اولین تلفن جهان با قابلیت تماس تصویری

اولین تلفن جهان با قابلیت تماس تصویری در سال ۱۹۹۲ شما را شگفت زده می‌کند + ویدیو

سال ۱۹۹۲ شرکت آمریکایی AT&T اولین تلفن جهان با قابلیت تماس تصویری را عرضه کرد. در ادامه ویدیویی از نحوه کار این محصول انقلابی را ببینید.

۱۹۹۲، عجب سال خوبی برای کل دنیا بود. جنگ سرد تمام شده بود، مراکز خرید یکی یکی در حال افتتاح بودند، هر انس طلا زیر ۳۵۰ دلار بود، فیلم سکوت بره‌ها برنده‌ی اسکار شده بود و در همان زمان شرکت مخابراتی آمریکایی AT&T از اولین تلفن جهان با قابلیت تماس تصویری تمام رنگی رونمایی کرد.

VideoPhone 2500 شبیه یک تلفن رومیزی مدرن بود که به یک لنز دوربین فیلمبرداری و یک نمایشگر ۳.۳ اینچی LCD مجهز بود. این محصول با تلفن‌های تصویری قبلی که دیده بودیم متفاوت بود،‌ زیرا از جدیدترین فناوری فشرده‌سازی دیجیتالی برای کاهش پهنای باند مورد نیاز انتقال ویدیو از طریق خطوط آنالوگ تلفن استفاده می‌کرد. فقط باید آن را به پریز دیواری وصل می‌کردید و بدون نیاز به هرگونه هزینه اضافه‌تری نسبت به تماس صوتی، با تلفن خود تماس تصویری می‌گرفتید. همه‌ی این‌ها توسط مودم داخلی V.34 با سرعت ۱۹.۲ یا ۱۶.۸ کیلوبایت در ثانیه انجام می‌شد.

این تصویر با سرعت ناچیز ۱۰ فریم بر ثانیه‌ای خیلی قطع و وصلی زیادی داشت و کمی مبهم بود، اما همچنان به عنوان یک تصویر متحرک گام بزرگی برای پیش‌برد تماس تصویری محسوب می‌شد. این برای اولین بار بود که شما می‌توانستید به صورت تصویری پدربزرگ و مادربزرگ خودتان را ببینید. شرکت AT&T هم دقیقاً از همین سناریو برای تبلیغات تلفن جذاب خودش استفاده کرده بود.

یک روش جدید و پرهزینه برای ملاقات غیرحضوری

در آن زمان گوشی‌های همراه هنوز گجت نوپایی بودند و نمی‌توانستید آن را در دست هر کسی ببینید. علاوه بر این، یک دهه بعد از آن تازه گوشی‌ها صاحب دوربین شدند. در آن زمان امکاناتی مثل Skype، Zoom یا FaceTime نبود که بتوانید به آسانی در هر لحظه با افراد تماس ویدیویی بگیرید. اولین تلفن جهان با قابلیت تماس تصویری در زمان خودش یک محصول انقلابی محسوب می‌شد.

اولین تلفن جهان با قابلیت تماس تصویری

ولی برای داشتن آن باید هزینه هنگفتی می‌کردید. قیمت این تلفن ۱،۶۰۰ دلار بود و مسلماً برای استفاده نیاز بود که طرف مقابل هم از این تلفن استفاده کند. همچنین این تلفن دارای دکمه‌ای به نام “Self View” بود که مثل یک دوربین سلفی عمل می‌کرد و به شما اجازه می‌داد پیش از آنکه تماس ویدیویی بگیرید، بتوانید ببینید که چگونه در کادر تصویر دیده می‌شوید.