قابلیت کامیونیتی واتساپ برای گجت های اندرویدی منتشر شد

طبق گزارشات به دست آمده قابلیت کامیونیتی واتساپ در حال تست برای کاربران اندرویدی است و احتمال دارد به زودی در دسترس همه کاربران قرار بگیرد.

به گزارشی از WABetaInfo اخیرا قابلیت کامیونیتی واتساپ برای کاربران اندروید نیز منتشر شده است. طبق گفته‌ی مارک زاکربرگ ، مدیرعامل متا، افزودن این قابلیت یک به‌روزرسانی بزرگ برای WhatsApp محسوب می‌شود.

تقریبا یک سالی می‌شود که این قابلیت واتساپ در حال توسعه است. اما متا در ماه آوریل طی یک بیانیه‌ی مطبوعاتی به طور رسمی افزودن ویژگی Communities و جزئیات تغییرات ایجاد شده به این پیام رسان را شرح داد. پس از چندین ماه انتظار عرضه آن، تیم واتساپ بالاخره تصمیم گرفتند که این ویژگی را اضافه کنند.

بر اساس گزارش WABetaInfo، در حال حاضر واتساپ در حال آزمایش قابلیت کامیونیتی برای برخی از کاربران اندروید است. به نظر می‌رسد که نسخه‌های 2.22.19.3 (آزمایشی) و 2.22.19.2 (آزمایشی) اولین نسخه‌های سازگار باشند. کسانی که این به روزرسانی را دریافت کرده‌اند، یک تب Communities جدید خواهند داشت که جایگزین تب Camera قدیمی می‌شود.

در دسترس بودن قابلیت کامیونیتی واتساپ برای اندروید

قابلیت کامیونیتی واتساپ

اگر نمی‌دانید که قابلیت Communities چیست، باید بگوییم که از طریق این ویژگی می‌توانید به راحتی تمام گروه‌های مرتبط خود را مدیریت کنید و زیرگروه‌هایی را در موضوعات مختلف ایجاد کنید. کاربران می‌توانند ۱۰ زیرگروه ایجاد کنند و هر یک از آن‌ها می‌توانند حداکثر ۵۱۲ عضو داشته باشند. به محض ایجاد یک کامیونیتی در واتساپ، یک گروه به طور خودکار در زیر آن ایجاد می‌شود.

برای مثال، کاربران واتساپ می‌توانند برای مدرسه‌شان یک Community و برای هر کلاس یا فعالیت‌های فوق برنامه زیرگروه‌هایی را ایجاد کنند. سپس ادمین‌ها می‌توانند اعلان‌هایی را برای کل گروه ارسال کنند تا همه کاربران یا فقط گروه‌های خاصی به آن اعلان دسترسی پیدا کنند.

اعضای یک کامیونیتی بر اساس علایقشان می‌توانند تصمیم بگیرند که به یک زیرگروه بپیوندند یا بالعکس. آن‌ها همچنین می‌توانند هر زمان که می‌خواهند بدون ترک کامیونیتی، زیرگروه را ترک کنند. قابلیت کامیونیتی واتساپ به شما این امکان را می‌دهد که افراد خاصی را بلاک یا ریپورت کنید. درست همانند چت‌های معمولی این بخش‌ها هم رمزگذاری شده‌اند.

اگر تست و آزمایش این ویژگی جدید موفقیت آمیز باشد، احتمالا واتساپ به زودی آن را در هفته‌های آینده در دسترس تمامی کاربران قرار می‌دهد که در آن صورت شما را مطلع خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*