داغ شدن بیش از حد PS5

چگونه جلوی داغ شدن بیش از حد PS5 را بگیریم؟

اگر کنسول PS5 شما هم با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه شده، احتمالاً دلایلی که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم باعث بروز مشکل شده‌اند.

پلی استیشن ۵ بنا به دلایلی مثل دسته فوق‌العاده پاسخگوی DualSense، امکان اجرای بازی‌های خاطره‌انگیز قدیمی از طریق سرویس پلی استیشن پلاس Extra و صدها دلیل دیگر، یک کنسول بازی فوق‌العاده است. با این حال مثل هر کنسول بازی مدرن دیگری، از قطعات بسیار حساسی تشکیل شده که اگر جریان هوا داخل آن به درستی رد و بدل نشود، باعث داغ شدن آن‌ها خواهد شد. اگر PS5 شما بیش از حد داغ شود، می‌تواند مشکلاتی را در بازی‌های شما به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید: کارهایی که هرگز تصور نمی‌کردید پلی استیشن 5 قادر به انجام آنها باشد

علت داغ شدن بیش از حد PS5 چیست؟

داغی بیش از حد ممکن است نشانه‌ای از قرار گرفتن کنسول بازی شما در فضایی نادرست یا مستقیماً روی فرش باشد. علاوه بر این همچنین می‌تواند نتیجه‌ی یک ایراد به وجود آمده در کارخانه باشد؛ اما اگر این مشکل همچنان ادامه پیدا کند و مشکل آن را حل نکنید، در دراز مدت به کنسول شما آسیب خواهد زد.

داغ شدن بیش از حد PS5

پردازنده، گرافیک، رم و حتی حافظه M.2 با محدوده دمای مشخصی در داخل کنسول بازی شما فعالیت می‌کنند. این یعنی وقتی دمای داخلی از یک حدی بالاتر برود و قطعات مدام در این وضعیت قرار داشته باشند، به سرعت فرسوده شده تا در نهایت غیرقابل استفاده شوند. محدوده دمای استاندارد داخل کنسول بین ۶۵ تا ۷۵ درجه سلسیوس است؛ اگرچه اگر PS5 نتواند به خوبی جریان هوا را رد و بدل کند، دما تا ۱۰۵ درجه سلسیوس بالا خواهد رفت و دستگاه به یکباره خاموش می‌شود. در مقایسه با آن یک کامپیوتر گیمینگ با دمایی بین ۲۵ تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد فعالیت می‌کند که این دما با استفاده از یک خنک‌کننده مایع می‌تواند کنترل شود.

جای کنسول PS5 خود را تغییر دهید

داغ شدن بیش از حد PS5

اکثر مشکلات داغی بیش از هد با یک تغییر جابجایی کنسول بازی برطرف می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً کنسول خود را روی یک میز که از زمین ارتفا دارد و جنس نارسانایی مثل شیشه یا چوب دارد، قرار دهید. بنابراین مطمئن شوید که در زیر کنسول هیچ وسیله‌ای که جنس نرمی مثل پارچه دارد و می‌تواند گرما را در خودش به دام بیاندازد و جلوی فعالیت خنک‌کننده PS5 را بگیرد، قرار نداشته باشد.

فن آن را تمیز کنید

داغ شدن بیش از حد PS5

شما همچنین باید از تمیز بودن فن‌های کنسول بازی خود مطمئن شوید. شما می‌توانید برای این کار از یک اسپری هوا کمک بگیرید و داخل پره‌های فن دستگاه را به خوبی اسپری بزنید. توصیه می‌کنیم برای تمیز کردن فن‌های کنسول بازی خود از هیچ نوع جاروبرقی استفاده نکنید؛ زیرا آن‌ها باعث ایجاد الکتریسیته ساکن شده و باعث آسیب وارد کردن به اجزای اصلی سیستم می‌شوند. دستگاهتان را باید در اتاقی قرار دهید که مطمئن هستید خنک‌کنندگی مناسبی دارد. به طور مثال اتاقی که در آن دریچه کولر نصب شده یا باد کولر گازی داخل آن راه پیدا می‌کند. قرار دادن PS5 در یک اتاق گرم یا مربوط می‌تواند جلوی خنک شدن کنسول را بگیرد.

در صورتی که هیچ یک از روش‌های بالا جواب نداد، احتمالاً‌ دستگاه شما دچار یک مشکل سخت افزاری است. اگر گارانتی دارد، حتماً آن را به مرکز گارانتی ببرید و مشکلتان را با آن‌ها مطرح کنید. اگر هم گارانتی ندارد، توصیه می‌کنیم حتماً به تعمیرگاه‌های مجاز و شناخته شده مراجعه کنید. زیرا PS5 دارای قطعات حساسی است که سپردن آن به یک تعمیرکار نابلد، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*