تصاویر جدید آیفون ۱۴ پرو مکس

تصاویر جدید آیفون ۱۴ پرو مکس رنگ بنفش تیره و جایگزین ناچ را به نمایش می‌گذارند

تصاویر جدید نسخه ماکت آیفون ۱۴ پرو مکس اپل – Apple iPhone 14 Pro Max منتشر شده که یک رنگ جدید و بریدگی جدید نمایشگر را نشان می‌دهد.

اپل تأیید کرده است که هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور ماه) از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ به همراه اپل واچ و دو ساعت هوشمند دیگر و همچنین ایرپادز جدید رونمایی می‌کند. همچنین انتظار می‌رود گوشی‌های جدید اپل حداکثر تا ۱۰ روز بعد از رونمایی رسمی، وارد بازار شوند. ظاهراً تغییرات زیادی در این گوشی‌ها اعمال نخواهد شد و اگر نمی‌توانید تا زمان رونمایی رسمی منتظر بمانید، به تصاویر جدیدی که از نسخه ماکت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به دست ما رسیده دقت کنید تا متوجه اندک تغییرات آن شوید.

تفاوت طراحی مدل‌های معمولی با پرو

آیفون ۱۴ ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی انتظار می‌رود با همان طراحی نسل قبلی عرضه شوند. اما در آن سمت دو مدل آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی به جای ناچ عریض در بالای صفحه خود، از دو حفره کوچک‌تر به شکل علامت سوال برخوردار خواهند بود، ضخامت بیشتر و برآمدگی دوربین بزرگ‌تری دارند.

دو افشاگر به نام‌های DuanRui و Yogesh Brar تصاویری را از نسخه ماکت گوشی iPhone 14 Pro Max اپل را در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر کرده‌اند که این گوشی را در رنگ‌بندی مورد انتظار به علاوه یک رنگ بنفش جدید نشان می‌دهد. این نسخه تیره‌تر از آیفون ۱۲ بنفش بوده و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

تصاویر جدید آیفون ۱۴ پرو مکس

همچنین بر خلاف آنچه که شایعه شده بود، به نظر نمی‌رسد که نسخه سبز رنگ آیفون عرضه شود و به جای آبی سیرا، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم یک مدل آبی تیره‌تر عرضه شود. البته این احتمال هم وجود دارد که این نسخه‌های ماکت نتوانند به خوبی رنگ دقیق نسخه اصلی گوشی را به نمایش بگذارند.

اولین تصاویر از بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس

از آنجا که پیش از این تعداد زیادی ماکت ساختگی دیده‌ایم و تصاویر شماتیک گوشی‌های جدید اپل هم لو رفته است، چیز عجیبی در این تصاویر جدید آیفون ۱۴ پرو مکس وجود ندارد؛ هرچند دو نکته ارزش بررسی کردن را دارد. اولی حفره‌های بالای نمایشگر است. چرا که تمام نسخه‌های ماکتی که پیش از این دیده بودیم هیچکدام به این بخش نپرداخته بودند و این تنها مدلی است که جایگزین ناچ روی آیفون پرچمدار اپل را به تصویر می‌کشد. البته در این تصویر چون نمایشگر خاموش است، این حفره‌ها دیده نمی‌شوند.

تصاویر جدید آیفون ۱۴ پرو مکس

تصویر بعدی بریدگی i شکل بالای صفحه که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره شده بود را به تصویر می‌کشد. این تصویر نشان می‌دهد که شاید حفره‌های بالای نمایشگر فضای زیادی را اشغال کنند و پیشرفت خیلی بزرگی نسبت به ناچ محسوب نمی‌شوند، اما هر چه که باشد فضای کمتری نسبت به ناچ را اشغال می‌کنند و باعث یکدست‌تر شدن نمایشگر می‌شوند.

تصاویر جدید آیفون ۱۴ پرو مکس

نکته دیگر، افزایش ضخامت برآمدگی دوربین، به خاطر حضور احتمالی یک دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی است. بر اساس شایعات این گوشی نسبت ابعاد بلندتری خواهد داشت؛ هرچند در این تصاویر به سختی می‌توان قد گوشی را حدس زد.

با توجه به این که بخش بالایی نمایشگر در پرچمداران جدید اپل تغییر کرده و فضای بیشتری باز شده، می‌توانیم انتظار تغییراتی در نوار وضعیت آیفون داشته باشیم. در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس، نوار وضعیت بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند کمی پایین‌تر و متمایل‌تر به سمت راست باشد. هرچند این تغییر بزرگی نیست، اما هر چه که باشد ما تغییر در آیفون‌ها را دوست داریم.

تصاویر جدید آیفون ۱۴ پرو مکس

تقاضا برای آیفون ۱۴ اپل زیاد خواهد بود و حتی شایعه افزایش قیمت مدل‌های پرو این خانواده هم مشتریان را از خرید آن‌ها منصرف نخواهد کرد و به احتمال زیاد آن‌ها به «برترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲» تبدیل خواهند شد.