امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از گرانترین کیبوردهای جهان که با قیمت های سرسام‌آور خود هوش از سر شما می‌پرانند!

اینها گرانترین کیبوردهای کامپیوتر جهان هستند

امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از گرانترین کیبوردهای جهان که با قیمت های سرسام‌آور خود هوش از سر شما می‌پرانند! تعدادی از این کیبوردها از مواد پریمیوم ساخته شده‌اند و برخی دیگر طراحی منحصربفردی دارند.

در اختیار داشتن یک کیبورد خوب برای هرکسی که به طور روزانه از کامپیوتر خود استفاده می‌کند، کاملا ضروری است. کیبوردهای ممبرین ارزان‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند که عملکرد قابل قبول و قیمت مناسبی دارند. با این وجود اگر به دنبال یک تجربه حرفه‌ای‌تر هستید، احتمالا باید کیبوردهای مکانیکی را امتحان کنید. این دسته کیبوردها قابلیت شخصی‌سازی فراوانی دارند؛ به طوری که تقریبا همه چیز از سوییچ دلخواه گرفته تا رنگ پس‌زمینه کلیدها توسط کاربر قابل تغییر است.

البته سفارشی‌سازی جداگانه یک کیبورد امری هزینه‌بر است؛ بنابراین بسیار افراد سعی می‌کنند از ابتدا محصولی که به سلیقه و نیازشان نزدیک‌تر است را خریداری کنند.

البته در مساله خرید کیبوردها، محصولات گرانقیمت‌تر لزوما باکیفیت‌تر و بهتر نیستند. با نگاهی به محصولات بازار می‌توان کیبوردهایی با قیمت‌های سرسام‌آور را پیدا کرد که شاید خریدشان در نگاه اول، خنده‌دار به نظر برسد. با این حال بسیاری از این محصولات از مواد خاصی ساخته شده‌اند یا با طراحی منحصربفرد یا قابلیت‌هایی که دارند، هزینه سنگین خرید خود را توجیه می‌کنند.

در اینجا سعی داریم تعدادی از گرانترین کیبوردهای جهان را معرفی کنیم که با قیمت‌های چند صد یا چند هزار دلاری خود، گزینه‌هایی مناسب برای افرادی که قصد دارند محصولاتی منحصربفرد را خریداری کنند، به شمار می‌روند.

گرانترین کیبوردهای جهان

Datamancer Seafarer

قیمت: 1،200 دلار

کیبورد Seafarer

کیبوردهای متعددی در دنیا وجود دارند که طراحی عجیب و غریبی دارند. با این وجود، در میان همه آن‌ها، Datamancer Seafarer یکی از عجیب‌ترین‌هاست! طراحی این کیبورد 1300 دلاری به‌گونه‌ای‌ست که انگار سال‌ها در معرض رطوبت قرار داشته و تمام گوشه‌های آن زنگ زده است!

در پس‌زمینه این کیبورد طرحی همانند یک نقشه قدیمی قابل مشاهده است و در قسمت بالا و پایین آن استوانه‌هایی مارپیچی به کار رفته‌اند تا شکل کلی آن شبیه به یک کتیبه باز شده باشد. علاوه بر این، چراغ‌های مربوط به Caps. Lock یا Num. Lock نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تداعی‌کننده جواهراتی سبز رنگ باشند!

به جز طراحی ظاهری منحصربفرد، کیبورد Datamancer Seafarer از حیث مشخصات فنی محصولی کاملا معمولی به نظر می‌رسد. این کیبورد مکانیکی از سوییچ‌های Cherry MX استفاده می‌کند و از طریق چینش‌های مختلف کلیدها قادر به ارائه عملکردهایی متنوع است. به این ترتیب، آن چه این کیبورد را به محصولی جذاب تبدیل می‌کند صرفا طراحی بصری بسیار جذاب آن است. با این حال قیمت عجیب 1200 دلاری باعث می‌شود که افراد معدودی برای خرید این محصول داوطلب شوند.

