بررسی پوکو M4

بررسی پوکو M4 5G؛ سردرگمی عجیب شیائومی

پوکو M3 توانست علی‌رغم مشکلات مهمی که داشت، توجهات را به خود جلب کند. امروز می‌خواهیم به بررسی پوکو M4 از نظر طراحی، دوربین، صفحه نمایش، باتری و عملکرد بپردازیم. آيا Poco M4 ارزش خرید دارد؟

سری گوشی‌های اقتصادی پوکو نیازی به معرفی ندارند. بسیاری از مدل‌های پوکو توانسته‌اند به خاطر ارزش بالا در مقایسه با امکانات، فروش بالایی را در بازارهای مختلف تجربه کنند. امروز نیز می‌خواهیم در گجت نیوز به بررسی نسل چهارم سری پوکو M یعنی پوکو M4 5G بپردازیم. البته از آنجایی که روند نامگذاری شیائومی کمی آشفته شده است، پیش از ادامه باید اندکی توضیح دهیم.

بررسی پوکو M4

پوکو M4 5G ارزان‌ترین گوشی سری POCO M است. این گوشی به پنل ۶.۵۸ اینچی و ۹۰ هرتز LCD مجهز شده که باعث می‌شود بیش از پوکو M4 Pro به پوکو ام 4 پرو 5G نزدیک باشد. همچنین مدلی با همین نام برای بازار هند نیز عرضه شده است که با نسخه گلوبال تفاوت دارد. در نسخه جهانی دوربین اصلی به جای حسگر ۵۰ مگاپیکسلی از نمونه ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و دوربین سلفی نیز با پسرفتی عجیب از ۸ مگاپیکسل به ۵ مگاپیکسل رسیده است.

پوکو M4 5G نسبت به مدل Pro 5G به شکل محسوسی ضعیف‌تر شده است. در این گوشی به جای اسپیکرهای استریو با تنها یک اسپیکر طرف هستیم. همچنین شارژ سریع نیز از ۳۳ به ۱۸ وات رسیده است. از طرفی علاوه بر رزولوشن پایین‌تر دوربین‌های اصلی و سلفی، دوربین فوق عریض در مدل استاندارد دیده نمی‌شود. تراشه دایمنسیتی 810 نیز جای خود را به دایمنسیتی 700 داده است.

عضو جدید خانواده Poco

طبیعتا گمان می‌کنید که این همه تفاوت امکانات باید در قیمت‌گذاری خود را نشان دهد؛ اما پوکو M4 5G و M4 پرو 5G تنها ۶ دلار با هم اختلاف دارند. در واقع شیائومی از همین ابتدای کار شرایط را برای گوشی جدید خود سخت کرده است. با وجود این، بهتر است به بررسی پوکو M4 5G بپردازیم تا ببینیم در عمل چه در چنته دارد.

فهرست عناوین بررسی پوکو M4 5G

بررسی پوکو M4

با کلیک روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

بررسی مشخصات فنی پوکو M4 5G

گوشیPoco M4 5G
ابعاد و وزن۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر، ۲۰۰ گرم، بدنه جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، فریم و بدنه پشتی پلاستیکی، مقاوم در برابر پاشیدن قطرات آب
صفحه نمایشپنل ۶.۵۸ اینچی IPS LCD، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۴۰۰ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۷ نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 700، هشت هسته‌ای (۲ هسته کورتکس A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، ۶ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی مالی G57-MC2
حافظه۴ گیگ رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی، ۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2، درگاه اختصاصی کارت حافظه microSDXC
نرم افزاراندروید 12، رابط کاربری MIUI 13
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
دوربین جلودوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۸ وات
سایرحسگر اثر انگشت (بدنه کناری)، NFC، فرستنده مادون قرمز، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی بدنه پشتی پوکو ام 4 کاملا آشنا است و با همان نگاه اول متوجه مي‌شوید که با یک گوشی از برند پوکو طرف هستید. طراحی کشیده بخش دوربین و رنگ‌های شاد به امضای سری پوکو M تبدیل شده‌اند و در این گوشی نیز حضور دارند. بدنه پشتی پوکو M4 5G از پلاستیک ساخته شده و مات است.

