سونی اکسپریا 5 IV‌

سونی یک گوشی کامپکت جدید را به نمایش گذاشت؛ آیا اکسپریا 5 IV‌ در راه است؟

سونی تیزر تبلیغاتی رونمایی از گوشی پرچمدار کامپکت اکسپریا 5 IV را منتشر کرد. Sony Xperia 5 IV پنجشنبه ۱۰ شهریور معرفی می‌شود.

چند روز پیش ویدیویی در یوتیوب منتشر شد که در آن Cat Burns، ترانه‌سرای مشهور جهانی خبر از معرفی گوشی جدید سونی اکسپریا در یکم سپتامبر (۱۰ شهریور ماه) داد. در بخشی از این ویدیوی ضبط شده دیوایس جدیدی به نمایش درآمده که ظاهراً یک گوشی کامپکت بود. امروز سونی ویدیویی را منتشر کرده که به همان گوشی و برگزاری یک رویداد در همان تاریخ اشاره می‌کند.

طرفداران کمپانی سونی می‌توانند پنجشنبه دهم شهریور ماه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت ایران، رویداد شرکت سونی را به صورت آنلاین از طریق این لینک تماشا کنند.

در این تیزر تبلیغاتی که با عنوان “A New Xperia is Coming” به معنی یک اکسپریا جدید در راه است منتشر شده، یک خبر هیجان انگیز هم از سوی سونی تأیید شده است. در این تیزر سونی می‌گوید که «به سراغ فیلمبرداری بریم» که می‌تواند به سیستم دوربین این گوشی اشاره داشته باشد. همچنین در این ویدیو سونی می‌گوید که شما می‌توانید «عکس‌های پرتره شوکه‌کننده‌ای» بگیرید. این گوشی همچنین به شما اجازه خواهد داد «آهنگ مورد علاقه‌تان را با جهان به اشتراک بگذارید» و هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی «از لحظات پیروزی خود استریم زنده بگیرید».

اما نکته مهم قضیه عبارت‌های بعدی هستند. جایی که سونی با گفتن “Be Creative. Go Compact” تلویحاً کامپکت بودن این مدل را تأیید کرده است. در حالی بسیاری از ما منتظر رونمایی از گوشی کامپکت سونی اکسپریا 5 IV هستیم که این گوشی با توجه به گواهی FCC از یک نمایشگر ۶.۰۴ اینچی برخوردار است و مطمئناً کوچک‌تر از گوشی‌های رایج فعلی بازار خواهد بود. البته خیلی از آیفون ۱۴ که به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز است، کوچک‌تر نخواهد بود.

چه انتظاری از اکسپریا 5 IV داریم؟

سونی اکسپریا 5 IV‌

اگر این‌چنین باشد، این اولین گوشی کامپکت پرچمدار سونی از زمان عرضه گوشی اکسپریا XZ2 در سال ۲۰۱۸ است. هرچند نمایشگر این گوشی کوچک است، اما قلب بزرگی دارد و از همان مشخصات فنی و تراشه‌های پرچمداری برخوردار خواهد بود که در گوشی‌های پرچمدار سایز بزرگ سونی اکسپریا می‌توان یافت. تنها تفاوت آن‌ها با یکدیگر اندازه نمایشگر و ابعاد است. البته به جز این، ابعاد کوچک‌تر بدنه می‌تواند به معنای یک باتری کوچک‌تر در زیر قاب و البته دوربین معمولی‌تر نسبت به برادران بزرگ‌تر سونی اکسپریا 5 IV باشد.

سونی سال ۲۰۲۰ گوشی اکسپریا 5 II را به عنوان یک دیوایس کامپکت ۶.۱ اینچی وارد بازار کرد. بنابراین حالا نوبت به نسل جدید آن یعنی گوشی اکسپریا 5 IV یا اکسپریا ۵ مارک ۴ رسیده است. اسناد FCC نشان می‌دهند این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد، به یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز است و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*