علاوه بر این، لبه‌های برآمده فلزی نیز احتمالا باعث خستگی مچ در استفاده‌های طولانی از این کیبورد خواهد شد.

iKey DT-5K-FSR-IS

قیمت: 2،500 دلار

گرانترین کیبورد جهان

کیبورد iKey DT-5K-FSR-IS برای محصولی که گران‌تر از کامپیوتر بسیاری از ماست، طراحی بسیار معمولی‌ای دارد. با این وجود، ارزش این محصول بیشتر در قابلیت‌های آن نهفته است؛ نه طراحی!

سازنده iKey DT-5K-FSR-IS ادعا می‌کند که این کیبورد از جنس فولاد ضدخش و ضدخوردگی ساخته شده و برای استفاده در سخت‌ترین شرایط محیطی نظیر نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها و بسیاری محیط‌های صنعتی کاملا مناسب است. این کیبورد قادر است در دماهای بین 20- درجه تا 60 درجه سانتیگراد کار کرده و رطوبت 100 درصد را هم تحمل کند.

با این حال نمی‌توان منکر این امر شد که قیمت 2500 دلار برای یک کیبورد با طراحی ساده بیش از حد گران به نظر می‌رسد. این کیبورد همچنین تنها با سیستم عامل ویندوز سازگار است؛ بنابراین کاربران مک یا لینوکس قادر به استفاده از آن نخواهند بود. البته خرید این کیبورد در محیط‌هایی با شرایط آب و هوایی خاص به نظر منطقی می‌رسد؛ اما برای اکثریت کاربران که مقاومت و استحکام این محصول برایشان اهمیت ندارد، قیمت بسیار بالای آن توجیهی نخواهد داشت.

DataHand Pro II

قیمت: 1،200 دلار

کیبورد DataGand Pro II

ظاهر کیبورد جالب DataHand Pro II اصلا شبیه به کیبوردهای معمولی نیست. در عوض این کیبورد طراحی عجیبی شبیه به یک جفت دستکش دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد که به کمک نوک انگشتانش تایپ کند و از این طریق از آسیب‌های فیزیکی ناشی از استفاده بلندمدت از کیبوردهای معمولی دور بماند.

DataHand II Pro یکی از گرانترین کیبوردهای جهان است و علیرغم این که بر اساس گزارش‌های کاربران در هدف اصلی خود موفق ظاهر می‌شود؛ اما قیمت بیش از حد بالا و چرخه یادگیری بیش از حد سخت آن از جمله مواردی بودند که مانع از استقبال گسترده از آن شدند.

این محصول تنها در اواخر دهه 90 تولید شده و به فروش می‌رسید؛ هرچند که نسخه اصلاح شده آن در اوایل دهه 2000 نیز در اختیار علاقمندان قرار داشت. در حال حاضر، کیبورد DataHand Pro II محصولی کلکسیونی است که با قیمتی نزدیک به قیمت اولیه قابل خرید است.

Optimus Popularis

قیمت: 1،100 دلار

گرانترین کیبورد جهان

کیبورد Optimus Popularis یکی از منحصربفردترین اکسسوری‌های بازار است که توسط استودیو Art Lebedev ساخته شده است. این کیبورد 77 کلید مختلف دارد که بر روی هرکدام یک ال سی دی جداگانه تعبیه شده است. این نمایشگرهای LCD رزولوشنی 72 در 72 پیکسلی داشته و قادرند هر کاراکتر مورد نظر کاربر را نمایش دهند. علاوه بر این، نرخ رفرش نمایشگر هریک از کلیدها نیز 10 فریم بر ثانیه است.

