تعداد کاربران شیائومی

تعداد کاربران شیائومی به یک رکورد خیره کننده رسید

تعداد کاربران فعال گوشی های شیائومی از مرز ۵۰۰ میلیون عبور کرده است. این موفقیت بزرگی برای شرکت چینی Xiaomi محسوب می‌شود.

اخیراً شیائومی گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که بر اساس داده‌های ارائه شده در آن، MIUI نتایج بسیار خوبی را در بازار جهانی به دست آورده است. این گزارش مالی نشان می‌دهد که کاربران فعال MIUI در سه ماهه دوم امسال چه در بازار جهانی و چه در بازار داخلی چین فوق‌العاده بوده است. در ژوئن امسال، تعداد کاربران فعال MIUI در جهان ۵۴۷ میلیون نفر بوده که به آن باید ۱۴۰.۲ میلیون کاربر چینی را هم اضافه کنید و این آمار شگفت‌انگیز است.

بیشتر بخوانید: هجوم مردم برای پیش فروش شیائومی میکس فولد 2، یک اتفاق بی‌سابقه را رقم زد

طی همین مدت، ۱۷.۸ میلیون نفر کاربر جدید ماهانه جهانی و ۴.۶ میلیون کاربر چینی جدید به جمع کاربران گوشی های شیائومی اضافه شده‌اند. اما برخلاف افزایش تعداد صاحبان گوشی‌های شیائومی، تجارت تبلیغاتی این شرکت چینی باب میل مدیرانش نبوده است.

با توجه به گزارش مالی منتشر شده از سوی شیائومی، سودآوری شیائومی از تجارت تبلیغات در سه ماهه دوم امسال ۴.۵ میلیارد یوان بوده که با افزایش سال به سال تنها ۰.۶ درصدی همراه بوده است. علت اصلی این اتفاق به خاطر کاهش تبلیغات همراه برنامه‌های از پیش نصب شده روی گوشی‌های ارزان قیمت و همچنین نوسانات در حمل و نقل گوشی‌های هوشمند است.

با این حال درآمد تبلیغات شیائومی در بازارهای جهانی به شدت در حال افزایش است و با رشد ۵۰ درصدی همراه شده است. این به حضور گسترده‌تر شیائومی در بازارهای جهانی و ارائه خدمات محتوای مربوط به آن ربط پیدا می‌کند.

کاهش تقاضای جهانی در بازار موبایل دامن شیائومی را هم گرفته است. آنطور که گزارش مالی این کمپانی نشان می‌دهد، درآمد خاصل آن‌ها با کاهش باورنکردنی ۸۳ درصدی به ۲۰۴ میلیون دلار رسیده است. این از بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌های خود شیائومی هم کمتر بوده است. در همین حین درآمد غول چینی با کاهش ۲۰ درصدی به ۱۰.۳ میلیارد دلار رسیده که البته بالاتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.