بررسی پوکو M4

با بررسی پوکو M4 5G متوجه بافت خاص بدنه پشتی می‌شوید. بدنه پشتی به شدت مستعد جذب چربی و کثیفی است؛ اما لمس کردن آن حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. بدنه کناری به صورت مسطح طراحی شده که باعث می‌شود مدرن به نظر برسد. اگرچه فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده است، ولی پوکو از لایه‌ای روی آن استفاده کرده که باعث می‌شود به فلز شباهت داشته باشد.

بدنه جلویی پوکو ام 4 نسبتا مدرن به نظر می‌رسد. اگرچه ما با یک گوشی اقتصادی طرف هستیم، اما حاشیه‌های کنار نمایشگر بسیار باریک هستند. همچنین شیائومی توانسته حسگرهای سنجش نور، مجاورت و دوربین سلفی را در ناچی با ابعاد معقول جمع کند.

بررسی پوکو M4

وزن شیائومی پوکو M4 5G به ۲۰۰ گرم می‌رسد؛ اما به خاطر ساخت اکثرا پلاستیکی، گوشی در دست آنچنان سنگین به نظر نمی‌آيد. متاسفانه مشکلی که در بسیاری از گوشی‌های اقتصادی دیده می‌شود، در پوکو ام 4 نیز وجود دارد. با ضربه زدن به بدنه پشتی حس می‌کنید که فضایی خالی بین باتری و قاب قرار دارد و همین نیز باعث می‌شود که حس بدی پیدا کنید.

شیائومی از گوریلا گلس 3 برای محافظ از صفحه نمایش این گوشی استفاده کرده است. اگرچه این نسخه می‌تواند در برابر خط و خش از نمایشگر محافظت کند، اما در برابر افتادن از ارتفاع و ضربه آسیب‌پذیر است.

دکمه‌های گوشی جدید پوکو از همان آرایش استاندارد بهره می‌برند. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در بدنه سمت راست قرار گرفته‌اند و بازخورد لمسی خوبی دارند. دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل مي‌کند. این حسگر بسیار سریع و دقیق است و برای باز کردن گوشی نیازی به فشار دادن آن ندارید.

بررسی پوکو M4

در بدنه سمت چپ گوشی سینی سیم‌کارت دیده می‌شود. اینکه شیائومی تصمیم گرفته پشتیبانی از دو سیم‌کارت و کارت حافظه را به این گوشی اضافه کند، واقعا جای خوشحالی دارد. در بسیاری از گوشی‌ها کاربر باید بین سیم‌کارت دوم و microSD یکی را انتخاب کند.

در بدنه بالایی نیز جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و فرستنده مادون قرمز دیده می‌شود. شیائومی تقریبا تنها تولید کننده مطرح گوشی است که فرستنده مادون قرمز را در برخی مدل‌هایش قرار می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید از پوکو M4 5G برای کنترل کردن لوازم خانگی استفاده کنید.

بررسی پوکو M4

بدنه پایینی میزبان میکروفون اصلی دستگاه و تنها اسپیکر آن است. بین این دو نیز پورت USB-C دیده می‌شود.
بررسی پوکو M4

صفحه نمایش

نماینده ارزان قیمت پوکو به یک پنل ۶.۵۸ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز مجهز شده است. روی کاغذ همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد؛ اما در هنگام بررسی پوکو M4 5G متوجه شدیم که با یکی از بدترین نمایشگرهای دنیای موبایل (در سال جاری) طرف هستیم. در واقع آنقدر کیفیت نمایشگر پایین است که در همان نگاه اول ناامید خواهید شد.