بررسی‌های انجام شده بر روی این محصول حاکی از کیفیت ساخت مثال‌زدنی آن هستند. بر اساس این بررسی‌ها، ترکیب آلومینیوم و پلاستیک به کار رفته در ساخت این کیبورد حس کاملا پریمیومی به آن بخشیده و Optimus Popularis را هم‌تراز با بهترین محصولات مکانیکی بازار قرار می‌دهد.

در کنار این قابلیت‌های فوق‌العاده، قیمت 1100 دلاری این کیبورد، آن را به محصولی بیش از حد گران برای استفاده روزمره تبدیل می‌کند! علی‌الخصوص در صورتی که تصمیم داشته باشید زبان کیبورد را بر روی US و UK قرار دهید، استفاده از آن هیچ گونه توجیه خاصی نخواهد داشت. بنابراین تنها در صورتی که نمایش تصاویر مختلف بر روی هریک از دکمه‌های کیبورد یا نمایش یک ابزارک در گوشه‌ای از صفحه کلید برایتان بسیار حیاتی است، باید اقدام به خرید این محصول کنید!

Big Keys LX

قیمت: 200 دلار

کیبورد Big Keys LX

با این که کیبورد Big Keys LX فاصله زیادی با دیگر محصولات حاضر در لیست گرانترین کیبوردهای جهان دارد، اما قیمت دویست دلاری آن همچنان برای بسیاری کاربران PC بیش از حد بالاست. خصوصا وقتی متوجه شویم که این کیبورد نه از مواد چندان پریمیومی ساخته شده، نه طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و نه قابلیت‌های منحصربفردی را ارائه می‌کند!

با این حال دلیل قیمت بالای این محصول کلیدهای رنگی و بیش از حد بزرگ آن هستند که در اصل برای کمک به افرادی که با اندازه یا رنگ کیبوردهای معمولی مشکل دارند، طراحی شده‌اند!

مشکل Big Keys LX اینجاست که عملکرد آن اصلا چنگی به دل نمی‌زند. این عملکرد بد باعث شده که وبسایت TechRadar به خاطر کیفیت ساخت پایین، طراحی نه چندان جذاب و عملکرد نامناسب کلیدهای این کیبورد، آن را در لیست بدترین کیبوردهای تاریخ قرار دهد. بر این اساس، کار کردن با این محصول حتی از یک کیبورد معمولی هم سخت‌تر خواهد بود!

TechRadar طراحی این کیبورد را بچه‌گانه دانسته و آن را ابزاری بدردنخور برای افراد با محدودیت‌های فیزیکی دانسته است. در حال حاضر با جستجو در بازار می‌توان کیبوردهای بسیار بهتر و ارزان‌تری را برای معلولین و افراد با مشکلات بینایی پیدا کرد.

 Datamancer Sojourner

قیمت: 900 دلار

کیبورد Sojourner

کمپانی دیتامنسر، هدف ساخت کیبورد Sojourner را زنده کردن خاطرات دوران شیرین گذشته، یعنی زمانی که هنر و تکنولوژی دوشادوش هم پیشروی می‌کردند، توصیف کرده است. این کیبورد نیز دقیقا مشابه با Seafarer از یک قاب برنجی تشکیل شده است و طراحی آن یادآور گنجی است که مدت‌ها در زیر باد و باران قرار داشته است!

صفحه اصلی این کیبورد از چرم قهوه‌ای رنگی تشکیل شده و هریک از کلیدها درون قابی فلزی قرار داشته و حسی شبیه به یک ماشین تایپ قدیمی را به کاربر منتقل می‌کنند. این کیبورد 900 دلار قیمت دارد و با این که از دیگر محصول Datamancer یعنی Seafarer ارزان‌تر است، اما همچنان چندین برابر گران‌تر از مقداری‌ست که بسیاری افراد مایلند برای خرید کیبورد هزینه کنند.

