دایون Y5 آفرودی

حضور نسخه آفرودی شاسی بلند دایون Y5 در نمایشگاه خودرو مشهد؛ یک وصله ناجور + ویدیو

دایون Y5 آفرودی ، شاسی بلند بزرگ شرکت ایلیا موتور را به دل کوه و صحرا می‌فرستد.  در ادامه با تغییرات و بهبودهای این نسخه نسبت به مدل معمولی همراه خواهیم بود. بدون معطلی به سراغ Dayon Y5 Offroad می‌رویم.

تیونینگ کردن شاسی بلندها برای مقاصد آفرودی، یکی از متداول‌ترین کارهایی است که در همه جای دنیا انجام می‌شود و شرکت ایلیا موتور هم با آوردن یک دایون Y5 آفرودی به نمایشگاه خودرو مشهد قصد دارد تا این خودرو را با ظاهری آفرودی و خشن به نمایش در بیاورد. این SUV سایز بزرگ در حالت معمولی هم توانمندی‌های خوبی برای سفرهای خارج از جاده داشت اما حالا بهتر از همیشه شده است. پس اگر شما هم به تجهیزات اضافه شده به این مدل و تغییرات و بهبود های اعمال شده به دایون وای 5 Offroad علاقه دارید، تا انتهای گزارش همراه ما باشید؛ اما پیش از شروع کار پیشنهاد می‌کنیم تا ویدیو اختصاصی گجت نیوز از این شاسی بلند آفرودی را تماشا کنید.

معرفی دایون Y5 آفرودی و تغییرات نسبت به نسخه معمولی

این نسخه از همان پیشرانه مدل معمولی بهره می‌برد و در زیر کاپوت خود، میزبان یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ با حجم 2 لیتر است که می‌تواند 201 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. تمام این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین به هر چهار چرخ منتقل می‌شود تا قابلیت AWD را به راننده هدیه دهد و مصرف سوخت این پیشرانه در حالت ترکیبی، فقط کمی بیشتر از 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

شاسی بلند Dayon Y5 افرود

دایون Y5 آفرودی در فاکتور ابعاد آن چنان تغییری نکرده و طول آن همچنان 4770 میلی متر باقی مانده اما به لطف سیستم تعلیق آیرون من 4*4 اکنون ارتفاع این شاسی بلند کمی بیشتر شده است. اما با استایل قرار گرفتن این خودرو بر روی سکو نمایش، متوجه می‌شویم که کورس باز شدن چرخ‌ها آنقدر هم زیاد نیست و دایون وای 5 افرود حتی با سیستم تعلیق آیرون من هم احتمالا به اصطلاح سه لنگ شود.

شاسی بلند Dayon Y5 افرود

در ادامه به سپرهای فولادی آفرودی برای سپرهای جلو و عقب می‌رسیم که خیال شما را از برخوردهای جزئی راحت می‌کنند. سپرهای معمولی با کوچکترین فشاری ممکن است آسیب ببینند و رنگ آن‌ها نابود شود اما با سپرهای افرود، به راحتی می‌توانید هر ضربه‌ای را تحمل کنید. اما نا هماهنگی سپرها با فلاپ‌های گلگیر، واقعا روح هر آفرود سواری را آزرده می‌کند. متاسفانه فعلا در مورد تست‌های واقعی این نسخه در شرایط افرودی هیچ اطلاعاتی نداریم اما همین چند تکه بودن اجزای جدید بدنه، می‌تواند مسائل مهمی را آشکار کند. به نظر شما خودرویی که حتی در طراحی فلاپ و سپرهای آفرودی خود مشکل دارد، می‌تواند به سراغ کارهای دیگر هم برود؟ همچنین به نظر می‌رسد که فلاپ‌های گلگیر هم با چسب به بدنه متصل شده باشند و از پیچ‌های محکم هیچ خبری نیست. همین عامل می‌تواند در سفرهای طبیعت‌گردی، حسابی مشکل ساز شود و این فلاپ‌ها با ضربات سخت از جای خود بیرون بیایند.

دایون Y5 آفرودی

دایون Y5 آفرودی از رینگ‌های آفرودی هافمن با ابعاد 18 اینچ بهره می‌برد و لاستیک‌های گل درشت و عریض هم اینجا هستند تا خیال شما را از گیر کردن در مسیرهای شنی و جنگلی، کاملا راحت کنند. البته اگر این لاستیک‌ها هم شکست خوردند، اصلا نباید نگران باشید چرا که وینچ برقی دایون Y5 آفرودی می‌تواند شما را نجات دهد. یکی دیگر از ایرادات اساسی این نسخه، نبود اسنورکل آفرودی است؛ پس خود طراحان دایون هم می‌دانند که با این ماشین، اصلا نباید به سراغ آب و رودخانه بروند. مهم تر از این مسائل، شرکت سازنده سعی دارد تا با اضافه کردن وینچ، به نوعی قدرت و عظمت این نسخه را بالاتر ببرد و به راننده آن، اعتماد به نفس بیشتری بدهد اما چرا از رینگ‌های بید لاک (bead lock wheels) هیچ خبری نیست؟ آیا دایون وای 5 آفرودی نمی‌تواند حتی خودش را از گل و شن بیرون بکشد؟

دایون Y5 آفرودی

همچنین لایت بار آفرودی به همراه رکاب‌ و فلاپ‌های جدید با رنگ مشکی و سایه بان سقفی و باربند فولادی، از دیگر تغییرات دایون وای 5 افرود نسبت به مدل آفرودی هستند که این شاسی بلند بزرگ و 7 نفره را آماده سفرهای سخت و دشوار می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای خاک برسر سایپاوایران خورده چهل سال نتیجه کارشما پراید آدم کش بی کیفیت تحویل بازار دادیدخداهزاران بار هزاران بار لعنت کندمافیاهای درون وبرون این دو شرکت راکه حسرت داشتن یک ماشین باکیفیت و نودل هر ایرانی گذاشتند لعنت بر شماای کاش سپاه عزیز از اول در کنار این شرکت شرکت رقابتی ایجاد می کردشایدتاالان هزاران نفرمقتول فرآورده های این دو شرکت قاتل زنده بودن وله جان سپاه دعا می کردم شمارا به امام زمان قسم الان هم دیر نشده اقدام کنید