که پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند نشان می‌دهد، یک سرویس قانونی نیست و باید از آن اجتناب کرد.»

در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد، بنابراین طبیعیست که بین آن‌ها همپوشانی وجود داشته باشد. تنظیمات حریم خصوصی آن‌ها مشابه است و شما نمی‌توانید بفهمید که چه کسی پروفایل فیسبوک شما را مشاهده کرده است.

اینستاگرام چه جزئیاتی را به شما نشان می‌دهد؟

شاید اینستاگرام در آینده قابلیتی را به پلتفرم خود اضافه کند تا کاربران بتوانند ببینند چه اشخاصی عکس و پست های اینستاگرام آن‌ها را مشاهده کرده است. اما در حال حاضر، بیشترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ببینید چه کسانی استوری‌های شما را مشاهده و چه افرادی ویدیوهای شما را لایک کرده اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*