برنامه اندروید انتقال فایل گوشی کامپیوتر

بهترین برنامه های اندروید برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر

امروز قصد داریم تعدادی از برترین برنامه ها برای انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی های اندرویدی را معرفی کنیم. استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند ضمن ساده‌تر کردن فرآیند انتقال اطلاعات، سرعت را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد.

یکی از کارهایی که کاربران اندرویدی به طور مدوام انجام می‌دهند، انتقال اطلاعات بین گوشی یا تبلت و کامپیوتر است. برای انجام این کار روش‌های مختلفی پیش روی کاربران اندرویدی قرار دارد. با این وجود بسیاری از کاربران به دلیل عدم آگاهی از مناسب‌ترین برنامه‌ها برای انجام این کار، به سراغ راه‌هایی سخت‌تر برای انجام این کار می‌روند.

امروز در گجت نیوز سعی داریم نگاهی مختصر داشته باشیم به برخی از برترین برنامه های اندروید که برای انتقال فایل بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر به کار می‌روند.

پیش از این که به بررسی دقیق‌تر این روش‌ها بپردازیم باید به اپلیکیشن Syncthing-Fork برای این کار اشاره کنیم. این برنامه علیرغم عملکرد فوق‌العاده در انتقال اطلاعات از اندروید به PC، رابط کاربری نسبتا پیچیده‌ای داشته و برای کاربران مبتدی چندان مناسب نیست.

معرفی برترین برنامه ها برای انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی

AirDrop و Pushbullet

اپلیکیشن AirDroid

قیمت: رایگان (نسخه پایه) – ماهیانه 2 دلار؛ سالیانه 20 دلار؛ دو ساله 29 دلار

اپلیکیشن AirDroid یکی از برترین اپلیکیشن‌ها برای انتقال داده‌ها از PC به اندروید است. بعلاوه، به کمک این اپلیکیشن همچنین می‌توانید از طریق کامپیوتر خود پیامک یا MMS هم ارسال کنید، اعلان‌های گوشی را ببینید و بسیاری کارهای باورنکردنی با گوشی را بدون دسترسی به آن انجام دهید.

نسخه پایه از این اپلیکیشن کاملا رایگان است؛ اما برای دسترسی به تمامی خدمات، باید نسخه کامل آن را خریداری کنید.

از طرف دیگر، اپلیکیشن Pushbullet نیز کمی گران‌تر از AirDrop است و عملکردی مشابه با آن را برای انتقال اطلاعات بین PC و اندروید ارائه می‌دهد. با این حال فرقی نمی‌کند که کدامیک از این دو اپلیکیشن معروف را برای انتقال اطلاعات انتخاب کنید؛ چون هر دوی آن‌ها از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای انجام این کار به شمار می‌روند.

Cloud Storage

اپلیکیشن Cloud Storage

قیمت: رایگان (خدمات پایه) – متفاوت بسته به اپلیکیشن انتخابی

Cloud Storage اپلیکیشنی عالی برای انتقال اطلاعات بین اندروید و PC به شمار می‌رود که از سرویس‌های ابری مختلفی نظیر دراپ باکس، گوگل درایو، وان درایو، باکس و… نیز پشتیبانی می‌کند. مکانیزم انتقال اطلاعات توسط این اپلیکیشن بسیار ساده است. شما اطلاعات یکی از دستگاه‌ها (گوشی یا کامپیوتر) را بر روی هریک از فضاهای ابری مورد نظر خود آپلود کرده و سپس بر روی دستگاه دیگر آن‌ها را دانلود می‌کنید!

البته هریک از فضاهای ابری مورد اشاره اپلیکیشن‌های مخصوص به خود را در اختیار دارند که می‌توان انتقال اطلاعات را به همین سبک از طریق آن‌ها انجام داد. با این حال Cloud Storage با دسترسی به تعداد زیادی از این سرویس‌های ابری، کار را بسیار ساده‌تر می‌کند!

Feem v4

برنامه اندروید انتقال فایل گوشی کامپیوتر

قیمت: رایگان

یکی دیگر از برنامه های فوق‌العاده برای انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی Feem v4 است. این اپلیکیشن طراحی ساده‌ای دارد و در انتقال اطلاعات از دو سیستم که به یک شبکه وای فای واحد متصل هستند، عالی عمل می‌کند. بنابراین به کمک این برنامه می‌توانید اطلاعات را بین گوشی، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ و هر دستگاه دیگری منتقل کنید.

برای انتقال اطلاعات از طریق Feem v4 تنها لازم است که هریک از این دستگاه‌ها نسخه مربوطه از این برنامه را دانلود و اجرا کنند. شبکه وای فای متصل‌کننده دستگاه‌ها به هم حتی نیاز نیست به اینترنت متصل باشد و اتصال محلی نیز برای انتقال اطلاعات کافیست.

Feem v4 ساده و موثر عمل می‌کند و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. همچنین رابط کاربری این برنامه هم بسیار ساده و سرراست طراحی شده است.

در این میان بد نیست به اپلیکیشن Shelter هم اشاره کنیم که طراحی مشابهی داشته و عملکردی شبیه به Feem v4 را ارائه می‌دهد.

Resilio Sync

اپلیکیشن ResilioSync

قیمت: رایگان ( نسخه پایه) – حداکثر 75 دلار

اپلیکیش Resilio Sync که پیش از این با نام BitTorrent Sync شناخته می‌شد، برنامه جالبی است. این اپلیکیشن بسیار شبیه به Cloud Storage است؛ با این تفاوت که در آن خبری از سرور خارجی نیست و دسکتاپ یا لپ تاپ شما نقش سرور را ایفا می‌کند. همین امر باعث امنیت بالای این اپلیکیشن در مقایسه با Cloud Storage و سایر سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری می‌شود. به کمک این برنامه می‌توانید هر تعداد فایلی که مایلید را بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی جابجا کنید. Resilio Sync همچنین از ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی کرده و گزینه‌ای بسیار مطمئن به شمار می‌رود.