صفحه نمایش Poco M4

در بخش روشنایی نیز نمایشگر وضعیتی آشفته دارد. حتی اگر روشنایی خودکار را خاموش کرده باشید، گوشی به میل خود روشنایی را تغییر می‌دهد. از طرفی میزان روشنایی بسیار پایین است. اگر به صورت دستی اسلایدر را تا آخر ببرید، حداکثر روشنایی ۳۲۶ نیت را دریافت خواهید کرد. در حالت خودکار نیز این میزان به ۴۱۰ نیت می‌رسد. به زبان ساده استفاده از Poco M4 5G زیر نور خورشید واقعا سخت است.

در دقت رنگ نیز وضعیت چندان خوب نیست. در کل سه گزینه استاندارد، اشباع شده و سرزنده (Vivid) در تنظیمات رنگ وجود دارد و همگی نیز فضای sRGB را هدف گرفته‌اند. هرچند که در این کار هم شکست می‌خورند و نمی‌توانند رنگ‌ها را دقیق نشان دهند. به عنوان مثال در حالت Vivid تمامی کانال‌های رنگی پایه از حالت عادی فاصله می‌گیرند و در حالت اشباع شده نیز رنگ آبی سردتر از واقعیت است.

حالت استاندارد کمی بهتر به نظر می‌رسد؛ اما در این حالت نیز تمامی رنگ‌ها به سردی گرایش دارند. اسلایدر تنظیم دمای رنگ گوشی نیز کمک چندانی به حل این مشکل نمی‌کند.

پوکو M4 5G از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و در بخش تنظیمات نیز دو حالت ۶۰ و ۹۰ هرتز دیده می‌شود. هرچند که در طول بررسی پوکو M4 5G متوجه شدیم این گوشی توانایی پشتیبانی از رفرش‌ریت ۳۰ هرتز را نیز دارد. اگر از حالت ۹۰ هرتز استفاده کنید، رابط کاربری گوشی و اکثر برنامه‌ها با نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتز اجرا می‌شوند.

بررسی پوکو M4

در این میان اگرچه کروم گزارش می‌دهد که در حال اجرا روی حالت ۹۰ هرتز است؛ اما با بررسی نرم‌افزاری مشخص شد که هنوز در حالت ۶۰ هرتز اجرا می‌شود. البته این مشکل برای مرورگر پیش‌فرض گوشی و دیگر مرورگرها وجود ندارد. شاید فکر کنید که این گوشی با رفرش‌ریت تطبیقی میانه‌ای ندارد؛ اما اینطور نیست. شیائومی برنامه‌های ویدیو محور را مجبور به اجرا در حالت ۶۰ هرتز می‌کند که باعث می‌شود در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

همچنین به ندرت در تصاویر ثابت رفرش‌ریت به ۳۰ هرتز می‌رسد. به طور کلی سیستم رفرش‌ریت تطبیقی پوکو M4 5G ابتدایی است، اما کارایی لازم را دارد.

باتری

پوکو M4 5G از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و تراشه بهینه مدیاتک دایمنسیتی 700 بهره می‌برد. ترکیب این دو عمر باتری بالایی را در گوشی‌های مختلفی همچون ردمی نوت 10 5G، پوکو M3 پرو 5G و سامسونگ گلکسی A22 5G به ارمغان آورده است. پوکو ام 4 نیز در این میان استثنا نیست و عمر باتری بسیار خوبی دارد.

شارژر Poco M4

اگر از وای‌فای استفاده کنید، با یک بار شارژ انرژی لازم برای ۱۸ ساعت و ۲۸ دقیقه وبگردی را خواهید داشت. همچنین پوکو M4 5G می‌تواند تا ۱۶ ساعت و ۵ دقیقه به صورت آفلاین ویدیو پخش کرده یا تا ۳۲ ساعت و ۳۰ دقیقه تماس صوتی برقرار کند.

