بهترین و با کیفیت ترین عکس ماه

بهترین و باکیفیت‌ترین عکس ماه با وضوح 174 مگاپیکسل را تماشا کنید

دو عکاس بعد از دو سال تلاش بی‌وقفه عکسی فوق‌العاده باجزئیات از ماه با وضوح 174 مگاپیکسلی گرفته‌اند. در ادامه شاهد این عکس از قمر زمین باشید.

دو عکاس نجومی با نام «اندرو مک‌کارتی» (Andrew McCarthy) و «کانر ماترن» (Connor Matherne) پس از زحمات دوساله خود تصویری پر از جزئیات و رنگ‌های مختلف از ماه ثبت کرده‌اند. این دو عکاس هر کدام در زمینه مشخصی متخصص هستند. مک‌کارتی در تهیه عکس‌های باجزئیات تخصص دارد و ماترن هم در جلوه‌ها و رنگ‌های اجرام آسمانی ماهر است. نتیجه همکاری آن‌ها هم یک عکس 174 مگاپیکسلی از ماه شده که رنگ‌ها، دهانه‌ها و درخشش آن را با وضوح چشمگیری به نمایش می‌گذارد.

مک‌کارتی و ماترن پس از اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی با همدیگر ارتباط برقرار کردند، قرار گذاشتند تا تصویری کامل از ماه بگیرند. مک‌کاتری از آریزونای آمریکا بیش از 200 هزار عکس از ماه گرفت و ماترن هم 500 عکس دیگر از لوئیزیانا تهیه کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، مک‌کاتری روی جزئیات و ماترن روی رنگ‌ها تمرکز کرده است تا در نهایت بتوانند تصویر کاملی از ماه ثبت کنند.

این عکاس‌ها از تکنیک «انباشت تصویر» (Photo Stacking) استفاده کرده‌اند و بعد از 9 ماه کلنجار رفتن با ایده‌ها و ویرایش‌های مختلف، نهایتاً به عکس کنونی رسیده‌اند. آن‌ها در خصوص تجربه خود از عکاسی نجومی به NPR گفته‌اند که برای شروع این کار فقط به سه وسیله نیاز است: دوربین، سه‌پایه و ردیاب ستاره.

این دو عکاس با هدف ادای احترام به ماموریت آرتمیس 1 نام پروژه خود را «شکار آرتمیس» (The Hunt for Artemis) گذاشته‌اند. این ماموریت چند روز دیگر از دماغه کاناورال در فلوریدا کلید خواهد خورد. مک‌کارتی می‌گوید این باجزئیات‌ترین عکسی است که می‌توانستند ارائه بدهند. ضمناً به این نکته اشاره کرده است که رنگ‌های موجود در این عکس واقعی‌اند اما «اشباع رنگ» (Saturation) آن را افزایش داده‌اند تا هرچه راحت‌تر به چشم انسان بیاید.

قسمت‌های قرمز رنگ عکس 174 مگاپیکسلی ماه مناطق غنی از لحاظ آهن و فلدسپات را نشان می‌دهند و در سنگ‌پوشه قسمت‌های آبی‌رنگ هم تیتانیوم به وفور پیدا می‌شود. در واقع اکسیداسیون حاصل از اتمسفر زمین باعث می‌شود که رنگ‌ها به این شکل به نظر برسند. در ادامه می‌توانید این عکس های فوق‌العاده باکیفیت از ماه را مشاهده کنید:

عکس های فوق‌العاده باجزئیات ماه