گلکسی بادز 2 پرو

مقایسه گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2؛ آیا تفاوتی قابل شنیدن یا دیدن هست؟

در اینجا به مقایسه ایرباد گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2 خواهیم پرداخت و آن‌ها را از جنبه‌های مختلف نظیر کیفیت صدا، حذف نویز فعال و دیگر قابلیت‌ها بررسی خواهیم کرد. آیا خرید نسخه پرو منطقی است؟

سامسونگ به تازگی از ایربادهای بی سیم گلکسی بادز 2 پرو خود رونمایی کرده است. تعداد ایربادهای بی سیم این کمپانی کره‌ای رفته رفته در حال افزایش است و مدل‌های مختلفی از سری‌های معمولی، پرو و لایو از این محصولات در بازار موجود هستند. با این وجود کدامیک از این هدست‌ها ارزش خرید بالاتری دارند؟ آیا جدیدترین مدل از آن‌ها لزوما بهترین محصول است؟

امروز قصد داریم در گجت نیوز با مقایسه دو ایرباد گلکسی بادز 2 پرو و گلکسی بادز 2 که سال گذشته رونمایی شد، به بررسی ارزش خرید این دو محصول بپردازیم. این دو محصول در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند. با این حال تفاوت‌هایی در قابلیت‌ها و عملکرد آن‌ها وجود دارد که ممکن است شما را به خرید هریک از آن‌ها ترغیب کند .

مقایسه گلکسی بادز 2 پرو و گلکسی بادز 2

قیمت

قبل از اینکه بخواهیم جزئیات فنی دو ایرباد سامسونگ را با هم مقایسه کنیم، بد نیست نگاهی به قیمت آن‌ها داشته باشیم. در حال حاضر گلکسی بادز 2 پرو با قیمت 230 دلار قابل پیش خرید است. از سوی دیگر، Galaxy Buds 2 هم از آگوست سال گذشته با قیمت 150 دلار قابل خرید بوده است. سامسونگ همچنین در بازه‌هایی قیمت این محصول را تا 130 و یا حتی 90 دلار هم کاهش داد.

بر این اساس، قیمت نسخه Pro از ایربادهای جدید سامسونگ بسیار بالاتر از مدل غیر پرو از آن است. اما چرا؟

طراحی و رنگ بندی

رنگ بندی Galaxy Buds 2

طراحی ظاهری هر دو ایرباد مورد بررسی سامسونگ بسیار شبیه به یکدیگر است. به همین جهت بسیاری افراد ممکن است این دو محصول را با یکدیگر اشتباه بگیرند. طراحی جعبه هر دو محصول دقیقا مشابه است و در هر دوی آن‌ها نور LED در بالا و درگاه شارژ یو اس بی C در پایین قرار دارد.

با این وجود طراحی خود ایربادها کمی با هم متفاوت است و نسخه Pro از برخی المان‌های اضافی بهره می‌برد. از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه‌ای مشبکی در کناره‌ها اشاره کرد که نسخه معمولی فاقد آن است.همچنین دیگر تفاوت بزرگ طراحی نسخه‌های پرو و غیر پرو از ایربادهای سامسونگ این است که نسخه Pro از پلاستیک مات ساخته شده؛ در حالی که نسخه استاندارد از جنس پلاستیک براق است.

با این که انتخاب بین رنگ‌بندی مات و براق کاملا سلیقه‌ای‌ست، رنگ مات کمی فاخرتر و باکلاس‌تر به نظر می‌رسد. در عین حال هر دو محصول، طراحی جذاب و مینیمالی دارند و به خاطر سبک بودن، به خوبی درون گوش قرار می‌گیرند. همچنین غلاف‌های لاستیکی هر دو ایرباد در سه سایز مختلف طراحی شده‌اند و می‌توانید بسته به اندازه گوش خود یکی را انتخاب کنید.

طراحی پلاستیکی گلکسی بادز 2

بعلاوه، به دلیل اندازه متعادلی که جعبه شارژر هر دو دستگاه دارند، می‌توانید هر دو را به سادگی درون جیب خود قرار دهید.

بر اساس آن چه در این جا گفته شد، در بخش طراحی، بین مدل‌های معمولی و پرو از Galaxy Buds 2، هیچ تفاوت عمده‌ای به جز مات بودن یکی و براق بودن دیگری وجود ندارد.