شیائومی سیستم شارژ سریع ۳۳ وات پوکو M4 Pro 5G را حذف کرده است و این گوشی می‌تواند حداکثر با سرعت ۱۸ وات شارژ شود. با این سرعت پس از نیم ساعت حدود ۳۱ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد. برای شارژ کامل نیز باید ۲ ساعت صبر کنید که نسبتا زمان زیادی است. البته فراموش نکنیم که سامسونگ اکثر مدل‌های اقتصادی خود را با شارژ ۱۵ وات عرضه می‌کند.

بررسی نرم‌افزار و عملکرد پوکو M4 5G

پوکو M4 5G در بخش نرم‌افزاری از اندروید 12 در کنار رابط کاربری MIUI 13 بهره می‌برد. MIUI 13 از نظر ظاهری تفاوت چندان زیادی با نسخه قبل ندارد و خود شیائومی نیز گفته که در این نسخه بیشتر روی بهبود مدیریت رم، استفاده بهینه از CPU و حافظه ذخیره‌سازی تمرکز کرده است.

رابط کاربری POCO M4

اگرچه تغییرات ظاهری زیادی را شاهد نیستیم، اما رابط کاربری همانند گذشته سریع است و قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی دارد. همچنین منوها شاداب و مملو از رنگ هستند و در آنها حتی به موارد جزئی توجه شده است. اگر می‌خواهید از جزئیات رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری پوکو M4 5G آگاهی داشته باشید، بهتر است به بررسی پوکو F4 یا بررسی شیائومی ردمی نوت 11S مراجعه کنید.

عملکرد

پوکو M4 5G به تراشه دایمنسیتی 700 مجهز شده است. این تراشه اگرچه چندان قدرتمند نیست؛ اما بر اساس نود ۷ نانومتری ساخته شده و مدرن به حساب می‌آید. در کنار تراشه نیز ۴ یا ۶ گیگ رم LPDDR4x و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 قرار خواهند گرفت. همچنین در صورت نیاز تا ۲ گیگابایت از حافظه به عنوان رم مجازی تعریف خواهد شد.

رابط کاربری MIUI 13

در ادامه به بررسی عملکرد نسخه ۱۲۸ گیگابایتی پوکو M4 5G در بنچمارک‌های مختلف می‌پردازیم. نتایج دایمنسیتی 700 از عملکرد خوب این تراشه در مقایسه با رقبای خود در گوشی‌های اقتصادی حکایت دارد.

گیک‌‌بنچ 5 (چند هسته‌ای)

Xiaomi Redmi Note 11S (Mediatek Helio G96) : 1837
Poco M4 Pro 5G (Dimensity 810) : 1797
Poco M4 5G (Dimensity 700) : 1730
Samsung Galaxy A23 (Snapdragon 680) : 1673

گیک‌بنچ 5 (تک هسته‌ای)

Xiaomi Redmi Note 11S (Mediatek Helio G96) : 526
Poco M4 Pro 5G (Dimensity 810) : 597
Poco M4 5G (Dimensity 700) : 552
Samsung Galaxy A23 (Snapdragon 680) : 380

انتوتو 9

Xiaomi Redmi Note 11S (Mediatek Helio G96) : 308741
Poco M4 Pro 5G (Dimensity 810) : 353663
Poco M4 5G (Dimensity 700) : 336380
Samsung Galaxy A23 (Snapdragon 680) : 273554

GFX Aztek ES 3.1 High (onscreen)

Xiaomi Redmi Note 11S (Mali G57 MC2) : 8.3
Realme 8 (Mali G76 MC4) : 12
Poco M4 5G (Mali G57 MC2) : 8.5
Samsung Galaxy A23 (Adreno 610) : 4.7

GFX Aztek Vulkan High (onscreen)

Xiaomi Redmi Note 11S (Mali G57 MC2) : 7.7
Realme 8 (Mali G76 MC4) : 11
Poco M4 5G (Mali G57 MC2) : 7.8
Samsung Galaxy A23 (Adreno 610) : 4.6

این تراشه توانست در بنچمارک گیک‌بنچ اسنپدراگون 678 و 680 و همچنین اکثر تراشه‌های سری G مدیاتک هلیو را شکست دهد. البته تراشه هلیو G96 توانست در بخش چند هسته‌ای گیک‌بنچ با اختلاف کم دایمنسیتی 700 را پشت سر بگذارد؛ اما تراشه استفاده شده در پوکو M4 5G به لطف فرکانس بالاتر دو هسته کورتکس A76 در بخش تک هسته‌ای بهتر ظاهر شد.

