لادا گرانتا 2022 - دنا

دنا ایران خودرو در روسیه با نام لادا گرانتا 2023 عرضه می‌شود + عکس

بر اساس اطلاعاتی که رسانه‌های روسی منتشر کرده‌اند، ایران خودرو دنا در روسیه با نام لادا گرانتا 2023 عرضه خواهد شد.

چند ماه پیش اخباری مبنی بر تولید و معرفی یک خودروی ایرانی در کشور روسیه منتشر شد و بسیاری از وب‌سایت‌های این کشور و شبکه‌های اجتماعی درباره آن صحبت کردند. به نظر می‌رسد برنامه‌های ایران خودرو برای حضور گسترده در بازار روسیه بالاخره نتیجه داده و به زودی اولین سری از محصولات آبی پوشان جاده مخصوص در روسیه عرضه می‌شوند.

مشخصات و تصاویر لادا گرانتا 2023 یا دنا ایران خودرو

پیش‌تر گفتیم که به زودی خودروهای ایرانی در روسیه مونتاژ می‌شوند. همچنین برخی از سایت‌های روسی از جمله RuNet  راجع به مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه اخباری را منتشر کرده و به مونتاژ احتمالی SKD اشاره نمودند. هم‌اکنون همزمان با معرفی اولین محصول ایران خودرو در کارخانه‌های روسیه، به نظر می‌رسد این شرکت برنامه‌های بعدی خود را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

یکی از نکات منفی که رسانه‌های کشور روسیه به آن اشاره کرده‌اند، نامأنوس بودن رانندگان روس با محصولات ایران خودرو است. شرکت خودروسازی ولگا در روسیه پس از خروج کمپانی فرانسوی رنو دچار مشکلات مهمی نظیر تأمین قطعه شد و بعد از این اتفاق روس‌ها در صدد برآمدند تا با شرکت‌های خودروسازی کشور ما ارتباط برقرار کنند و ایران خودرو اولین گزینه آنها بود.

حالا این‌طور به نظر می‌رسد که ایران خودرو در مسیر درستی قرار گرفته و قصد ندارد از این میدان بیرون برود. همچنین از دیگر برنامه‌های مهندسان این شرکت، برقراری روابط نزدیک با کارخانه خودروسازی ولگا است. این دو شرکت قصد دارند به کمک یکدیگر تلاش کنند تا مصائب خودروسازی طرفین قرارداد مرتفع شود.

لادا گرانتا 2022

در راستای تلاش‌های بسیار و طولانی‌مدت آبی پوشان جاده مخصوص، اولین خودروی این شرکت با نام لادا گرانتا مدل 2023 در روسیه رونمایی شده است. این خودرو همان دنا ایران خودرو است. جلو پنجره این خودرو طراحی مشبک چندضلعی دارد و همچنین در لبه‌های آن چراغ‌های جلو با گرافیکی منحصربه‌فرد و پیچیده نصب شده است.

در قسمت جلوی سدان جدید ایران خودرو-روسیه با طراحی 2023، کاپوت و سپر جلویی با طراحی برجسته و دهانه‌ای شکل خود منجر به افزایش ورودی هوا خواهد شد. همچنین در قسمت بدنه این خودرو چندین خط برجسته و قوس‌دار دیده می‌شود که بر جذابیت‌های آن افزوده‌اند؛ هر چند که در نمای جانبی، طراحی ساده‌ای را دنبال کرده است.

لادا گرانتا 2023 جدید چه مشخصات فنی دارد؟

لادا گرانتا 2022

خودروی جدید روسیه، لادا گرانتا یا همان دنا ایران خودرو از نظر مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با یکدیگر خواهند داشت. برای مثال فضای داخلی، سیستم تعلیق، پیشرانه و گیربکس لادا گرانتا شباهت‌های بیشتری با دنا دارند.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.7 لیتری بنزینی است که می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه پرچمدار این خودرو قرار است مجهز به پیشرانه توربوشارژ شود که قادر است 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.