استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی

استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی

استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه نشان می‌دهد همکاری‌های جذابی بین دو کشور در حال برنامه‌ریزی است.

راه صادرات و مونتاژ خودروهای داخلی به بازار روسیه باز شده و هم‌اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده خودروسازان روسیه نسبت به صادرات و خرید قطعات ایرانی روش خوش نشان داده و استقبال کرده‌اند. به گفته سیدرضا فاطمی امین، از چند ماه پیش مذاکراتی برای صادرات خودرو و قطعه به روسیه آغاز شده و باید در حال حاضر روال کار طی شود.

روس‌ها به خودرو و قطعات ایرانی چراغ سبز نشان داده‌اند

نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه هم‌اکنون برگزار شده و برخی از مسئولان وزارت صمت برای حضور در این نمایشگاه عازم کشور روسیه شده‌اند. فاطمی امین از طریق برقراری تماس و طی یک گفتگوی تلفنی اعلام کرد نمایشگاهی که در حال حاضر برگزار شده بیست و ششمین نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه است و این نخستین باری است که کشور ما در آن حضور پیدا کرده است.

استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت نزدیک به 50 شرکت خودروسازی در این نمایشگاه خودرو شرکت کرده که 9 درصد از مجموع شرکت‌های خودروسازی حاضر را تصاحب نموده‌اند. وزیر صمت در ادامه افزود:

مسئولان وزارت صنعت روسیه که از نمایشگاه بازدید کردند، از کالاهای ایرانی استقبال و اعلام کردند که قطعات تولیدی ایرانی به درد صنعت این کشور می خورد. این نمایشگاه 4 روزه است و امروز و فردا دو جلسه بین شرکت‌های ایرانی و روسی برگزار می‌شود. امیدواریم این نمایشگاه به شناخت صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران کمک کند و منجر به رشد تعاملات و تبادل در این حوزه بین دو کشور شود.

استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی

استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی

همچنین به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود چند ماه پیش یک‌سری مذاکرات برای صادرات خودرو و قطعه به روسیه آغاز شده و در حال بررسی آن هستیم. البته دو روز پیش مطلع شدیم که دنا ایران خودرو در روسیه با نام لادا گرانتا 2023 عرضه می‌شود. سیدرضا فاطمی امین توضیح داده که طی دهه‌های گذشته در صنعت خودروسازی به حداقل‌های مهمی رسیده و موفق شده‌ایم حدنصاب‌ها را رعایت کنیم. وی همچنین ادامه داد:

خوشبختانه از نظر فناوری محصولات تولیدی، ایران در نقطه بالایی قرار دارد که اگر اقتصاد کلان و اوضاع مدیریتی را اصلاح کنیم، صنعت خودروی ایران در داخل و خارج می‌تواند افتخارآفرین باشد. هم‌اکنون طرفین روسی تمایل دارند با ایران همکاری کنند و در روز آخر نمایشگاه تفاهم‌نامه‌هایی امضا خواهد شد.

یکی دیگر از موضوع‌هایی که به گفته وزیر صمت در این سفر به آن پرداخته خواهد شد، امضای تفاهم‌نامه‌هایی در رابطه با همکاری مشترک در حوزه‌های کشتی سازی و صنعت هوایی است. به گفته وی در سال‌های اخیر تولید خودرو به ثبات مورد نظر ما رسیده و قرار است در نمایشگاه روسیه دو خودروی تارا و شاهین عرضه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*