ابرخودرو جدید زنوو

ابرخودرو جدید زنوو با 1800 اسب بخار قدرت، زبان شما را بند می‌آورد

ابروخودرو جدید شرکت دانمارکی زنوو به پیشرانه V12 با قدرت فوق‌العاده 1800 اسب بخار و شاسی جدید ماژولار مجهز شده است.

طی روزهای گذشته، هفته خودروی مونتری میزبان برخی از انواع ابرخودرو های مسحورکننده بوده که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفتند. این رویداد هم‌چنین فرصتی برای برخی از خودروسازان خاص بود تا چشم‌اندازی اجمالی از برنامه‌های آینده خود را به نمایش بگذارند. در این میان، ابرخودرو جدید شرکت زنوو با نیروی 1800 اسب بخاری خود، نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

این خودروساز چند سالی است که مدل Zenvo TSR-S را وارد بازار کرده و زمان آن فرا رسیده تا از ابرخودرو جدید خود رونمایی کند. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که در حال کار بر روی یک خودروی جدید بر پایه پلتفرم TSR-S است. با این وجود، گزارش جدید Top Gear نشان می‌دهد که هیولای بعدی زنوو، مجهز به یک شاسی ماژولار فیبر کربنی کاملا جدید خواهد بود که با پیشرانه V12 و سایر اجزای به‌روز شده، همراه خواهد بود.

ابرخودرو زنوو

این طرح مفهومی که طی هفته گذشته برای مشتریان بالقوه به اشتراک گذاشته شد، از مشخصات فنی جالبی برخوردار شده که اشتیاق علاقه‌مندان را تا زمان نهایی شدن و عرضه عمومی آن دوچندان کرده است. ینس سوردراپ، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر ارشد تجاری شرکت زنوو گفته که علاوه بر شاسی جدید، ابرخودرو جدید زنوو دارای یک پیشرانه جدید و ماژولار V12 با دو توربوشارژ برقی خواهد بود. این موتور توانایی تولید حداکثر 1800 اسب بخار را دارد. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید جایگزین خواهد شد. شاسی، موتور، گیربکس و پیشرانه الکتریکی این هایپرکار، به صورت بومی، توسط زنوو طراحی و ساخته خواهند شد.

علی‌رغم بازده فوق‌العاده پیشرانه، Svedrup عنوان کرده که زنوو صرفا به دنبال خلق اعداد و ارقام پر زرق و برق نیست و به دیگر جنبه‌های کیفی نیز توجه خواهد داشت. با این وجود، سازندگان اصلی انواع هایپرکار، ابرخودروهای خود را با توان بیش از 1000 اسب بخاری تولید می‌کنند. در عوض، شعار زنوو، ساخت خودروهایی است که با پیمایش هر مایل، لبخند را بر روی لب‌های راننده بیاورد.

ابرخودرو زنوو

در این گزارش عنوان شده که دو نسخه از ابرخودرو جدید زنوو در حال ساخت بوده که اولین مدل، یک هایپرکار هیبریدی بزرگ تورینگ است که احتمالا به یک پیشرانه الکتریکی در محور جلو برای پشتیبانی از چهار چرخ متحرک مجهز خواهد شد. در مقابل، مدل دیگر با تمرکز بر رانندگی در پیست طراحی شده و قادر به تولید نیروی رو به پایین فوق‌العاده‌ای خواهد بود. ابرخودروی جدید زنوو تنها 1250 کیلوگرم وزن دارد که این مقدار بسیار کم‌تر از وزن خالص 1406 گرمی همتای آن، هنسی ونوم F5 رودستر است.

هنوز مشخص نیست که زنوو از چه برگ برنده‌ای برای متمایز کردن خودروهای جدیدش استفاده خواهد کرد، اما این شرکت دانمارکی در گذشته از جاه‌طلبی و آزمایش کردن هراسی نداشته است. ابرخودرو TSR-S، به بال متحرکی خارق‌العاده مجهز است که نظیر آن را در هیچ‌یک از خودروهای مشابه نخواهید یافت. البته این ویژگی جذاب در عمل، نه برای راننده، بلکه برای افرادی که نظاره‌گر آن هستند جذاب است.

ابرخودرو زنوو

بال مرکزی ابرخودروی زنوو، با انتقادهایی از سوی مهندسان و رانندگان پیست قرار گرفته و آنها معتقدند که اثر مورد نظر بال برای افزایش حرکت جانبی نیروی رو به پایین، در واقع هندلینگ را دشوار می‌کند. زیرا لاستیک‌ها بیرونی با نیروی کم‌تری به آن تکیه می‌کنند که باعث کاهش چسبندگی خودرو خواهد شد. هم‌چنین دیگر نقد وارده، عدم دریافت تغییرات آیرودینامیکی منطبق در قسمت جلویی خودرو بوده که برای تعادل و کنترل سرعت بالا، چندان مناسب نیست. در نهایت، بال خودرو نیز نیروی رو به پایین را کاهش می‌دهد. با این حال، ابرخودروی جدید زنوو می‌تواند محصولی بیش از یک طرح جذاب ابتدایی و پر عیب و نقص باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*