انتوتو یک بنچمارک ترکیبی است که موارد مختلفی همچون رم و حافظه را نیز در نظر می‌گیرد. پوکو M4 5G در مقایسه با همرده‌های خود خوب ظاهر می‌شود؛ اما بهترین دستگاه مجهز به دایمنسیتی 700 نیست.

رابط کاربری MIUI 13

در تست‌های گرافیک دایمنسیتی 700، دایمنسیتی 810 و هلیو G96 تقریبا در یک سطح ظاهر می‌شوند. از آنجایی که هر سه تراشه ترکیب دو هسته‌ای Mali-G57 را به عنوان پردازشگر گرافیکی در خود جا داده‌اند، چنین چیزی منطقی است. در این میان نمی‌توان تراشه هلیو G95 را نادیده گرفت. این تراشه کمی قدیمی شده؛ اما از نظر گرافیکی نسبت به سایر رقبای خود یک سر و گردن بالاتر است. عملکرد خوب این تراشه در بازی را می‌توان به حضور پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای Mali-G76 مربوط دانست.

پوکو M4 5G در طول بررسی عملکرد خوبی از خود نشان داد. حرکت در منوها روان اجام می‌شود و همه‌چیز سریع به نظر می‌رسد. به طور کلی تراشه دایمنسیتی 700 انتخاب خوبی برای این گوشی بوده است.

بررسی دوربین پوکو M4 5G

پوکو M4 5G از تنها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در کنار این دوربین نیز یک حسگر ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق قرار گرفته تا برای مثلا برای ثبت تصاویر پرتره کمک کند. شیائومی در دوربین اصلی این گوشی از حسگر SK Hynix hi1337 استفاده کرده که اندازه هر پیکسل در آن ۱ میکرومتر است. در کنار این حسگر نیز لنزی با دیافراگم f/2.2 دیده می‌شود.

بررسی پوکو M4

این حسگر اقتصادی اگرچه چندان شناخته شده نیست، اما کیفیت نسبتا خوبی دارد. دوربین سلفی نیز از حسگر ۵ مگاپیکسلی SK Hynix hi556 بهره می‌برد. حسگر اشاره شده پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 (فوکوس ثابت) قرار گرفته است.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

دوربین اصلی

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی خیلی با انتظارات ما فاصله‌ای نداشتند و حتی می‌‌توان گفت که برای این بازه قیمتی خوب ارزیابی می‌شوند. رنگ‌ها به واقعیت نزدیک هستند و کنتراست و گستره داینامیک نیز وضعیت خوبی دارند. اگر بخواهید با دقت زیاد به تصاویر نگاه کنید، قطعا متوجه کمبودهایی می‌شوید و جزئیات خیلی زیاد نیستند. برخی قسمت‌ها مخصوصا بخش‌هایی که جزئیات زیادی دارند (مثل علف یا گل و گیاه) نرم به نظر می‌رسند.

همه این مشکلات گوشی‌های اقتصادی عادی تلقی می‌شوند و به طور کلی فکر می‌کنیم که عملکرد پوکو M4 5G در این زمینه بد نبوده است. دوربین اصلی گزینه‌ای به نام AI نیز برای بهبود عکس‌ها دارد. در این حالت فقط شاهد اشباع رنگ‌ها و افزایش کنتراست خواهیم بود و کیفیت کلی تغییر چندانی نمی‌کند.

