کاهش سایز ناچ آیفون ۱۴

ابعاد و جزئیات ناچ آیفون ۱۴ را برای اولین بار از اینجا ببینید

یکی از حق اختراع‌های اپل نشان می‌دهد که ابعاد ناچ آیفون ۱۴ – iPhone 14 چه تغییراتی خواهد کرد و اپل چگونه تغییراتی را روی آن اعمال می‌کند.

ناچ بالای نمایشگر آیفون ۱۴ در نسخه های پرو و پرو مکس جای خودش را به دو حفره شبیه علامت تعجب خواهد داد، در حالی که نسخه‌های ارزان‌تر همان ناچ نام آشنا را ولی با ابعادی کوچک‌تر ارائه می‌کنند. در هر دو صورت، اپل موفق شده تمام قطعات داخلی دستگاه دستگاه را در فضای فشرده‌تری تعبیه کند. حالا یک حق اختراع جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل چگونه به این طراحی دست پیدا کرده است.

پس زمینه‌ای از ناچ و علت حضور آن در بالای نمایشگر آیفون

اپل برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و همزمان با عرضه آیفون X خودش از طراحی ناچ نمایشگر رونمایی کرد. بیایید ببینیم چه فناوری‌هایی در داخل این ناچ گنجانده شده است:

زیر ناچ آیفون چه خبر است؟

  • دوربین مادون قرمز
  • پروژکتور نقطه‌ای
  • سنسور Flood Illuminator
  • سنسور مجاورتی
  • حسگر نور محیط
  • اسپیکر
  • میکروفون
  • دوربین سلفی

اپل به لطف دو تغییر، توانست پس از سال‌ها سایز ناچ بالای صفحه آیفون ۱۳ را کاهش سایز دهد. اولین تغییر، جابجا کردن میکروفون و اسپیکر به فریم اضافی بالای صفحه و دومی جدا کردن قطعات مورد استفاده توسط حسگر تشخیص چهره Face ID بود.

انتظار می‌رود اپل رویکرد متفاوتی را برای مدل‌های پرو و غیر پرو بگیرد. در مدل‌های پرو دو حفره مستقل از یکدیگر را روی صفحه به وجود خواهد آورد: یک حفره گرد برای دوربین سلفی و یک حفره دکمه‌ای شکل برای میزبانی از دیگر قطعات مورد نیاز دستگاه. در آن سمت مدل‌های غیر پرو سری آیفون ۱۴ (شامل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس) از همان طراحی قدیمی ناچ استفاده می‌کنند، گرچه ابعاد این بریدگی کوچک‌تر خواهد بود. هر دو تغییر مستلزم آن است که اپل فناوری‌هایش را در ابعاد کوچک‌تری بگنجاند.

کاهش سایز ناچ آیفون ۱۴

وب‌سایت Patently Apple یکی از حق اختراع‌های اپل را منتشر کرده و توضیحاتی را در مورد آن ارائه کرده است. در توضیح آن آمده است:

امروز یک درخواست جدید از سوی اپل در دفتر ثبت حق اختراع و علائم تجاری ایالات متحده دریافت شد که به گوشی آیفون و استفاده از یک پروژکتور نور تاشو برای کاهش قطعات داخلی، به حداکثر رساندن ابعاد نمایشگر و کاهش سایز بریدگی بالای نمایشگر آیفون مربوط می‌شود.

اپل در این حق اختراع خاطرنشان کرده است که با استفاده از پروژکتور نور تاشده می‌تواند اجزای سخت افزاری تصویربرداری و حسگرها را کاهش سایز دهد تا فضای نمایشگر را افزایش دهد.

استفاده از یک عنصر نور تاشو می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری را برای اجزای دیگری مثل ساطع کننده نور مادون قرمز در کنار دیگر قطعات از جمله آشکارساز مادون قرمز و دوربین جلو فراهم می‌کند.

کاهش سایز ناچ آیفون ۱۴

آنطور که اپل توضیح می‌دهد، احتمالاً از یک وسیله‌ای مثل منشور استفاده خواهد کرد. به جای آنکه تابشگر مادون قرمز در ناحیه ناچ/حفره قرار بگیرد، می‌توان برای چرخاندن پرتو ۹۰ درجه‌ای نور از یک منشور در کنار یا زیر نمایشگر استفاده کرد. منشور نسبت به تابشگر فضای کمتری را اشغال می‌کند و می‌تواند باعث کوچک‌تر شدن بریدگی بالای نمایشگر شود. همین نتیجه با یک آینه ۴۵ درجه‌ای هم به دست خواهد آمد، اما یکی از تصاویری که در ثبت اختراع اپل دیده می‌شود، به یک منشور اشاره دارد.همچنین در این سیستم برای نور مادون قرمز هم از شیشه کوارتز استفاده خواهد شد.

اگر اپل بخواهد از یک آینه استفاده کند، به جای آینه شیشه‌ای باید از یک آینه فلزی صیقلی استفاده کند. از آلومینیوم، مس، نقره و طلا می‌توان برای آینه‌های مادون قرمز استفاده کرد. علاوه بر این می‌توان از آینه‌هایی با پوشش دیالکتریک استفاده کرد که روی یک طول موج خاص قابل تنظیم هستند که البته این گزینه هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد.

آیفون ۱۴ را تا دو هفته دیگر از نزدیک ببینید

اپل تا دو هفته دیگر از گوشی‌های جدید سری iPhone 14 خودش رونمایی می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید از تغییرات ناچ آیفون ۱۴ مطلع شوید، چند روز دیگر منتظر بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*