سدان اختصاصی کرمان موتور

سدان اختصاصی کرمان موتور در نمایشگاه صنعت خودرو رونمایی شد

سدان اختصاصی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. این سدان روی پلتفرم اختصاصی PS-1 کرمان موتور توسعه پیدا کرده است.

شرکت کرمان خودرو که به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ بخشی خصوصی ایران شناخته می‌شود مدتی قبل از طراحی یک پلتفرم اختصاصی خبر داده بود. در همین راستا روز پنجشنبه 3 شهریور 1401 این شرکت خودروسازی از سدان مفهومی خود که بر پایه پلتفرم اختصاصی PS-1 توسعه پیدا کرده در نمایشگاه تحول صنعت خودرو پرده برداشت.

معرفی سدان اختصاصی کرمان موتور

سدان اختصاصی کرمان موتور

کرمان موتور که روی مونتاژ محصولات شرکت چینی جک تمرکز دارد با خرید امتیاز پلتفرم جک جی 4 و انجام مراحل بومی‌سازی روی آن توانست به یک پلتفرم اختصاصی با نام PS1 دست پیدا کند و عملا به تولیدکننده خودرو تبدیل شود. این پلتفرم اختصاصی طبق نیاز بازار ایران بومی‌سازی شده و می‌توان روی آن محصولات برقی و بنزینی را توسعه داد. همچنین این پلتفرم منعطف بوده و می‌توان روی آن کراس اوور نیز توسعه داد.

مشخصات فنی

این سدان مفهومی کرمان موتور که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمده تا پایان سال 1401 به شکل رسمی معرفی خواهد شد. این خودرو در ابتدا در قالب مدل بنزینی با مشخصات مشابه با جک جی 4 تولید خواهد شد. در واقع نسخه بنزینی سدان اختصاص کرمان موتور به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

سدان اختصاصی کرمان موتور

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. ضمن این که عرضه نسخه توربوشارژ و و همچنین نسخه مجهز به گیربکس دستی این خودرو نیز در دستور کار کرمان موتور قرار دارد. کرمان موتور در آینده نزدیک نسخه تمام برقی این خودرو را نیز طی همکاری با مپنا به تولید انبوه خواهد رساند.

قیمت سدان اختصاصی کرمان موتور

سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور در این نمایشگاه عنوان کرد سدان جدید کرمان موتور در نسخه‌های گیربکس دستی و اتوماتیک با قیمت 400 تا 500 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. وی افزود اولین سدان اختصاصی این شرکت طی همکاری با استودیوهای ایتالیایی طراحی شده است.

کرمان موتور تولید 60 هزار دستگاه از این سدان را در سال آینده در دستور کار خود قرار داده است و طبق پلتفرم جدید این شرکت یک کراس اوور کلاس C با پیشرانه توربو و ظاهری متفاوت نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*