حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ

حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ، PS5 شما را مثل یک موشک سریع می‌کند

حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ می‌تواند با استفاده از استاندارد PCIe 4.0، سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده‌ای را برای کامپیوترهای شخصی و کنسول PS5‌ ارائه کند.

سامسونگ از حافظه اس اس دی PCIe جدید خودش به نام 990 پرو رونمایی کرد. این حافظه نه تنها از استاندارد PCIe 4.0 M.2 استفاده می‌کند که آن را بسیار پرسرعت می‌کند، بلکه شما می‌توانید آن را همراه یک هیت‌سینک RGB جذاب تهیه کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به لطف این هیت‌سینک، حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ را در کنسول پلی استیشن ۵ خود نیز استفاده کنید.

۹۹۰ پرو بسیار سریع‌تر از نسل‌ها قبلی خودش است. سرعت خواندن آن تا ۷۴۵۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن تا ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه بالا رفته است و سرعت عملیات خواندن و نوشتن تصادفی در هر ثانیه (IOPS) 1400K را به دست آورده است.

حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ

مدل پایین‌رده‌تر آن یعنی ۹۸۰ پرو هم سرعت خواندن و نوشتن ۷۰۰۰ و ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن تصادفی 1000K را ارائه می‌کند. این‌ها سرعت‌های شگفت‌انگیزی هستند که حتی حافظه‌های SSD رده بالا برندهای معتبر وسترن دیجیتال و سابرنت هم نمی‌توانند به این سرعت خواندن دست پیدا کنند.

عرضه SSD جدید سامسونگ با هیت‌سینک مناسب کنسول PS5

هرچند این سرعت بالاست، اما با توجه به تغییر نسل از PCIe 3.0 به نسخه 4.0، با آن جهشی که از مدل ۹۷۰ پرو به ۹۸۰ پرو انتظار داشتیم فاصله دارد. اما با توجه به اینکه سامسونگ به حداکثر سرعت تئوری ۸۰۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای استاندارد PCIe 4.0 SSD نزدیک شده، سرعت خواندن حافظه ۹۸۰ بسیار چشمگیر است. سرعت نسل جدید حافظه‌های SSD سامسونگ حتی از نیاز کامپیوترهای پیشرفته و کنسول‌های گیمینگ هم بیشتر است. به گفته سونی، کنسول PS5 می‌تواند حداکثر با سرعت ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه فایل‌ها را بخواند.

حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ

مشخص نیست که با استفاده از حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ روی استانداردهای قدیمی‌تر PCIe چه سرعتی را ارائه می‌کند، اما در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ به این نکت هاشاره شده که ۹۹۰ پرو از یک کنترلر با طراحی جدید مجهز است که وظیفه خواندن و نوشتن بیت‌ها از تراشه‌های فلش NAND را هم بر عهده می‌گیرد. این کنترلر نسبت به کنترلر مدل ۹۸۰ سامسونگ ۵۰ درصد کارآمدتر است، در حالی که دو نسل از چیپ حافظه DARM نسبتاً مشابهی استفاده می‌کنند.

بی‌شک عملکرد حافظه SSD جدید سامسونگ در دنیای واقعی تفاوت چشمگیری را ایجاد خواهد کرد. هرچند نباید انتظار داشته باشید که سرعت بوت شدن کامپیوتر یا بارگذاری بازی‌ها در مقایسه با مدل ۹۸۰ افزایش پیدا کند. بنابراین اگر این دو ویژگی برای شما مهم هستند، می‌توانید روی مدل قدیمی‌تر هم حساب ویژه‌ای باز کنید. حتی اگر برای استفاده در کنسول بازی PS5 خود به دنبال یک حافظه SSD‌ هستید هم می‌توانید از نسخه دارای هیت‌سینک حافظه SSD 980 سامسونگ استفاده کنید.

قیمت حافظه جدید SSD 990 Pro سامسونگ

اگر به خرید این حافظه جدید علاقه‌مند شده‌اید، لازم به ذکر است که سامسونگ این مدل را در دو نسخه ۱ و ۲ ترابایتی با قیمت ۱۷۹ و ۳۰۹ دلار از اکتبر پیش رو عرضه خواهد کرد. این نسخه‌ها به ترتیب ۲۰ و ۳۰ دلار گران قیمت‌تر از مدل‌های ۹۸۰ پرو هستند. ضمناً سامسونگ می‌گوید یک مدل ۴ ترابایتی نیز سال آینده عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*