البته از حیث رنگ‌بندی تفاوت‌هایی میان گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو وجود دارد. نسخه Pro در رنگ‌های سفید، مشکی و بنفش کمرنگ روانه بازار شده؛ در حالی که نسخه معمولی نیز در رنگ‌های سفید، مشکی، بنفش پررنگ و سبز زیتونی به بازار عرضه شده است.

البته در خصوص رنگ‌بندی این دو ایرباد باید دقت کنید که جعبه نسخه پرو از این ایربادها تک‌رنگ است؛ در حالی که نسخه استاندارد طراحی دو رنگ دارد؛ به طوری که بیرون جعبه همواره سفید رنگ بوده و درون آن یکی از چهار رنگ اشاره شده را خواهد داشت.

کیفیت صدا و حذف نویز فعال

اکنون به مقایسه عملکرد فنی نسخه‌های استاندارد و پرو از ایربادهای جدید سامسونگ خواهیم پرداخت. در این بخش ضمن بررسی کیفیت صدای هر دو محصول، عملکرد قابلیت حذف نویز فعال در آن‌ها را نیز بررسی کرده و مقایسه می‌کنیم.

گلکسی بادز 2 پرو کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارد. مخصوصا اگر موزیک‌های سبک الکترونیک یا هیپ هاپ را با این ایربادها گوش دهید، شاهد صدایی واضح و یکدست با باس قدرتمند و کوبنده خواهید بود.

از سوی دیگر، نسخه استاندارد از این هدست‌ها نیز باس بسیار خوبی دارد؛ هرچند که از حیث عملکرد و قدرت، نمی‌توان آن را هم‌تراز با نسخه پرو ارزیابی کرد. باس نسخه غیر پرو بیشتر فرکانس‌های بالاتر را پوشش می‌دهد و صدا را تا حدی نامفهوم می‌کند. به این ترتیب نت‌های میانی در این ایربادها کمی گنگ به نظر می‌رسند.

مقایسه Galaxy Buds 2 Pro

البته اگر قصد مقایسه صادقانه این دو ایرباد را داشته باشیم، تفاوت آن‌ها برای شنوندگان نه چندان حرفه‌ای، کاملا جزیی خواهد بود. بنابراین منطقی است که عملکرد هر دو محصول سامسونگ را ایده‌آل توصیف کنیم؛ هرچند که نسخه غیر پرو بسیار ارزان‌تر از نسخه پرو است.

پس از بررسی کیفیت کلی صدا، اکنون نوبت به مقایسه قابلیت حذف نویز در هر دو دستگاه رسیده است.

عملکرد قابلیت حذف نویز فعال در گلکسی بادز 2 پرو را باید در یک کلام، فوق‌العاده توصیف کرد. به نظر می‌رسد که سامسونگ سرانجام موفق  شده در این بخش از رقابت نیز در حد و اندازه‌های اپل ظاهر شود.‌ این محصول قادر است به جز بخشی از صداهای با فرکانس بالا، تمامی اصوات دیگر را فیلتر کند. بنابراین، چه سوار هواپیما باشید، چه یک اتوبوس شلوغ و چه یک محیط کاری پر رفت و آمد، اصلا نیازی نیست نگران صدای محیط اطراف باشید؛ خصوصا زمانی که موزیک را با صدای متوسط یا بلند گوش می‌کنید.

در عین حال شاید برایتان عجیب باشد که عملکرد قابلیت حذف نویز فعال در نسخه معمولی از گلکسی بادز قدرتمندتر از نسخه پرو است و فرکانس‌های بیشتری از صدای محیط توسط این دستگاه‌ها فیلتر می‌شوند! بنابراین حتی قابلیت حذف نویز فعال هم اختلاف قیمت نسخه‌های استاندارد و پرو از این هدست‌ها را توجیه نمی‌کند.

Galaxy Buds 2

با این وجود اگر به مشخصات فنی دو ایرباد گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو توجه کنیم، احتمالا متوجه دلیل تفاوت قیمت این دو خواهیم شد!

