سایپا SP0

خودرو سایپا SP0 در دو نسخه هاچ بک و مینی SUV به نمایش درآمد + عکس و ویدیو

خودرو سایپا SP0 در دو نسخه هاچ بک و مینی SUV در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. در ادامه، ضمن تماشای عکس و و ویدیوی این محصولات، با مشخصات آنها آشنا می‌شوید.

نمایشگاه تحول صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و شرکت‌های داخلی در این رویداد از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی می‌کنند. به جرات باید سایپا را فعال‌ترین خودروساز حاضر در این نمایشگاه بدانیم که با چند محصول آماده و نهایی و همچنین چند محصول مفهومی با دست پر پا به میدان گذاشته است.

سایپا SP0

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو از پروژه جدید خود با نام SP0 رونمایی کردند و دو نسخه هاچ بک و مینی SUV را به نمایش گذاشتند. این دو خودرو بر پایه پلتفرم کاملا جدید اس پی 0 طراحی شده‌اند و پلتفرم آنها کاملا با خودروهای دیگر سایپا از جمله آریا و شاهین (SP100) تفاوت دارد. برای مقایسه باید بگوییم که پلتفرم SP0 نسبت به پلتفرم اس پی 100 در خودروهای شاهین و آریا اندازه کوچک‌تری دارد.

ویدیوی هاچ بک سایپا اس پی 0

در حال حاضر این خودروها در مراحل طراحی و تولید قرار دارند. این‌طور که گفته شده، ساخت بدنه و موتور انجام شده و احتمالا زمان زیادی تا رونمایی رسمی از محصولات جدید SP0 سایپا باقی نمانده است. پیش‌بینی می‌شود در سال 1402 یا نهایتا 1403 شاهد ورود خودروهای SP0 سایپا به خط تولید نارنجی‌پوشان باشیم.

مشخصات و امکانات سایپا SP0

همانطور که گفتیم، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، یک خودرو هاچ بک و یک مینی SUV یا شاسی بلند کوچک بر پایه پلتفرم اس پی 0 سایپا به نمایش گذاشته شدند. در این خودروها از موتور جدید و طراحی متفاوتی استفاده می‌شود. گیربکس اتوماتیک و پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 148 اسب بخار و استاندارد آلایندگی یورو 4 در مینی اس یو وی سایپا به کار خواهند رفت.

سایپا SP0

از جمله آپشن‌های موجود در محصولات جدید سایپا می‌توان به رینگ آلومینیومی 17 اینچی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،‌ کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای‌، سیستم مولتی مدیا با بلوتوث، چراغ روشنایی در روز یا دی لایت و سنسور پارک اشاره کرد.

گالری عکس های مینی SUV سایپا

گالری عکس های هاچ بک جدید سایپا SP0