نوکیا X30 5G

نوکیا از دو گوشی X30 5G و G60 5G با پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله رونمایی کرد

اچ‌ام‌دی گلوبال از دو گوشی نوکیا X30 5G و G60 5G رونمایی کرد. نوکیا ایکس ۳۰ فایوجی از امکانات جذابی مثل نمایشگر امولد و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است.

HMD Global دست پر به نمایشگاه IFA 2022 قدم گذاشته است. این کمپانی از محصولات جدید خودش که با استفاده از مواد بازیافت شده تولید شده‌اند رونمایی کرده است که دو گوشی نوکیا X30 5G و G60 5G نیز شامل آن‌ها می‌شود. در ادامه شما را بیشتر با این دو محصول آشنا می‌کنیم.

نوکیا X30 5G

جدیدترین گوشی سری X نوکیا از یک فریم فلزی تولید شده از ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافت شده استفاده می‌کند، در حالی که قاب پلاستیکی پشتی آن از ۶۵ درصد مواد بازیافتی تشکیل شده است. حتی برای جعبه این گوشی هم از ۷۰ درصد کاغذ بازیافتی استفاده شده است. و البته شارژر از داخل جعبه گوشی حذف شده تا کوچک‌تر شده و حمل آن برای باربری‌ها آسان‌تر شود.

نوکیا X30 5G

گوشی نوکیا X30 5G به یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED مجهز است. HMD Global برای نخستین بار پس از عرضه گوشی پرچمدار نوکیا ۹ پیور ویو روی یک محصول از نمایشگر AMOLED استفاده کرده است. این یک پنل با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ رفرش ۹۰ هرتزی و اوج روشنایی ۷۰۰ نیت است که با گوریلا گلس ویکتوس از آن محافظت می‌شود.

نوکیا X30 5G

دوربین‌های پشتی این گوشی نیز توسط محافظ دیگر کمپانی کورنینگ به نام گوریلا گلس +DX محافظ می‌شوند. در پشت این شیشه‌ها دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (اندازه ۱/۱.۵۷ اینچی و پیکسل باینینگ ۴ به ۱) با لرزشگیر اپتیکال تصویر به همراه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید (۱۲۳ درجه‌ای) حضور دارد. در جلوی این گوشی هم حفره‌ای روی نمایشگر تعبیه شده که از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی (با فناوری پیکسل باینینگ ۴ به ۱) میزبانی می‌کند.

در قلب تپنده گوشی نوکیا X30 5G چیپست میان‌رده اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام جای گرفته که شاید مدل قدرتمندی نباشد، اما یک چیپست مدرن و کارآمد ۶ نانومتری است. این پیشرفت خوبی برای نوکیا محسوب می‌شود که تا پیش از این از چیپست اسنپدراگون ۴۸۰ در مدل‌های 5G خود استفاده می‌کرد. این گوشی را همچنین می‌توانید در دو نسخه با ۶ گیگ رم +‌ ۱۲۸ گیگ حافظه یا ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه (نوع UFS 2.2) تهیه کنید.

گوشی نوکیا ایکس ۳۰ فایوجی از وعده ۳-۳-۳ کمپانی HMD Global بهره‌مند خواهد بود. این به معنای ارائه ۳ بروزرسانی بزرگ سیستم عامل اندروید، ۳ سال پشتیبانی امنیتی و ۳ سال ارائه گارانتی است. این گوشی به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و می‌تواند تا اندروید ۱۵ را هم دریافت کند. در نهایت باید به باتری ۴،۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دیوایس اشاره کرد که با توان ۳۳ واتی (با پشتیبانی از USB-PD 3.0 PPS) شارژ می‌شود و می‌تواند پس از ۸۰۰ چرخه شارژ بدون مشکل به کار خودش ادامه دهد.

از امکانات ارتباطی این گوشی باید به یک پورت USB-C 2.0، اینترنت 5G (بر بستر زیر ۶ گیگاهرتز)، دو سیم کارت نانو، وای فای ۶ (ax)، بلوتوث ۵.۱، NFC و فرستنده مادون قرمز اشاره کرد. بدنه این گوشی نیز به لطف گواهی IP67 در برابر آب مقاوم است.

نوکیا این گوشی را از امروز با قیمت پایه ۵۳۰ دلاری و در دو رنگ آبی و سفید روانه بازار می‌کند.

نوکیا G60 5G

یک دیگر از گوشی‌های جدید 5G نوکیا از سری G این محصولات است که این مدل هم با استفاده از مواد بازیافتی طراحی و تولید شده است. قاب پلاستیکی پشتی این گوشی ۱۰۰ درصد از مواد بازیافتی و فریم پلاستیکی دور آن ۶۰ درصد از مواد بازیافتی تشکیل شده‌اند. اما فقط اینترنت 5G را از سری X به ارث نبرده است. این مدل هم می‌تواند از وعده ۳-۳-۳ اچ‌ام‌دی گلوبال بهره ببرد و در حالی که با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود، تا اندروید ۱۵ را هم دریافت کند.

نوکیا G60 5G

در قلب تپنده این گوشی میان‌رده، چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام حضور دارد و در سه مدل با ۴ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه، ۴ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه و ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه (نوع UFS 2.2) عرضه خواهد شد. نیازی به گفتن ندارد که شما می‌توانید حافظه این گوشی را با یک کارت microSD ارتقا دهید.

این گوشی از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۵۸ اینچی فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد. گرچه این یک پنل LCD است، ولی نرخ رفرش بالاتر ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. اوج روشنایی آن ۵۰۰ نیت است و از محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. در جلوی این گوشی هم یک بریدگی به شکل حرف V شکل گرفته که از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. در پشت این گوشی هم یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی (ابعاد ۱/۲.۶۷ اینچ و پیکسل باینینگ ۴ به ۱) فاقد لرزشگیر اپتیکال تصویر به همراه یک دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی حضور دارد. البته یک سنسور تشخیص عمق هم آن‌ها را همراه می‌کند.

باتری این گوش با ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کمی بزرگ‌تر است، اما با سرعت کمتر ۲۰ وات شارژ می‌شود. ضمناً داخل جعبه این گوشی در برخی بازارها یک آداپتور ۲۰ واتی نیز قرار گرفته است. گوشی نوکیا G60 5G به یک اسلات دو سیم کارت هیبریدی مجهز است و از پورت USB-C 2.0، وای فای ۶ (ax)، بلوتوث ۵.۱ و NFC بهره می‌برد. بدنه این محصول با گواهی IP52 در برابر پاشش آب مقاوم بوده و با قیمت پایه ۳۲۰ دلاری عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آقا بیاریدشا
    ایکس ۳۰ نشه باز مثل ایکس ۲۰
    رنگشم تو ایران ندیدیم
    به واردکننده های بدرد نخور بگید یک ملیون دستکاه ازش وارد کنن لطفا
    بکشن بیرون از اپو و موپو و شیامی ضایه

  2. به به ه ه ه👏👏🔥🔥🔥❤️
    عججب چیزی زده
    یه میانرده ی ماندگار دیگه از سلطااااان خوش خاطره،نوکیا
    عشششق منه این شرکت بی ادعا ولی بزررررگ