دوربین پوکو ام 4 قادر به ثبت تصاویر پرتره نیز هست. هرچند با توجه به اینکه اغلب صورت سوژه نرم و تار ثبت می‌شود، این تصاویر نمی‌توانند شما را راضی کنند. از نکات مثبت تصاویر پرتره می‌توان به شناسایی و جداسازی مناسب سوژه و پس‌زمینه و افکت بلر (تاری پس‌زمینه) خوب اشاره کرد.

پوکو M4 5G به دوربین تله‌فوتو مجهز نشده است، اما در طول بررسی متوجه حضور گزینه‌ای برای زوم دیجیتال ۱۰ برابری شدیم. طبیعتا ما استفاده از این گزینه را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا حتی در زوم ۵ برابری نیز تصاویر بیشتر به نقاشی‌های رنگ روغن شباهت دارند تا چیز دیگر.

دوربین سلفی

همانند دوربین اصلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز تصاویر نسبتا خوبی را برای یک گوشی اقتصادی ثبت می‌کند. جزئیات در سطح خوبی قرار دارند و رنگ‌ها خیلی با واقعیت فاصله ندارند. هرچند که دوربین تا حد زیادی قادر به ثبت جزئیات بافت صورت نیست. همچنین با توجه به اینکه فوکوس دوربین سلفی ثابت است، به سختی می‌توان صورت سوژه را به طور کامل در فوکوس قرار داد.

شما می‌توانید با دوربین سلفی تصاویر پرتره هم بگیرید. البته کیفیت این تصاویر در حد نمونه‌های گرفته شده با دوربین اصلی نیست؛ زیرا دوربین در شناسایی سوژه بیشتر به مشکل می‌خورد. هرچند که کیفیت افکت بلر راضی کننده است.

کیفیت عکس‌ها در شب

دوربین اصلی

دوربین پوکو M4 5G در نور کم عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. سطح جزئیات نسبتا بالا است و رنگ‌ها نیز به خوبی ثبت شده‌اند. تنها مشکل اینجاست که در تمامی تصاویر سطح نویز کمی بالا است. همچنین پوکو M4 5G در طول بررسی با بخش‌های تاریک‌تر و همچنین منابع نور مشکل داشت. البته توجه کنید که تمامی صفات با در نظر گرفتن برچسب قیمتی این گوشی استفاده شده‌اند و طبیعتا واژه خوب برای این گوشی و گلکسی A53 به معنی کیفیت یکسان نیست.

اگر از حالت شب استفاده کنید، تغییر محسوسی (نه خیلی زیاد) در کیفیت عکس‌ها ایجاد خواهد شد. در این حالت بخش‌های تاریک و منابع نوری بهتر کنترل می‌شوند و خطوط و مرزها نیز واضح‌تر به نظر می‌رسند. برای ثبت هر عکس در حالت Night mode باید حدود ۴ تا ۶ ثانیه صبر کنید؛ اما قطعا این صبر کردن ارزشش را دارد.

بررسی پوکو M4

زوم ۲ برابری

زوم کردن در شب می‌تواند تصمیمی عجیب باشد. اگر انتظارات خود را فوق‌العاده پایین بیاورید و سپس آنقدر صبور باشید که چند عکس گرفته و آنهایی که تار هستند را پاک کنید، شاید یک عکس قابل استفاده به دست بیاورید. اگر می‌خواهید کمی بخندید هم زوم را روی ۵ برابر قرار دهید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی تصاویری بسیار نرم و مملو از نویز را در شب ثبت می‌کند. قرار دادن سوژه در فوکوس نیز بسیار سخت است. به طور کلی توصیه می‌کنیم که در نور کم با پوکو M4 5G عکس سلفی نگیرید.

فیلم‌برداری

ویدیوهای ضبط شده با دوربین اصلی کیفیت مناسبی دارند، ولی نمی‌توانند شما را تحت تاثیر قرار دهند. جزئیات این ویدیوها برای کیفیت FullHD نسبتا بالا است و رنگ‌ها نیز دلپذیر هستند. همچنین نویز به خوبی کنترل شده است و گستره داینامیک نسبتا محدود نیز آنچنان تاثیر بدی در نتیجه نهایی نمی‌گذارد.