Sojourner از سوییچ‌های طلایی استاندارد Cherry MX استفاده می‌کند و با تمامی سیستم عامل‌های اصلی مانند ویندوز، مک و لینوکس سازگار است. تنها نکته عجیب پیرامون این کیبوردها نوشته‌های روی کلیدهاست که در نگاه اول بسیار نامفهوم به نظر می‌رسند. کمپانی سازنده، این نوشته‌ها را الهام‌گرفته از دستخط افراد در بریتانیای قدیم می‌داند؛ اما این نوآوری منجر به ناخوانا به نظر رسیدن برخی نوشته‌ها حتی از فاصله بسیار نزدیک شده است. خصوصا شناسایی کلیدهای فانکشن این کیبورد احتمالا نیاز به مدت‌ها تمرین خواهد داشت.

Adata Golden Summoner

قیمت: 10،000 دلار

کیبورد طلایی Adata

گرانترین کیبورد جهان احتمالا محصولی از کمپانی Adata است که برای نخستین بار در نمایشگاه CES 2020 نمایش داده شد. کیبورد Golden Summoner محصولی ده هزار دلاری است که سطح و رویه کلیدهای آن به طور کامل از طلای 24 عیار تشکیل شده است. همچنین خود کلیدها هم از جنس آلومینیوم هستند تا این محصول علاوه بر گرانترین، به یکی از سنگین‌ترین کیبوردهای جهان هم تبدیل شود. این صفحه کلید به سفارش یکی از مشتریان فوق‌العاده ثروتمند Adata  و تنها در شش نسخه ساخته شده است.

این کیبورد به جز این که از ارزشمندترین فلز کره زمین ساخته شده است تفاوت چندانی با بسیاری کیبوردهای مکانیکی بازار ندارد. به طور خاص، Golden Summoner در زیر پوسته طلایی خود، همان کیبورد XPG Summoner است که حدود 150 دلار قیمت دارد!

تمامی مشخصات سخت افزاری و حتی طراحی این دو محصول مشابه هم هستند تا تفاوت قیمت 9850 دلاری آن‌ها تنها در جنسشان خلاصه شود! به نظر می‌رسد حداقل شش نفر در دنیا وجود داشته‌اند که بیشتر از عقل، پول داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت، خرید کیبورد Golden Summoner یکی از مسخره‌ترین راه‌ها برای خرج کردن ده هزار دلار پول است!

Happy Hacking Keyboard Professional HP Japan

قیمت: 4،240 دلار

گرانترین کیبورد های جهان

با این که کیبورد Golden Summoner عنوان احمقانه‌ترین راه برای خرج کردن ده هزار دلار را از آن خود می‌کند، اما عنوان رسمی گرانترین کیبورد جهان نصیب محصولی خاص از ژاپن به نام Happy Hacking Keyboard Professional HP Japan می‌شود که با قیمت 4240 دلار، نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. این کیبورد نیز همانند Golden Summoner از روکش طلا ساخته شده است؛ اما آن چه این قیمت عجیب و غریب را برای آن رقم زده، استفاده از لاک اوروشی در ساخت آن است.

لاک اوروشی، ماده‌ای است که از صمغ درخت اوروشی در ژاپن ساخته می‌شود. لمس و یا حتی استشمام صمغ خام این درخت باعث مسموم شدن انسان می‌شود و روش‌های فرآوری آن نسل‌هاست که در ژاپن تمرین می‌شود. محصولات نهایی ساخته شده با صمغ درخت اوروشی در شمار گرانقیمت‌ترین صادرات این کشور به شمار می‌روند.

سطح تمامی کلیدهای کیبورد Happy Hacking از لایه‌ای از لاک اوروشی بهره می‌برند. این محصول استثنایی در سال 2006 به مناسبت بزرگداشت دهمین سال تاسیس برند در تعداد بسیار محدودی به بازار عرضه شد.

