چیپست ۳ نانومتری در آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو با پردازنده 3 نانومتری، قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۳ می‌شود

ظاهراً آیفون ۱۵ پرو اپل – Apple iPhone 15 Pro تنها موبایل بازار است که در سال ۲۰۲۳ به یک چیپست توانمند ۳ نانومتری مجهز خواهد شد.

آنطور که مدیران کمپانی چیپست‌سازی TSMC، نسل جدید پردازنده‌های موبایل ۳ نانومتری به زودی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد؛ اما بر اساس گزارش دیجی‌تایمز احتمالاً اپل اولین شرکتی خواهد بود که از نسخه پیشرفته‌تر N3E این تراشه‌ها روی گوشی‌های مدل آیفون ۱۵ پرو استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل TSMC درباره این چیپست پیشرفته می‌گوید:

N3E خانواده N3 ما را در عملکرد، قدرت و بازدهی به جلوتر خواهد برد. ما سطح بالایی از تعامل با مشتریان را در N3E مشاهده کردیم و تولید انبوه آن را برای یک سال پس از عرضه N3 برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

نسل جدید تراشه کوالکام، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ روی گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ که در زمستان پیش رو وارد بازار می‌شود، حضور خواهد یافت. اما آن تراشه هم همچنان از فناوری پردازش ۳ نانومتری بهره‌مند نمی‌شود و در واقع همچنان یک تراشه ۴ نانومتری است. کوالکام فناوری پردازش ۳ نانومتری را از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استارت می‌زند که برای استفاده از آن باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانید.

چیپست ۳ نانومتری در آیفون ۱۵ پرو

مدیاتک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تراشه‌سازها در جهان تا پایان سال ۲۰۲۳ از چیپست‌های مبتنی بر فناوری ۳ نانومتری TSMC رونمایی خواهد کرد. بنابراین اپل تنها خریدار TSMC خواهد بود که از نسخه پیشرفته‌تر این فناوری روی چیپست احتمالی A17 Bionic خودش استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مشخصات دوربین آیفون 15 پرو مکس با زوم پریسکوپ 6 برابری لو رفت

مشخصات فنی قابل انتظار آیفون ۱۵ پرو اپل

  • پردازنده ۳ نانومتری Apple A17
  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی (۱.۴ میکرون پیکسلی)
  • نمایشگر OLED پانچ هول
  • زوم پریسکوپی ۶ برابری

از آنجا که شایعاتی مبنی بر حضور چیپست جدید ۴ نانومتری A16 تنها زیر قاب دو مدل آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس شنیده می‌شود و دو مدل ارزان قیمت‌تر آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس به چیپست ۵ نانومتری قدیمی‌تر A15 مجهز می‌شوند، در نتیجه انتظار می‌رود همین رویه برای چندین سال آینده هم ادامه پیدا کند و چیپست ۳ نانومتری پیشرفته A17 فقط در زیر قاب مدل‌های پرو سری iPhone 15 تعبیه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*