بررسی پوکو M4

هرچند ۳ مورد باعث می‌شود که فیلم‌برداری با پوکو M4 5G کیفیت خوبی نداشته باشند. مشکل اول تلاش دائمی دوربین برای فوکوس کردن است که باعث می‌شود فیلم تار شود. مشکل دوم به فلیکر یا همان سوسو زدن نور برمی‌گردد. مشکل سوم نیز نبود لرزشگیر در این گوشی است که شما را مجبور می‌کند در هنگام فیلم‌برداری از حتی راه رفتن اجتناب کنید.

جمع‌بندی

پوکو M4 5G با برچسب قیمتی ۲۴۰ دلاری روانه بازار شده است. این در حالی است که در این بازه قیمتی گزینه‌های جذابی وجود دارند که رقابت کردن با آنها برای نسل جدید Poco M آسان نیست. اول از همه با ردمی نوت 11 شروع می‌کنیم.

بررسی پوکو M4

برخی از برتری‌های این گوشی در مقایسه با پوکو ام 4 5G شامل نمایشگر امولد، اسپیکرهای استریو، تاییدیه IP53، شارژ سریع ۳۳ وات، حضور دوربین‌های فوق‌عریض و ماکرو و همچنین دوربین سلفی با رزولوشن بالاتر می‌شود. اگر هم با خرید گوشی‌هایی که اندکی قدیمی شده‌اند مشکلی ندارید، گلکسی A32 می‌تواند گزینه جذابی باشد.

به طور کلی پیشنهاد کردن نماینده پوکو کمی سخت است. شیائومی در اقدامی عجیب و گیج‌کننده تصمیم گرفت نسخه‌ای ضعیف‌تر از پوکو M4 5G عرضه شده در هند را روانه بازارهای جهانی کند. این در حالی است که حتی نسخه مخصوص بازار هند این گوشی در مقایسه با پوکو M4 Pro 5G به صورت ملاحظه‌ای ضعیف‌تر است، ولی این دو گوشی بسیار نزدیک قیمت‌گذاری شده‌اند.

رابط کاربری MIUI 13

از طرفی این گوشی روی کاغذ امکانات خوبی همچون نمایشگر ۹۰ هرتز، تراشه مدیاتک 700، گوریلا گلس 3، تاییدیه IP52، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را به ارمغان می‌آورد؛ اما در عمل همه‌چیز گل و بلبل نیست. در طول بررسی پوکو M4 5G متوجه شدیم که نمایشگر این گوشی ناامید کننده است و روشنایی پایین آن نیز باعث می‌شود که در استفاده بیرونی به مشکل بخورید. در نهایت باید گفت که گزینه‌های جذاب‌تری نسبت به پوکو M4 5G در بازار هستند که خرید آنها منطقی‌تر جلوه می‌کند، مگر اینکه به شدت جذب طراحی این گوشی شده‌ باشید.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا در رنگ‌های مختلف
  • تاییدیه IP52 برای مقاومت در برابر پاشیدن قطرات آب
  • کیفیت مناسب اسپیکر
  • عمر باتری عالی
  • سرعت شارژ مناسب
  • عملکرد قابل قبول
  • رابط کاربری روان
  • کیفیت خوب عکس‌ها و ویدیوها در نور مناسب
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • درگاه اختصاصی کارت حافظه
  • فرستنده مادون قرمز

معایب

  • روشنایی و کیفیت پایین صفحه نمایش
  • نبود اسپیکرهای استریو
  • نبود دوربین فوق عریض و ماکرو
  • کیفیت نه چندان خوب دوربین سلفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جک هدفون بالای گوی خیلی بهتره

    پایین اصلا نمیشه با گوشی کار کنی