مشخصات فنی گلکسی بادز 2

  • بلوتوث 5.2
  • صدای 360 درجه
  • Hi-Fi شانزده بیتی
  • حذف نویز فعال
  • عدم مقاومت در برابر نفوذ رطوبت
  • عمر باتری: حداکثر 20 ساعت با در نظر گرفتن جعبه ( حذف نویز خاموش)
  • جعبه شارژ بی سیم

مشخصات فنی گلکسی بادز 2 پرو

  • بلوتوث 5.3
  • صدای 360 درجه قدرتمندتر
  • Hi-Fi بیست و چهار بیتی ( تنها با گلکسی‌های سامسونگ)
  • حذف نویز هوشمند
  • استاندارد IPX7 برای مقاومت در برابر نفوذ آب (فقط ایرباد و نه جعبه)
  • عمر باتری: حداکثر 29 ساعت با در نظر گرفتن جعبه (حذف نویز خاموش)
  • جعبه شارژ بی سیم

به این ترتیب، با اینکه نسخه Pro از ایربادهای Galaxy Buds 2 در هیچ یک از قابلیت‌های کلیدی عملکرد بهتری نسبت به نسخه استاندارد ندارد، مشخصات فنی بالاتر باعث قیمت بیشتر آن شده است!

در صورتی که به صدای 24 بیتی علاقمند هستید، باید نسخه پرو را انتخاب کنید. البته برای برخورداری از صدای 24 Bit Hi-Fi باید ایربادها را به یک گوشی یا تبلت گلکسی وصل کرده باشید و اپلیکیشن پخش موسیقی نیز از صدای 24 بیتی پشتیبانی کند.

همچنین اگر ضدآب بودن ایرباد برایتان اهمیت دارد هم چاره‌ای جز انتخاب نسخه پرو ندارید. البته جعبه این محصول ضدآب نیست؛ اما خود ایربادها کاملا قادرند شما را در یک روز بارانی همراهی کنند!

همچنین عمر باتری نسخه پرو هم همان طور که در بالا مشاهده می‌فرمایید، بسیار بیشتر از نسخه استاندارد است.

کنترل لمسی

کنترل لمسی Galaxy Buds 2

مشابه بسیاری قابلیت‌های دیگر گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو، سیستم کنترل لمسی هر دو ایرباد سامسونگ نیز عملکردی دقیقا مشابه با یکدیگر دارند! کناره‌های هر دو ایرباد سامسونگ لمسی هستند و ضربه زدن به آن‌ها می‌تواند فرامین خاصی را برای کاربر اجرا کند. این فرامین عبارتند از:

  • ضربه زدن و نگه داشتن: تغییر بین حذف نویز فعال و صدای محیط
  • یک بار ضربه زدن: توقف یا پخش آهنگ
  • دو بار ضربه زدن: آهنگ بعدی
  • سه بار ضربه زدن: آهنگ قبلی

کدام یک از دو ایرباد گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو محصول بهتری است؟

طراحی گلکسی بادز 2 پرو به خاطر رنگ‌بندی ماتی که دارد، کمی جذاب‌تر از نسخه استاندارد است. همچنین بنا به ادعای سامسونگ عمر باتری این محصول نیز بالاتر از نسخه معمولی خواهد بود. از سوی دیگر، کیفیت صدای این ایرباد نیز بسیار واضح است و باس‌های قدرتمند آن نیز لذت گوش دادن به موسیقی را چند برابر می‌کند.‌ علاوه بر این، کیفیت حذف نویز فعال Galaxy Buds 2 Pro نیز بسیار خوب بوده و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و قابلیت پخش صدای 24 بیتی نیز از دیگر مزیت‌های آن در مقایسه با نسخه استاندارد به شمار می‌روند.

از سوی دیگر، نسخه استاندارد از بادز 2 هم طراحی مدرن و جذاب دارد و عمر باتری کاملا قابل قبول را ارائه می‌کند. علاوه بر این، کیفیت صدای این ایربادها نیز کاملا قابل قبول است و سطح باس و عملکرد قابلیت حذف نویز فعال آن نیز هم‌تراز با نسخه پرو است. با این وجود، مقاوم نبودن در برابر نفوذ رطوبت و محدود بودن قابلیت پخش صدا به تنها 16 بیت از جمله مواردی هستند که شاید عده‌ای را نسبت به خرید آن مردد کنند.

گلکسی بادز 2 پرو

البته باید در نظر داشت که قیمت نسخه استاندارد بسیار پایین‌تر از نسخه پرو است و در صورتی که واقعا به قابلیت‌های اشاره شده نیاز نداشته باشید، احتمالا نسخه استاندارد گزینه کاملا مناسب‌تری برایتان خواهد بود.

با این حال، گلکسی بادز 2 پرو آپگریدی منطقی بر یک ایرباد بسیار خوب به شمار می‌رود و برای کسانی که به دنبال یک تجربه موسیقی پریمیوم و بی‌نقص هستند و هزینه بالاتر آن نیز مساله مهمی برایشان به شمار نمی‌رود، گزینه ایده‌آلی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*