Optimus Maximus Keyboard

قیمت: 1،600 دلار

کیبورد Optimus Maximus

هریک از کلیدهای کیبورد ماکسیموس آپتیموس همانند دیگر محصول این کمپانی، Popularis از یک صفحه نمایش بهره می‌برند. البته این بار به جای استفاده از صفحه نمایش‌های LCD شاهد استفاده از صفحات اولد بر روی تمامی 113 کلید این کیبورد هستیم. هریک از این نمایشگرها قابلیت شخصی‌سازی کامل دارند و می‌توان بر روی آن‌ها هر چیزی، از تصاویر گرفته تا کامنت‌های ویدیویی را نمایش داد. این کیبورد همچنین با ویندوز و مک هم سازگار است و یک ورودی کارت میکرو اس دی دارد که می‌توان با استفاده از آن تنظیمات نمایشگرهای کلیدها را به طور مجزا بارگذاری و اجرا کرد.

مشکل این کیبورد نیز همانند Popularis در این است که اگر تجهیز تک تک کلیدهای آن به صفحه نمایش‌های مجزا را کنار بگذاریم، با محصولی کاملا معمولی و یا حتی ضعیف‌تر از نمونه‌های استاندارد بازار طرف هستیم. این کیبورد 1600 دلاری حدودا ده برابر گران‌تر از یک کیبورد حرفه‌ای است. با این حال، کاربری آن به هیچ عنوان برتر از یک کیبورد استاندارد نیست.

Cnet حتی گزارش داده که بسیاری کاربران چینش بیش از حد فشرده و شلوغ کلیدهای این کیبورد را نپسندیده و آن را دلیل اشتباهات متعدد تایپی دانسته‌اند. البته این تنظیم پذیری و قابلیت سفارشی‌سازی کیبورد Optimus Maximus Keyboard می‌تواند برای توسعه‌دهندگان وب، گیمرها یا ویرایشگرهای ویدیو مفید باشد؛ اما حتی در این صورت نیز می‌توان محصولات دیگری را با قیمت‌های بسیار ارزان‌تر در بازار پیدا کرد.

Fingerworks TouchStream LP ZeroForce

قیمت: 1،500 دلار

گرانترین کیبورد جهان

Fingerworks TouchStream یکی از منحصربفردترین کیبوردهایی‌ست که تا به امروز ساخته شده است. این محصول قرار بود با طراحی دوتکه‌ای خود به طور همزمان نقش ماوس و کیبورد را ایفا کند. کاربران می‌توانستند با استفاده از صفحه مالتی تاچ این دستگاه به طور همزمان از ماوس و کیبورد استفاده کنند.

این اتفاق در عمل به معنای آسیب درازمدت کمتر به دست‌ها و انگشتان بود. با این حال بسیاری تایپیست‌ها در عمل این محصول را نپسندیدند و تایپ کردن با آن را سخت‌تر از کیبوردهای معمولی دانستند.

کیبورد TouchStream عمر کوتاهی داشت و در سال 2005 نیز پس از اینکه اپل کمپانی Fingerworks و تمامی پتنت‌های آن را تصاحب کرد، به طور کامل از چرخه تولید خارج شد. این کیبوردهای امروز به سختی در بازار پیدا می‌شوند. با این وجود اگر بتوانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید، احتمالا باید هزینه‌ای حدود 1500 دلار را برای تصاحب آن پرداخت کنید!

طبیعتا اگر به دنبال یک کیبورد کاربردی برای تایپ یا سایر استفاده‌های معمولی هستید، Fingerworks TouchStream LP ZeroForce گزینه چندان منطقی‌ای برایتان نخواهد بود. با این وجود اگر به جمع‌آوری کلکسیون گجت‌ها و اکسسوری‌های جذاب علاقمندید، بعید است گزینه‌ای جذاب‌تر از آن را برای مجموعه خود پیدا کنید!

شما در خصوص لیست گرانترین کیبوردهای جهان چه نظری دارید؟ به نظر شما کدامیک از محصولات این لیست ارزش هزینه پرداختی را دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*