ارتباط ماهواره ای آیفون 14

قابلیت ارتباط ماهواره ای آیفون 14 در جایی که 4G و 5G پوشش ندارد هم آنتن می‌دهد

گوشی های جدید اپل در راه هستند. یکی از قابلیت های آیفون 14 – iPhone 14، امکان برقراری ارتباط ماهواره ای است که حتی در مناطق دور افتاده هم کار خواهد کرد.

اپل برای رونمایی از سری آیفون 14 در تاریخ 16 شهریور برنامه‌ریزی کرده است. ظاهرا این گوشی‌ها سه قابلیت مهم دارند که یکی از آن‌ها، سرویس شبکه ماهواره‌ای است. آن‌طور که گفته می‌شود، قابلیت ارتباط ماهواره ای آیفون 14 حتی در مناطق فاقد پوشش 4G و 5G هم قابل استفاده خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که بدون اتصال به شبکه موبایل و دریافت سیگنال، به مخاطبین خود پیام کوتاه اضطراری بفرستند یا برای کمک، تماس تلفنی برقرار کنند.

ارتباط ماهواره ای آیفون 14

چنین قابلیتی در شرایط اضطراری، می‌تواند بسیار سودمند باشد و جان انسان‌ها را نجات دهد؛ مثلا هنگام قطع شبکه موبایل پس از وقوع یک فاجعه یا گیر افتادن در کوهستان!

اتفاقا ایلان ماسک، موسس و مدیر عامل اسپیس ایکس هم اخیرا از راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای موبایل خبر داد؛ هرچند که سرویس دهنده‌ی ماهواره‌ای اپل، SpaceX نیست و ظاهرا شرکت Globalstar است.

این را هم اضافه کنیم که اگر آیفون 14 از اینترنت ماهواره‌ای پشتیبانی کند، در مناطق فاقد پوشش 4G/5G سرعت چندانی نخواهد داشت و صرفا برای ارسال پیامک یا در بهترین حالت، تماس تلفنی قابل اتکا خواهد بود.