به بیان ساده‌تر، با استفاده از اپلیکیشن Resilio Sync کامپیوتر و گوشی شما به طور مستقیم با هم صحبت خواهند کرد. این برنامه برای استفاده محدود رایگان است. با این وجود برای دسترسی به تمامی قابلیت‌های آن باید با پرداخت هزینه‌ای نسبتا سنگین این برنامه را خریداری کنید.

این برنامه به سادگی می‌تواند جایگزین سرویس‌های انتقال داده ابری شود. با این حال مهم‌ترین ایراد آن پیچیدگی بیش از حد رابط کاربری است؛ به طوری که اگر دقیقا به جزئیات برنامه وارد نباشید، ممکن است ساعت‌ها درگیر ارسال یک فایل ساده بمانید!

Xender

اپلیکیشن Xender

قیمت: رایگان

Xender یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در حوزه انتقال داده‌ها بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر است. به کمک این برنامه می‌توانید از طریق یک شبکه وای فای داخلی گوشی خود را به سایر دستگاه‌ها متصل کنید. این اپلیکیشن به خوبی با سیستم عامل‌های اندروید، iOS، مک، ویندوز و حتی تایزن سازگار است و در اکثر مواقع وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. البته اپلیکیشن Xender به طور کلی در شمار برنامه‌هایی است که یا به بهترین شکل ممکن کار کرده و یا اصلا کار نمی‌کند!

در کنار امکان انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر، برنامه Xender همچنین قابلیت‌های دیگری هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به قابلیت تبدیل فایل‌های ویدیویی به صوتی و امکان دانلود ویدیوهای فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام اشاره کرد.

این اپلیکیشن همچنین رقیب قدرتمندی به نام Feem هم دارد که البته کمی ضعیف‌تر است.

انتقال فایل از گوشی اندرویدی به PC بدون نیاز به اپلیکیشن

برنامه اندروید انتقال فایل گوشی کامپیوتر

اگر به استفاده از اپلیکیشن‌ها برای انتقال داده از گوشی به کامپیوتر و برعکس اعتقادی ندارید، می‌توانید از روش‌های زیر برای این کار استفاده کنید.

استفاده از بلوتوث

اگر لپ تاپ شما ماژول بلوتوث در اختیار داشته یا کامپیوترتان به دانگل بلوتوث مجهز است، می‌توانید گوشی یا تبلتتان را از این طریق به لپ تاپ متصل کرده و اطلاعات خود را منتقل کنید. البته سرعت انتقال در این روش بسیار پایین است و از آن می‌توانید تنها برای فایل‌های کوچک استفاده کنید.

استفاده از USB OTG

کابل یو اس بی OTG امکان اتصال دستگاه‌های یو اس بی نظیر هارد دیسک‌های اکسترنال یا فلش مموری به سیستم شما را فراهم می‌کنند. بنابراین می‌توانید به کمک این روش اطلاعاتتان را با حداقل هزینه ممکن منتقل کنید.

اشتراک‌گذاری اطلاعات از طریق ایمیل

به کمک ایمیل هم می‌توانید تصاویر یا اسناد مد نظر خود را ارسال کنید. با این حال حجم اطلاعات قابل انتقال توسط سرویس‌های ایمیل مختلف نیز معمولا محدود ( حدود 25 مگابایت) است.

اشتراک‌گذاری از طریق چت

یکی دیگر از روش‌های انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر نیز چت است؛ خصوصا اگر از اپلیکیشن‌هایی نظیر Discord، Slack یا Skype استفاده کنید. برای انجام این کار کافیست اطلاعات مورد نظرتان را از یک دستگاه ارسال کرده و بر روی دستگاه دیگر دریافت کنید. البته در این روش نیز نمی‌توانید فایل‌های چندان بزرگ را انتقال دهید.

برخی اپلیکیشن‌ها نظیر اسکایپ یا Slack از فرمت‌هایی نظیر PDF، یا Rar نیز پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی که بسیاری سرویس‌های دیگر قادر به پشتیبانی از آن‌ها نیستند.

استفاده از کابل دیتا( شارژ)

استفاده از کابل دیتا یکی از پرکاربردترین و مطمئن‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود. در این روش، تنها کافیست گوشی را با استفاده از سیم شارژر خود به کامپیوتر متصل کنید!

حافظه میکرو اس دی

دستگاه‌هایی که از حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند اطلاعات را همانند یک فلش مموری منتقل کنند. در این روش به کمک اپلیکیشن‌های مختلف مدیریت فایل می‌توانید اطلاعات مدنظرتان را روی کارت حافظه بریزید. در گام بعدی نیز حافظه را از گوشی خارج کرده و به کمک مموری ریدر به کامپیوتر یا لپ تاپتان منتقل کرده و به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنید!

قابلیت Nearby Share اندروید

قابلیت Nearby Share در دستگاه‌های اندرویدی عملکردی مشابه با قابلیت AirDrop اپل دارد. بنابراین می‌توانید به کمک آن فایل‌های کوچک یا بزرگ را بین دستگا‌ه‌های نزدیک به هم به اشتراک بگذارید. البته دقت کنید که این قابلیت تنها برای ارسال اطلاعات بین دو دستگاه اندرویدی کاربرد دارد.

شما چه برنامه یا روش دیگری را برای انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی در نظر دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*