کراس اور Haval DHT Gen 3

نسل سوم هاوال H6 هیبریدی مدل 2022 با گیربکس پیشرفته رونمایی شد + ویدیو

نسل سوم هاوال H6 هیبریدی ، این کراس اور بزرگ چینی را به همراه پیشرانه‌های مدرن و گیربکس DHT روانه بازار کرده است. در ادامه به سراغ مشخصات فنی Haval H6 2022 Gen 3 می‌رویم.

برند هاوال یکی از زیر مجموعه‌های ابر شکرت گریت وال موتورز یا همان GWM محسوب می‌شود که قصد دارد تا انتهای سال 2030، تولید محصولات تمام بنزینی و دیزلی خود را به صفر دستگاه برساند. نسل سوم هاوال H6 هیبریدی هم جزو همین برنامه است که به تازگی با گیربکس کاملا جدید و پیشرفته، به صورت رسمی به روی صحنه آمد. در این مطلب به طور کامل در مورد این کراس اور هیبریدی صحبت می‌کنیم اما پیش از اینکه به سراغ ادامه ماجرا برویم، از شما دعوت می‌کنیم تا با گجت نیوز همراه باشید و در یک تور ویدیویی کامل، از طراحی ظاهری تا اتاق Haval H6 DHT را زیر نظر بگیرید.

معرفی نسل سوم هاوال H6 هیبریدی

این خودرو در دو نسخه پلاگین هیبریدی و مایلد هیبرید (هیبرید خفیف یا همان mild hybrid) طراحی شده است و از نظر ظاهری، تفاوت زیادی با نسخه تمام بنزینی ندارد. تنها مواردی مثل شکل جلو پنجره و چراغ‌های مه شکن کمی تغییر کرده‌اند و باقی موارد به قوت خود باقی مانده‌اند.

کراس اور Haval DHT Gen 3

در نمای کناری هم دوباره همان رینگ‌های 19 اینچی مدل بنزینی را داریم که یکی از نکات منفی نسل سوم هاوال H6 هیبریدی محسوب می‌شوند. بالاخره خودرو بنزینی باید با نسخه‌‌های هیبریدی تفاوت داشته باشد یا خیر؟ اما نمای عقبی کمی تغییر کرده است و اگزوزهای آن مخفی شده‌اند. تمام تغییرات ظاهری نسل سوم هاوال H6 هیبریدی همین مواردی بود که مرور کردیم.

کراس اور Haval DHT Gen 3

اما کابین نسل سوم هاوال H6 هیبریدی بیخیال بدنه شده و تصمیم دارد که راه خود را برود. در این قسمت با طراحی کاملا جدیدی طرف هستیم که نمایشگرهای 12.3 اینچی مولتی مدیا و کلاستر پشت آمپر، حرف اول را در آن می‌زنند.

نسل سوم هاوال H6 هیبریدی

غربیلک فرمان با طرح Y شکل هم فقط یک D کات کم دارد تا در کنار دریچه‌های جدید سیستم تهویه هوا، مانند یک الماس بدرخشد. کنسول وسطی هم کاملا تغییر کرده و از آن جایی که این خودرو، یک ماشین هیبریدی است و تقریبا از دنده بی نیاز شده، به جای اهرم دنده این بار با کنترلر چرخانِ انتخاب حالت حرکت طرف هستیم. جالیوانی، ترمز پارک برقی و شارژر وایرلس هم از دیگر مواردی هستند که در کنسول وسطی به چشم می‌آیند.

در انتهای این قسمت هم به ابعاد نسل سوم هاوال H6 هیبریدی می‌رسیم که تقریبا به مانند نسخه بنزینی، برابر با 4653 میلی متر طول، 1886 میلی متر عرض و 1730 میلی متر ارتفاع است و فاصلمه محوری هم 2738 میلی متر باقی مانده.

مشخصات فنی Haval H6 هیبرید مدل 2022 Gen3

نسل سوم هاوال H6 هیبریدی

کمی قبل‌تر هم گفتیم که نسل سوم هاوال H6 هیبریدی در دو نسخه مایلد هیبرید و پلاگین هیبرید به بازار خواهد آمد. در تریم هیبرید خفیف، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری توربو شارژی را داریم که به همراه یک موتور الکتریکی می‌تواند برای مدت کوتاهی به 160 اسب بخار قدرت برسد. در تریم پلاگین هیبریدی هم دوباره همین پیشرانه را می‌بینیم اما به لطف موتور الکتریکی قوی‌تر، این بار 240 کیلو وات (300 اسب بخار) قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور را خواهیم داشت.

نسل سوم هاوال H6 هیبریدی

داستان مایلد هیبرید که جدا است و موتور الکتریکی فقط برای دقایقی وارد مدار می‌شود تا سرعت و قدرت بیشتری را هدیه دهد اما در مدل PHEV اگر فقط به موتور الکتریکی تکیه دهید، فقط می‌توانید 200 کیلومتر را طی کنید. به هر حال پیشرانه بنزینی اینجاست تا مانند یک ژنراتور عمل کند و این عدد را به 800 کیلومتر برساند. البته در هر دو نسخه‌ی نسل سوم هاوال H6 هیبریدی، یک کراس اور جمع و جور با سیستم FWD یا همان دیفرانسیل جلو را خواهیم داشت که از گیربکس جدید و پیشرفته‌ی DHT بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*