ویدیو تلسکوپ جیمز وب

با ویدیو جدید آژانس فضایی اروپا از تلسکوپ فضایی جیمز وب، 2 هزار سال نوری را در 60 ثانیه طی کنید

ویدیو منتشر شده توسط آژانس فضایی اروپا آنقدر زیبا و نفس‌گیر است که قطعا بارها آن را تماشا خواهید کرد. در این ویدیو از تلسکوپ فضایی جیمز وب ۲ هزار سال نوری را در ۶۰ ثانیه سفر می‌کنید.

اگرچه تصاویر زیبا و فوق‌العاده تلسکوپ جیمز وب باعث شگفتی بسیار شده‌اند، اما آژانس فضایی اروپا یک ویدیو جدید از این تلسکوپ فوق‌العاده منتشر کرده که شما را غرق در خود می‌کند.

ویدیو نفس‌گیر تلسکوپ فضایی جیمز وب عظمت کیهان را به رخ می‌کشد

ویدیو جدید از ده‌ها تصویر جداگانه تشکیل شده است و اینگونه به نظر می‌رسد که شما با تلسکوپ جیمز وب در حال زوم کردن روی کیهان هستید. این ویدیو یک دقیقه‌ای مکان دقیق سحابی حلقه جنوبی در کهکشان راه شیری را نشان می‌دهد.

ناسا گفته بود که یکی از تصاویر اولیه جیمز وب به سحابی حلقه جنوبی مربوط می‌شود. پس از انتشار تصویر مربوطه نیز اینترنت پر از عکس یک دایره آبی رنگ شد که توسط گازهای قرمز و نارنجی‌ رنگ اطرافش محاصره شده بود. در مرکز سحابی NGC 3132 یک ستاره درخشان و روشن دیده می‌شود. این ستاره تنها نقشی حمایتی در شکل‌گیری سحابی داشته و منبع اصلی آن نیست.

اگر کمی دقت کنید در گوشه سمت چپ سحابی یک ستاره دیگر نیز دیده می‌شود. این ستاره که منبع اصلی سحابی حلقه جنوبی به حساب می‌آید، در طول هزاران سال گذشته هشت لایه گاز و غبار را از خود به بیرون پرتاب کرده است.

سحابی حلقه جنوبی

داده‌های ثبت شده توسط دوربین رصد مادون قرمز جیمز وب برای خلق این تصویر دقیق به کار رفته‌اند. اگرچه شاید بخش پایانی ویدیو تلسکوپ فضایی جیمز وب صرفا باعث حیرت افراد عادی شود، اما در خود اطلاعات بسیار زیادی دارد و دانشمندان از همان لحظه انتشار در حال کار روی آنها هستند. تلسکوپ جیمز وب ماموریتی ۱۰ ساله دارد و در این مسیر با تعدادی تلسکوپ فضایی پیشرفته نیز هم‌پوشانی خواهد داشت.

James Webb قرار است تا اوایل دهه ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۳۰ تصاویر خود را به زمین ارسال کند تا بتوانیم دید بهتری نسبت به کیهان و جایگاه خود در آن به دست آوریم. با توجه به عملکرد هیجان‌انگیز تلسکوپ جیمز وب در مراحل اولیه، قطعا ویدیوها و تصاویر آتی جذاب‌تر نیز خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. درکشف ازبزرگی وصف ناپذیرابعاد جهان هستی ومشاهده کثرت عظیم کهکشانها دراافق دیدکنونی کیهان ازدریچه تلسکوپهای بزرگ این عصر وحتی مشاهدپیچ درپیچ کهکشانها بعیدمیرسدکه جهان ازیک انفجاربزرگ بوجودآمده واگراینچنین واقعه ای هم منبع پیدایش کهکشانها بوده باشد چه بساهرقسم ازاین جهان بظاهرلایتناهی درحول پیرامونی مجزائی ازاقسام دیگرخودازقاعده بینگ بنگی مستقل پیروی کرده باشد.ضمنابشربرای حل بسیاری ازمعمای هستی نیازمندساخت تلسکوپی است که ازقاعده مطابق بارویت تصاویربسیاربسیاردورمتکی به سرعت نورخودجداشده وبتواندآنان را بااختراع قاعده دیگری ازنسل تلسکوپی که بتواندبلحظه مورد رویتشان قراردهدنیازمنداست.